Specjaliści z Poradni Profilaktyki i Leczenia Bezsenności zajmują się konsultacjami psychoterapeutycznymi i terapią behawioralno-poznawczą zaburzeń snu. Poradnia działa w ramach Instytutu Zdrowia Psychicznego i Rozwoju Osobowości INZPiRO, który specjalizuje się w udzielaniu pomocy z zakresu psychiatrii, psychologii i psychoterapii.
Naszym zadaniem w procesie pozycjonowania strony było zoptymalizowanie witryny, aby stała się bardziej wiarygodna dla użytkowników. Postanowiliśmy zadbać o przydatne treści wykorzystujące słowa kluczowe oraz wygodę w nawigowaniu po stronie. Te działania miały polepszyć jej pozycję w wyszukiwarce i zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie.
Witryna posiadała wiele podobnych do siebie podstron, które powielały informacje i nie były wystarczająco czytelne dla internautów. Część z nich była pusta lub miała niską jakość. To mogło być ocenione jako tzw. shallow content, za który Google potrafi znacząco obniżać wartość serwisu. Serwis nie miał odpowiedniej struktury oraz głównej nawigacji, która ułatwiałaby dotarcie do najważniejszych podstron. Nieuporządkowane tematycznie linki do podstron znajdowały się na samym dole witryny, w stopce.
Przeprowadziliśmy szczegółową analizę serwisu, która wykazała potrzebę rozbudowy witryny o większą liczbę informacji wartościowych dla potencjalnych użytkowników. Okazało się, że nieprzetłumaczone wersje językowe generowały dużą liczbę niepotrzebnych podstron, a znaczniki Hx były używane nieprawidłowo. Konieczna była również optymalizacja meta tagów title i description w całym serwisie.
Zaczęliśmy od słów kluczowych. Początkowo głównymi pozycjonowanymi frazami były: „bezsenność”, „problemy snu” czy „zaburzenia snu”. Aby zwiększyć ich liczbę, posłużyliśmy się planerem słów kluczowych, dzięki któremu znaleźliśmy dużą liczbę fraz związanych z tematyką serwisu i z dostatecznie wysoką wyszukiwalnością.
Jako dodatkowe, wartościowe frazy wybraliśmy wyrażenia informujące użytkowników, jak przeciwdziałać problemowi braku snu, oraz frazy pytające typu: „jak szybko zasnąć” czy „dlaczego nie mogę zasnąć”. Zwiększyły one szanse witryny na zajęcie topowych pozycji.
Ponadto, chcąc wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników poszukujących informacji dotyczących bezsenności, dodaliśmy frazy typu: „brak snu” i „sposoby na zaśnięcie”. Aby strona nie informowała wyłącznie o bezsenności, ale dotyczyła też ogólnie tematu snu, poszerzyliśmy zbiór fraz o powiązane z hipersomnią: „nadmierna senność”, „senność przyczyny” i „ciągłe zmęczenie i senność”.
Zajęliśmy się optymalizacją strony. Oprócz podstron z tematycznymi artykułami dodaliśmy i zoptymalizowaliśmy również podstrony „O nas”, „FAQ” czy „Nasi specjaliści”, co przełożyło się na większe zaufanie użytkowników wobec serwisu.
Kolejną kluczową kwestią było odpowiednie podlinkowanie w serwisie nowych podstron. Stworzyliśmy i rozbudowaliśmy główną, górną nawigację wraz z działem „Bezsenność” i jego podstronami, które odpowiadają na wiele poruszanych we frazach tematów.
Po optymalizacji struktury serwisu oraz kluczowych dla pozycjonowania podstron, konieczne było przekierowanie wszystkich starych i niepotrzebnych adresów, które wcześniej zostały zaindeksowane. Zoptymalizowaliśmy także metatagi title i metadescription pod kątem pozycjonowanych fraz dla każdej z tematycznych podstron.
Po zaobserwowaniu pierwszych efektów w postaci wzrostów pozycji w wyszukiwarce, dodaliśmy oceny użytkowników w postaci gwiazdek na kluczowych podstronach i nałożyliśmy na nie tzw. mikrodane zgodne ze standardem schema.org. To dodatkowo pozwoliło wyróżnić się w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ruch na stronie.
Zadbaliśmy o content. Z treści pochodzących z kilku mniej wartościowych podstron serwisu stworzyliśmy rozbudowane i przydatne artykuły tematyczne. Po przeprowadzeniu analizy zainteresowania internautów określiliśmy, jakiego typu tematy podstron najczęściej pojawiają się na czołowych pozycjach, i stworzyliśmy artykuły odpowiednio nasycone frazami kluczowymi. W ten sposób powstały poradniki, które odpowiadają algorytmom Google, ale przede wszystkim stanowią wartość dla użytkowników. Ponadto odpowiednia optymalizacja tekstów – np. ich sformatowanie, wdrożenie znaczników Hx czy zastosowanie list wypunktowanych – pozwoliła zwiększyć czytelność treści.
Pozycjonowanie strony internetowej nie mogło się obejść bez dywersyfikacji całego profilu linkowego. Zależało nam, aby zdecydowana większość odnośników była naturalna (URL i brand), a co za tym idzie – zgodna z wymaganiami Google. Dodanie pomocniczych fraz pozwoliło poszerzyć tematykę wpisów wraz z ich odnośnikami do strony. Zróżnicowaliśmy typy serwisów linkujących – zaczęliśmy kierować do strony odnośniki z naszych autorskich serwisów o zdrowiu i problemach medycznych. Ponadto część linków została dostarczona z forów tematycznych i wartościowych ogólnopolskich katalogów, co dodatkowo zwiększyło wiarygodność witryny.
Optymalizacja poszczególnych podstron w serwisie i zwiększenie tematyczności nowego działu „Bezsenność” przyczyniła się do uzyskania pozycji w TOP 3 na najważniejszą frazę, jaką jest właśnie „bezsenność”. Odpowiednie dobranie liczby, typów oraz tzw. anchor text linków pozwoliło na wypracowanie wysokich pozycji na najtrudniejsze frazy, które już same w sobie zapewniły znaczący ruch na stronie.
Słaba widoczność strony internetowej może spędzać sen z powiek. Dlatego nasi specjaliści czuwają, aby Klient nie martwił się o pozycje w wyszukiwarkach i ze spokojem mógł zająć się innymi ważnymi tematami.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.