Skontaktuj się z nami i wykrój duży kawałek ciasta dla siebie
Cukiernia Sowa to jedna z najbardziej znanych marek w Polsce. Historia firmy sięga połowy ubiegłego wieku, kiedy ojciec obecnego właściciela otworzył swoją pierwszą cukiernię w Bydgoszczy.
Dzisiaj słodkości z Cukierni Sowa kupimy niemal w każdym mieście w Polsce i poza granicami kraju. A świetny rozwój firmy w Internecie to m.in. wynik działań pozycjonowania strony www cukierni.
Praca nad widocznością tej strony została doceniona na szczeblu międzynarodowym: zdobyliśmy za nią tytuł mistrza Europy w pozycjonowaniu (SEO). Wspólnie z Klientem wygraliśmy w kategorii Low Budget Campaign SEO w prestiżowym konkursie European Search Awards 2021.
Klient do tej pory zajmował odległe pozycje w wyszukiwarce. Tymczasem chciał pojawiać się wysoko (w pierwszej trójce wyników bezpłatnych) w konkretnych miastach i na sprecyzowane frazy – np. “cukiernia Wrocław”, “torty Poznań” itd.
Strona cukierni była już pozycjonowania, ale bez spektakularnych efektów. Należało uporządkować podjęte historycznie działania. Dodatkowo w kolejnych miesiącach miała się odbyć migracja całego serwisu na nową stronę. Zdecydowaliśmy się wesprzeć klienta także w tym procesie, aby uniknąć negatywnych skutków migracji i przekuć zmianę strony w sukces.
Działania SEO dla Klienta objęły kolejno:
Nasz Klient szybko zdecydował się na rozpoczęcie prac nad nową stroną internetową, na dedykowanym CMSie. Zaprosił do tych działań również nas. Ta decyzja z jednej strony ułatwiła nam zadanie, ponieważ zostaliśmy włączeni w prace projektowe. Przygotowaliśmy deweloperowi szczegółowe wytyczne dotyczące zmian i nowych funkcjonalności, wspierających pozycjonowanie lokalne i globalne oraz skalujących efekty SEO. Na bieżąco wspomagaliśmy migrację na każdym etapie. Z drugiej strony, w okresie przejściowym musieliśmy zapewnić widoczność starej strony w jak największym stopniu. Nasze prace toczyły się zatem dwutorowo.
Zależało nam na tym, by strona była zoptymalizowana nie tylko pod kątem fraz i robotów Google, ale także potrzeb użytkowników. Takie podejście przełożyło się na poprawę widoczności i lepsze pozycje w wyszukiwarce
Przez cały okres migracji strony Klienta czuwaliśmy nad tym procesem – od rekomendacji zmian przed wdrożeniem, po weryfikację docelowego serwisu. Do naszych zadań należało między innymi:
Po wprowadzeniu właściwych działań przygotowujących stronę na zmiany, efekt w postaci wzrostu widoczności na frazy i rankingu pozycji nastąpił lawinowo.
Już po miesiącu od momentu migracji strony cukierni został wypracowany stabilny trend wzrostowy, który trwa do dziś. Startowaliśmy z ilością 25 tys. sesji miesięcznie organic. W szczytowym okresie (marzec 2021) osiągnęliśmy czterokrotność liczby sesji – blisko 106 tys. To stanowi wzrost o ponad 310% w ciągu 6 miesięcy współpracy z naszą agencją.
W TOP wyszukiwarki startowaliśmy od ok. 1600 słów kluczowych. Obecnie mamy ponad 3560 kluczowych fraz. Dodatkowo osiągnęliśmy polepszenie także ogólnych haseł, tzw. money kewyords, np.: “tort na wesele”.
Obecnie mamy bardzo dużą globalną wyszukiwalność na słowa kluczowe typu “tort”. Słów kluczowych w TOP 50 jest w tej chwili ponad 20 tys. Nieustannie monitorujemy pozycje strony i pracujemy nad kolejnymi zapytaniami, by utrzymać i rozwijać na niej ruch.
Nasz współpraca przyniosła sukces także na arenie międzynarodowej. Zwyciężyliśmy w prestiżowym konkursie European Search Awards 2021, zdobywając pierwsze miejsce w kategorii Best Low Budget Campaign SEO. To jeden z największych konkursów branżowych na świecie: do organizatorów spłynęło aż 7 tysięcy zgłoszeń w ponad 40 kategoriach. – To przykład wspaniałej pracy, która zaowocowała rozwiązaniem wielu problemów Klienta wynikających z pandemii. Przyjęta strategia i obrana taktyka przyniosły wymierne rezultaty, które dowodzą, że założenia stojące za nimi były słuszne – usłyszeliśmy od jurorów.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.