Portal edukacyjny poświęcony zarządzaniu własnym majątkiem oraz inwestycjom na międzynarodowych rynkach finansowych. Użytkownicy korzystają z darmowych wykładów, webinarów, materiałów informacyjnych oraz analiz spółek giełdowych.
wzrost ruchu
Po kilku miesiącach współpracy z Grupą TENSE liczba odwiedzających portal zwiększyła się z kilku osób miesięcznie do… kilkunastu tysięcy. Początkowo nikomu nieznany serwis dwa lata z rzędu wygrał prestiżowy konkurs FxCuffs 2018 i 2019 na najlepszy finansowy blog roku. To w dużej mierze zasługa pracy Specjalistów z Grupy TENSE, dzięki którym tworzone przez nas treści były czytane, oglądane i doceniane przez szerokie grono odbiorców i ekspertów.
To od niej rozpoczynamy każdy proces pozycjonowania. Dokładany audyt SEO strony pozwala obrać odpowiednią strategię rozwoju serwisu.
W przypadku strony naszego Klienta głównym celem działań pozycjonerskich była konieczność wprowadzania zmian pod kątem generowania ruchu. Przede wszystkim zauważyliśmy konieczność wykorzystania potencjału drzemiącego w treściach umieszczonych na stronie.
Wyboru odpowiednich fraz kluczowych dokonaliśmy przy ścisłej współpracy z Klientem. Zależało nam na tym, aby odnosiły się do często wyszukiwanych przez internautów tematów.
W pozycjonowaniu strony skupiliśmy się na takich słowach kluczowych jak: „trading” i „elf” oraz frazach z długim ogonem na przykład: „w co warto inwestować”, „jak zarabiać na giełdzie” oraz „jak inwestować w złoto”.
W ramach przyjętej strategii proces optymalizacji rozpoczęliśmy od odświeżania tytułów artykułów blogowych, poprawiliśmy adresy URL oraz dane w schema.org dla aktualizowanych wpisów, tak, aby zawierały aktualny rok. Taka aktualizacja była konieczna z punktu widzenia robotów Google, które zaczęły lepiej „reagować” na publikowane treści.
W ramach optymalizacji użyliśmy także przekierowań 301, aby na stałe zmienić stare adresy na nowe.
Z racji tego, że portal naszego Klienta spełnia przede wszystkim cele edukacyjne, tworzenie eksperckich i wartościowych dla użytkowników treści było dla nas priorytetem.
Dzięki precyzyjnemu dobraniu słów kluczowych, wiedzieliśmy, jakich informacji szukają użytkownicy i postanowiliśmy precyzyjnie odpowiadać na ich pytania. W związku z tym zespół copywriterów rozpoczął tworzenie eksperckich wpisów blogowych.
Nad procesem ich tworzenia pieczę trzymał także Klient, dzięki czemu powstały merytoryczne artykuły na najwyższym poziomie. Działaliśmy tutaj w ramach zasady „content is king”. Tworząc wartościową treść dla użytkowników, jak i spełniającą wymogi robotów Google, portal z miesiąca na miesiąc przyciągał większą rzeszę odbiorców.
Linki są siłą napędową skutecznego pozycjonowania. Gdy do strony prowadzi odpowiednia liczba linków wysokiej jakości, witryna ma szansę na zajęcie topowych miejsc w wyszukiwarce.
Proces link bulidingu dla Klienta oparliśmy na linkowaniu z autorskiego zaplecza.