Facebook Ads to system reklamowy, który umożliwia tworzenie i prowadzenie płatnych kampanii umiejscowionych na Facebooku, Instagramie, w Messengerze oraz Audience Network Facebooka. Prowadząc kampanie reklamową w ramach Facebook Ads, docieramy do potencjalnych grup odbiorców i przyszłych klientów na usługi i produkty, które oferujesz.
To skuteczna forma reklamy, która poprzez budowanie rozpoznawalności i zainteresowania produktem bądź usługą może dostarczyć nowych klientów. Jest również sposobem, aby przekonać niezdecydowanych użytkowników, będących w procesie zakupowym, do finalnej konwersji.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.
Ponieważ Facebook to największy serwis społecznościowy na świecie! W Polsce z końcem sierpnia 2020 roku, na Facebooku aktywnych było 19,7 mln użytkowników 1.
Z raportu Hootsuite wynika, że w naszym kraju reklamy na Facebooku mogą dotrzeć aż do 16 milionów unikalnych odbiorców 2. Jeżeli chodzi o Instagram Ads, to tutaj potencjał reklamowy sięga 7,3 mln użytkowników, a możliwości zasięgowe tego medium cały czas rosną!
Podane wcześniej liczby mówią same za siebie. Docieraj do milionów użytkowników Facebooka i Instagrama, wyświetlając reklamy nie tylko w różnych umiejscowieniach, ale także w dopasowaniu do urządzeń mobilnych oraz komputerów.
Twórz dobrze dopasowane grupy odbiorców dla swojego biznesu. Do wyboru masz nie tylko dane demograficzne i geograficzne użytkowników. Dzięki swojej aktywności na Facebooku (a nawet poza nim!) zostawiają oni wiele cennych dla reklamodawców informacji, których można użyć do targetowania reklam. Są to między innymi zainteresowania i zachowania. Możesz jeszcze dokładniej określić grupy docelowe dla reklam na Facebooku za pośrednictwem Piksela, który po zamieszczeniu na stronie zbiera dane o użytkownikach. Dzięki temu możesz także kierować dedykowane kampanie na osoby odwiedzające Twoją witrynę lub wykonujące na niej konkretne czynności.
Mierz statystyki swoich kampanii dzięki narzędziom analitycznym zintegrowanym z Facebookiem. Twórz na stronie interesujące Cię zdarzenia, np. odwiedzenie konkretnych podstron, przesłanie formularza, dodanie do koszyka, czy zakup i analizuj, jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie, a przy okazji sprawdzaj efekty i koszty swoich kampanii.
Facebook zbiera wyniki w menedżerze reklam praktycznie od razu po uruchomieniu kampanii. Dzięki temu masz zawsze bieżący podgląd do danych z kampanii, uzyskiwanych efektów oraz kosztów. Pamiętaj jednak, że przed dokonywaniem gwałtownych zmian w reklamach na Facebooku warto trochę poczekać, gdyż algorytm również musi mieć czas na naukę.
Obliczaj w prosty sposób zwrot z inwestycji, dzięki wskaźnikowi ROAS (pokazującemu ile przyniosła Ci każda złotówka wydana na kampanię).
Uzyskaj wycenę swojej kampanii Facebook Ads.
System reklamowy Facebook Ads oferuje trzy główne kategorie, pod którymi znajdziemy bardziej sprecyzowane cele możliwe do wybrania na początkowym etapie tworzenia kampanii. Są to odpowiednio: Świadomość, Działania oraz Konwersja.
Dzięki budowaniu świadomości zaczniesz zwiększać rozpoznawalność swojego brandu wśród odbiorców, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami. Z kolei, jeżeli zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby odbiorców w konkretnej grupie docelowej, wybierz kampanię z celem Zasięg.
W tej kategorii znajdziemy cele kampanii na Facebooku, które mają skłonić odbiorców do konkretnych interakcji oraz sprawić by odbiorca wziął firmę pod uwagę i zaczął poszukiwać więcej informacji na jej temat. Cele biznesowe, które możesz realizować na etapie brania pod uwagę to:
Istnieją cele, które mają zachęcić osoby zainteresowane firmą do wykonania istotnego dla Ciebie działania. Facebook Ads oferuje do wyboru trzy rodzaje kampanii:
Aby tworzyć skuteczne kampanie na Facebooku!
Uruchamiając reklamę, zawsze miej jakiś cel.
Rozpychaj się łokciami i zacznij inwestować w kampanię na rozpoznawalność marki, wyróżnij się w tłumie!
Wybierz, gdzie ma kierować Twoja reklama i uruchom kampanię Facebook Ads na ruch w witrynie.
Użytkownicy Facebooka mogą być zainteresowani zakupem Twoich produktów, wybierz więc kampanię pod konwersje lub sprzedaż z katalogu.
Facebook Ads oferuje wiele umiejscowień dla Twoich reklam i cały czas testuje nowe! Twoje reklamy mogą pojawiać się także na Instagramie, w Messengerze czy Audience Network.
Możesz pozwolić swoim reklamom na automatyczne wyświetlanie się w zalecanych umiejscowieniach i na wszystkich urządzeniach, a także ustawić umiejscowienia ręcznie. Poniżej znajdziesz przykładową listę, obejmującą wszystkie możliwe umiejscowienia dla Kampanii Facebook Ads. Pamiętaj, że w zależności od wyboru celu reklamy możesz nie mieć możliwości reklamowania się w każdym umiejscowieniu!
