Rynek marketingu internetowego ma wiele usług do zaproponowania. Jedną z nich jest CSS – platforma niezbędna do prowadzenia kampanii produktowych.
O jej licznych zaletach przekonasz się zaraz po zaimplementowaniu do niej artykułów ze sklepu online. To narzędzie przynoszące szybkie efekty i tanie w wykorzystaniu. Zastanawiasz się, jak dokładnie ono działa, co je łączy z Google Shopping i w jaki sposób można zastosować to rozwiązanie w praktyce? Przeczytaj artykuł i poznaj najważniejsze informacje. Z lektury dowiesz się też, ile możesz zyskać na wdrożeniu reklam w internecie!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.
W skrócie nazywa się je PLA, czyli Product Listing Ads.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, są one wręcz niezbędne. Niezwłocznie przyciągną na Twoją stronę nowych klientów, zwiększą współczynnik konwersji i podbiją liczbę wejść na domenę. Reklamy produktowe mają na celu sprzedaż i promocję w internecie. Jeszcze do niedawna można było wdrożyć je jedynie poprzez Zakupy Google. Dziś sytuacja przedstawia się inaczej. Jako przedsiębiorca z branży e-commerce masz sporo opcji do wyboru – w dodatku tanich! Jak wyglądają PLA i w jaki sposób z nich skorzystać?
Zapewne nieraz szukałeś jakiegoś produktu poprzez wyszukiwarkę Google.
Wpisywałeś w odpowiednie okienko nazwę interesującego Cię przedmiotu, np.: „sneakersy białe”. Pamiętasz, co wyświetliło się na samej górze strony po kliknięciu „Enter”? Dokładnie – buty z różnych sklepów, które pasowały do fraz kluczowych. To właśnie artykuły ze stron, jakie wdrożyły kampanie produktowe. PLA umożliwiają szybki podgląd i zakup poszczególnych rzeczy. W łatwy sposób możesz też porównać dostępne możliwości i wybrać najlepszy model obuwia dla siebie.
Reklama ma formę graficzną.
Przedstawia zdjęcia promowanego asortymentu, jego nazwę i cenę. Wskazuje także sklep, w jakim można kupić wyszukiwany towar. Lepiej oddziałuje więc na potencjalnych klientów – w porównaniu do promocji tekstowych, które wymuszają na użytkownikach przeglądarek poświęcenie dłuższej chwili na zapoznanie się z ofertą. PLA pozwala niezwłocznie zapoznać się z najważniejszymi informacjami o danym produkcie, bez konieczności wchodzenia na stronę sprzedawcy.
Asortyment objęty kampanią trafia do porównywarki cen, np. Google Shopping.
Sklepy w ten sposób zdobywają nowych klientów – niskim kosztem, płacąc za taką promocję w systemie CPC, czyli Cost per click. Co to oznacza? Opłatę uiszcza się tylko za rzeczywiste kliknięcia w daną reklamę firmy. Bez obaw, masz możliwość ustalenia miesięcznego limitu, więc nie wydasz więcej, niż zakłada Twój budżet.
Zastanawiasz się, jak tytułowy CSS ma się do Zakupów Google? Z angielskiego to Comparsion Shopping Service, czyli platforma pełniąca funkcję porównywarki cen. Za jej pomocą można obsługiwać kampanie produktowe, które jeszcze do niedawna trzeba było wdrażać wyłącznie przez Google Shopping.
Światowy gigant z branży informatycznej w 2017 roku został ukarany niebotycznie wysoką grzywną – 2,4 mld euro. Komisja Europejska uznała, że Google wprowadza swego rodzaju monopol i faworyzuje tylko własne usługi w wyszukiwarce. Poskutkowało to „otworzeniem furtki” dla konkurencji.
Amerykański gigant informatyczny udostępnił swoją technologię, dzięki czemu agencje marketingu internetowego mogły stworzyć własne porównywarki cen, czyli alternatywne Google Shopping Comparsion Service. Od tamtej pory w Google Zakupy wyświetla się asortyment zaimplementowany również przez inne narzędzia, z jakich mogą korzystać podmioty działające w sektorze e-commerce. Co prawda, już wcześniej było ich mnóstwo, ale porównywarki te nie bazowały na rozwiązaniach pioniera wśród usług CPC. Produkty, które się w nich znajdowały, nie były promowane w kampaniach PPC (Pay-per-click). W związku z tym sklepy internetowe, chcąc nie chcąc, musiały decydować się na usługi dostarczane przez Google. Niestety generowało to największe koszty. Flagowa firma internetowa nalicza relatywnie duże prowizje za kliknięcia.
