Case study - rozbitaszybka.com

Pogwarancyjny i fachowy serwis zajmujący się wymianą rozbitych wyświetlacz i ekranów dotykowych w telefonach. Firma specjalizuje się w naprawie wiodących marek telefonów takich jak: iPhone, Samsung, Sony, Huawei, Microsoft Lumia, Lenovo, LG, HTC oraz Motorola.

Cel

wzrost pozycji

Efekt
1 094 frazy w TOP 10

Co zrobiliśmy?

Analiza

Klient postawił przed nami jasny cel. Strona miała wyświetlać się na najwyższych pozycjach na frazy związane z wymianą wyświetlacza i szybki we wszystkich flagowych modelach smartfonów marek Samsung i Apple.

Pierwszym krokiem, jaki podjęliśmy, był audyt SEO serwisu pod kątem realizacji tego celu. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, podjęliśmy decyzję, że w pierwszej kolejności musimy skupić się na:

  • poprawie bezpieczeństwa i wdrożeniu certyfikatu SSL,
  • usunięciu podstawowych błędów technicznych,
  • poprawie architektury informacji,
  • rozwinięciu sekcji Head,
  • wdrożeniu unikalnych treści,
  • optymalizacji podstron pod konkretne modele telefonów.
Dobranie słów kluczowych

Dobierając słowa kluczowe w procesie pozycjonowania strony wzięliśmy pod uwagę sugestie Klienta. To on najlepiej wiedział, na jakie wyrażenia chciał zajmować wysokie pozycje.

Nasi specjaliści sprawdzili ich wyszukiwalność i wytypowali 3 główne wyrażenia, wokół których budowali kolejne:

  • wymiana ekranu,
  • wymiana szybki,
  • wymiana wyświetlacza.

Następnie dopisali do nich popularne modele flagowych smartfonów marki Samsung i Apple.

Optymalizacja

W ramach optymalizacji SEO wyeliminowaliśmy błędy systemu CMS Shoper, na którym postawiona jest strona. Poprawiliśmy również nawigację w serwisie, aby była możliwie najbardziej intuicyjna – tak dla botów Google, jak i użytkowników. Zadbaliśmy również o ich bezpieczeństwo wdrażając certyfikat SSL.

Zoptymalizowaliśmy zawartości strony głównej, dodaliśmy zajawki opisujące kategorie wraz z prowadzącymi do nich linkami oraz usunęliśmy duplikaty treści.

Linkowanie

Działania w ramach linkbuildngu były prowadzone dwutorowo – wzmacniając ogólną kondycję domeny oraz kierując się bezpośrednio do promowanych produktów.

W ramach opublikowanych linków zadbaliśmy o odpowiednią dywersyfikację anchorów, by profil linkowy domeny był jak najbardziej naturalny.