Masz własny e-sklep i poszukujesz sprawdzonego sposobu na poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania?
Postaw na kampanie produktowe z Grupą TENSE i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać, powierzając naszym doświadczonym specjalistom promocję sklepu internetowego w Zakupach Google! Sprawdź, czym jest reklama produktowa, dlaczego warto w nią zainwestować i zleć nam niezobowiązującą, darmową wycenę Twojej kampanii.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.
Sieć Google Shopping (Zakupy Google) to przestrzeń stworzona przez twórców największej na świecie wyszukiwarki do publikacji kampanii reklamowych Shopping Ads (Shopping Campaigns). Reklama produktowa Google wyświetlana jest nad wynikami wyszukiwania lub po ich prawej stronie i różni się od nich formą wizualną, która zawiera:
Takie wyświetlanie reklam ma jeszcze jedną istotną zaletę – kieruje użytkowników bezpośrednio na kartę produktu sklepu internetowego, znacznie upraszczając dokonanie zakupu i zwiększając prawdopodobieństwo konwersji.
Ekosystem Google Ads umożliwia stosowanie dwóch rodzajów kampanii produktowej: standardowej reklamy oraz Performance Max. Zaletą tradycyjnych kampanii jest szeroki zakres możliwości ich konfiguracji. Podobnie jak przy innych typach reklam Google, możesz określić m.in. słowa kluczowe, na które mają wyświetlać się Twoje reklamy produktowe. Ograniczeniem tego typu kreacji jest natomiast zawężenie obszaru publikacji treści wyłącznie do wyszukiwarki.
Po wpisaniu w wyszukiwarkę określonego hasła Google zestawia ze sobą oferty danych produktów, pochodzące od różnych reklamodawców. Zanim użytkownik zacznie szukać interesujących go towarów w wynikach wyszukiwania, jego oczom ukazują się zdjęcia oraz dane produktów w formie reklamy z bezpośrednim odnośnikiem do sklepów internetowych.
Jeszcze przed kliknięciem w reklamę osoba zainteresowana zakupem produktu może zapoznać się z wyglądem towaru oraz jego ceną. Z punktu widzenia reklamodawców, którzy płacą nie za wyświetlanie reklam, ale za kliknięcia, taka forma prezentowania treści jest bardzo korzystna.
W jaki sposób wyświetlają się reklamy produktowe w wyszukiwarce Google?
Dbanie o aktualny i prawidłowo uzupełniony plik produktowy jest niezwykle ważne również z innego powodu – reklamy zakupowe w wynikach wyszukiwania Google nie są wyświetlane na bazie słów kluczowych, ale w oparciu o dane zawarte w feedzie produktowym. Aby Twoja kampania produktowa odznaczała się maksymalną skutecznością i pozwalała Ci pozyskiwać potencjalnych klientów, atrybuty towarów oraz grup produktów w sklepie internetowym muszą być więc na bieżąco aktualizowane.
Performance Max natomiast umożliwia dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads w ramach jednej kampanii. Pomagają w dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów we wszystkich kanałach Google, między innymi w sieciach wyszukiwania i reklamowej, YouTube czy Mapach Google.
Z poziomu Google Merchant Center możesz m.in. przesłać plik danych wymagany na etapie konfiguracji reklamy w Google Shopping. Plik produktowy, określany często jako product feed, to zestaw informacji o produktach dostępnych w sklepie internetowym. Zwykle opracowuje się go w formacie .xml, jednak plik danych na potrzeby reklam produktowych możesz również zapisać, stosując rozszerzenia .txt, .xls czy .csv.
Odpowiednio przygotowany plik produktowy, zawiera m.in.:
W przypadku sklepów internetowych tworzonych w oparciu o gotowe platformy e-commerce plik produktowy stworzysz w kilka minut, korzystając z wielu dostępnych wtyczek. Jeśli natomiast potrzebujesz indywidualnego rozwiązania, nasz specjalista Google Ads wygeneruje dla Ciebie product feed oraz pomoże skonfigurować kampanię produktową w środowisku Zakupów Google.
Aby publikować reklamy produktowe w wyszukiwarce Google, trzeba mieć konto Google Merchant Center. To specjalna platforma przeznaczona dla branży e-commerce, pośrednicząca pomiędzy obsługującym Zakupy Google środowiskiem Google Ads a sklepem internetowym. Google Merchant Center umożliwia m.in. konfigurowanie kampanii produktowej oraz zarządzanie nią, dlatego rejestracja w systemie jest wymagana z punktu widzenia reklam produktów.
Odpowiednie przygotowanie kampanii produktowej z poziomu konta Google Ads da Ci mnóstwo korzyści, takich jak:
Jesteś zainteresowany?
Masz więcej pytań?
Zleć kampanię specjalistom i sprawdź efektywność Google Ads.
Jeśli masz własny sklep internetowy i chcesz, by potencjalni klienci szybko trafili na Twoją stronę, reklama w Google Shopping jest właśnie dla Ciebie. Z naszym wsparciem szybko i bez problemów przeprowadzisz swoją pierwszą kampanię produktową, docierając do tysięcy nowych użytkowników.
Nie tylko pomożemy Ci w utworzeniu kampanii i skonfigurujemy Twoją pierwszą reklamę produktową, ale również zapewnimy niezbędne wsparcie na każdym etapie współpracy. Kampanie produktowe to nasza domena, jednak nie ograniczamy się wyłącznie do Google Ads, dlatego z przyjemnością stworzymy dla Ciebie indywidualną strategię rozwoju marki, oferując pakiet dodatkowych usług, obejmujący m.in.:
Już dziś dołącz do tysięcy naszych zadowolonych Klientów, którym reklama produktowa Google pozwoliła dotrzeć do nowych odbiorców oraz zwiększyć sprzedaż w Internecie. Skontaktuj się z nami i zleć darmowa wycenę Twojej kampanii w środowisku Zakupy Google. Współpracuj z najlepszymi i zwiększaj zyski dzięki wykorzystaniu reklam produktowych.