Możliwość wyświetlania promowanych przez konkurencyjne CSS-y artykułów w Zakupy Google pozwala na zmniejszenie kosztów za usługi PPC.
Wystarczy, że znajdziesz dobrą agencję marketingową (https://www.grupatense.pl/), która zajmuje się kampaniami reklamowymi i oferuje opcję skorzystania z alternatywnego CSS, w tym pomoc w zintegrowaniu z nim katalogu Twojego sklepu. Taka forma promocji jest tańsza, a przy tym równie skuteczna, co Google Ads.
Zauważ, że obecnie po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy otrzymujesz listę produktów, jakie znajdują się w różnych porównywarkach cen. Jak sprawdzić, z której z nich pochodzą wyświetlane artykuły? Pod zdjęciem, nazwą i domeną każdego z towarów wyświetla się niebieski napis, np.: „Przez: Domodi”, a nie jak zwykle – przez: Google. Jest to informacja, że sklep internetowy korzysta z usług platformy Domodi zamiast światowego giganta informatycznego.
Nie masz pewności, czy to rozwiązanie rzeczywiście przyniesie korzyści Twojej firmie? Gwarantujemy, że to się opłaca! A nawet więcej, wskazujemy wszystkie zalety, jakie wiążą się z CSS-ami dostarczanymi przez agencje marketingowe i nie tylko.
Opcja niejako pominięcia Zakupów Google w procesie wdrażania kampanii produktowej przede wszystkim przyczynia się do obniżenia kosztów za usługi PPC.
Amerykańska firma na każdy „klik” w artykuł promowany w ramach konkurencyjnego CSS nakładała aż 20% marży. W związku z otworzeniem się na inne platformy do porównywania cen prowizja ta została zdjęta. Przedsiębiorcy nie muszą już płacić niebotycznych opłat technologicznych. Koszty za reklamy w modelu PPC spadły. Usługi te nadal pozostają atrakcyjną i jedną z najskuteczniejszych form promocji biznesu e-commerce.
Co jeszcze zyskasz, decydując się na konkurencyjny CSS, a nie Zakupy Google? Jakie realne korzyści odniesie Twoja firma? W krótkim czasie od zaimplementowania produktów do porównywarki zauważysz wyraźny wzrost:
W naszej interaktywnej agencji marketingowej udostępniamy możliwość skorzystania z autorskiego CSS (https://shop.grupatense.pl/).
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, jest to dla Ciebie doskonała okazja do jego szybkiego wypromowania w internecie. Porównywarka cen jest niezbędna do prowadzenia kampanii produktowych, a to one przyciągają najwięcej klientów na Twoją stronę. Decydując się na usługi Grupy TENSE, otrzymasz pełne wsparcie w procesie implementacji katalogu towarów do CSS.
W wyszukiwarce pod Twoimi ofertami wyświetli się: „Przez: Grupa TENSE”, co informuje o tym, że korzystasz z naszych usług.
Autorski CSS umożliwia sprawne porównywanie cen poszczególnych artykułów użytkownikom. Produkty są podzielone na kategorie. Intuicyjne filtry dostępne na stronie pozwalają:
Nasz CSS a Zakupy Google – co je różni? Obie platformy zrzeszają grupy produktów z różnych sklepów i umożliwiają Ci dotarcie do nowych, potencjalnych klientów.
Porównywarka Grupy TENSE przyniesie Ci jednak oszczędności. Pamiętaj, że korzystanie z konkurencyjnego CSS jest wolne od 20% prowizji, jaką przyjdzie Ci zapłacić za kampanie uruchamiane bezpośrednio poprzez Google Shopping. Każde kliknięcie generuje dodatkowe koszty. Zastanów się, czy warto przepłacać?
Wiesz już, co to Comparsion Shopping Service, do czego jest potrzebny oraz jakie korzyści się z nim wiążą.
Masz też świadomość, że korzystanie z innych platform niż Zakupy Google przynosi oszczędności i wyraźnie wpływa na wskaźnik zwrotu kosztów na reklamę. Dlatego nie zastanawiaj się dłużej. Postaw na usługi interaktywnej agencji marketingowej, która kompleksowo zajmie się Twoim biznesem e-commerce. Tworzenie stron, pozycjonowanie, content marketing, kampanie produktowe (https://www.grupatense.pl/reklama-ppc/)… W Grupie TENSE możemy Ci zaoferować to i jeszcze więcej. Zapoznaj się z ofertą i szybko wypromuj swój sklep w internecie. To co wybierasz: oszczędności z naszym CSS czy dodatkowe koszty z Zakupami Google?