Jak będzie wyglądać Twoja reklama? Poniżej znajdziesz kilka przykładów wizualnych. Ustawiając reklamę w menedżerze reklam Facebooka, zawsze masz dostęp do podglądu każdego wybranego przez Ciebie umiejscowienia, dzięki czemu upewnisz się, czy Twoja decyzja na pewno jest odpowiednia!
W dużym skrócie Pixel Facebooka jest po prostu fragmentem kodu, który obowiązkowo należy dodać do swojej strony www, jeżeli chcesz prowadzić skuteczne kampanie Facebook Ads.
Jeszcze kilka lat temu mówiło się o bardzo wysokim poziomie skomplikowania podczas instalacji narzędzia oraz korzystania z jego funkcji. Między innymi właśnie z tego powodu wiele firm zrezygnowało z wykorzystania go i całkowicie o nim zapomniało. W dużej mierze wpłynęło to na popularyzację nieprawdziwego stwierdzenia “Facebook nie sprzedaje”.
Pixel obecnie jest jednak zdecydowanie prostszy w obsłudze. Niegdyś wszystkie konwersje musiały być wgrywane bezpośrednio w kodzie strony, obecnie można większość z nich utworzyć za pomocą bardzo intuicyjnego narzędzia do konfiguracji, które dodał Facebook. W dodatku wiele popularnych systemów CMS oferuje teraz darmowe wtyczki do instalacji kodu Piksela, dzięki czemu nie musisz znać się na kodowaniu stron, aby wgrać poprawnie Piksel na swojej witrynie!
Wiesz już, że możesz go zaimplementować zdecydowanie łatwiej niż kiedyś, a także, że pomaga on prowadzić skuteczne kampanie Facebook Ads. Co dokładnie zapewnia Ci wspomnianą skuteczność?
Widzisz co dzieje się na Twojej stronie. Przy poprawnej konfiguracji Piksela, dostarczy Ci on informacje o wizytach na Twojej stronie, a także podejmowanych na niej działaniach.
Masz dane istotne do optymalizacji kampanii. Ustawiasz kampanię, której celem jest wyświetlenie strony docelowej? Pixel Facebooka wprowadzi do Twojego menedżera reklam dane o liczbie osób wyświetlających stronę,, na którą kieruje reklama i koszcie jej wyświetlenia. To samo dotyczy innych konwersji. W połączeniu z pozostałymi danymi, którymi dysponuje Facebook, zobaczysz np., że zakupów w Twoim sklepie dokonują tylko osoby w pewnym wieku, więc możesz wtedy skierować swoją kampanię wyłącznie na te osoby i próbować w ten sposób maksymalizować pozyskiwane wyniki.
Możesz tworzyć niestandardowe grupy odbiorców. Targetowanie oferowane przez Facebooka daje już samo w sobie wiele możliwości dotarcia do różnych odbiorców. Mając Piksel, możesz tworzyć grupy odbiorców jeszcze bardziej precyzyjnie na podstawie aktywności w Twojej witrynie. Jeżeli w sklepie masz sporo zakupów, ale zależy Ci na zwiększeniu wartości koszyka. Możesz utworzyć grupę odbiorców, którzy dokonali zakupu na Twojej stronie w przeciągu wybranego przez Ciebie przedziału czasowego i na ich podstawie utworzyć grupę podobnych użytkowników. I to w dodatku biorąc pod uwagę koszyki z najwyższą wartością zakupów! Algorytm będzie na tej podstawie szukał dla Ciebie nowych odbiorców podobnych do tych, którzy robili u Ciebie największe zakupy!
Remarketing jest istotnym, a nawet kluczowym elementem budowania lejka sprzedażowego. Proces zakupowy użytkownika raczej nie należy do najprostszych. Dobrze wiesz, jak długo zajmuje Ci podjęcie decyzji o zakupie konkretnego produktu. Dzięki wspomnianemu wcześniej Pikselowi Facebooka możesz zbierać odbiorców, którzy dokonali konkretnych akcji w Twojej witrynie. Masz w sklepie dużo porzuconych koszyków? Możesz utworzyć grupę odbiorców, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie dokonali zakupu i stworzyć dla nich dedykowaną reklamę, która może skłonić ich do powrotu na Twoją stronę i dokonania zakupu! Pamiętaj, że remarketing jest dobrym rozwiązaniem nie tylko dla sklepów internetowych. Można go uruchomić na każdym etapie lejka konwersji i kierować na różne interesujące Cię zdarzenia w witrynie!!
Aktywny fanpage jest świetną wizytówką firmy, ale sam w sobie, poza głównymi korzyściami wizerunkowymi, oferuje ważne dane, których nie należy pomijać, gdy tworzy się kampanię w Facebook Ads. Możliwość skierowania reklamy do osób, które zareagowały na opublikowane posty, to niezwykle istotny element lejka sprzedażowego, szczególnie jeśli często promujesz swoje wpisy w określonej grupie odbiorców.
Za każdą reakcją i interakcją podjętą z postami na fanpage’u stoi prawdziwa osoba, która wyraża w ten sposób zainteresowanie ofertą i opublikowanymi materiałami. Często jednak nie jest to zainteresowanie na tyle mocne, aby doszło do konwersji. Kampanie Facebook Ads umożliwiają dotarcie do tych samych osób z jasnym przekazem i wskazanie im miejsca, gdzie mogą kupić poznany wcześniej produkt lub usługę.