Przekonaj się, co możemy dla Ciebie zrobić.
Agtom to sklep dla pasjonatów modelarstwa. Oferuje modele do sklejania, gotowe wersje kolekcjonerskie, a także narzędzia, materiały i akcesoria pozwalające modelarzom spełniać swoje marzenia. Działa stacjonarnie w Krakowie i jako e-sklep w Internecie.
Nasza współpraca trwa od 2016 roku. Firma poprosiła nas wtedy o pomoc w wypozycjonowaniu witryny, a tym samym zadbanie o jej rozpoznawalność w sieci. Agtom chciał trafić z ofertą do większej liczby klientów zainteresowanych modelarstwem.
Zanim przystąpiliśmy do pozycjonowania sklepu, przeprowadziliśmy analizę strony pod kątem błędów SEO. Zaplanowaliśmy poprawki optymalizacyjne dedykowane witrynom opartym na silniku PrestaShop i zauważyliśmy konieczność rozwinięcia contentu. Analiza pokazała również, że należy popracować nad profilem linków, ponieważ wymagał on dużego zróżnicowania.
Agtom to sklep stworzony przez prawdziwego pasjonata. Postanowiliśmy skorzystać z wiedzy oraz doświadczenia właściciela i wspólnie dobraliśmy kilkadziesiąt fraz, które najlepiej opisywały asortyment sklepu. To gwarantowało osiągnięcie oczekiwanej widoczności w sieci i wzrost świadomości marki wśród hobbystów.
Wraz z wypracowywaniem zadowalających wyników, rozszerzaliśmy pakiet pozycjonowanych wyrażeń. Aktualnie jest ich znacznie więcej niż na początku, a wszystkie zajmują stabilne miejsce w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania . Pozycjonujemy między innymi takie wyrażenia, jak: „modele do sklejania”, „sklep modelarski”, „aerograf”, „modele samolotów do sklejania”, „modele czołgów” czy „farby modelarskie”.
W procesie optymalizacji witryny staraliśmy się maksymalnie uprościć strukturę serwisu, aby zapewnić botowi Google bezproblemowe poruszanie się po stronie i ułatwić mu dostęp do wszystkich ważnych podstron. Wdrożyliśmy poprawki w sekcji head, uzupełniliśmy tytuły o frazy kluczowe i uporządkowaliśmy hierarchię nagłówków. Przełomowymi działaniami stały się aktualizacja silnika sklepu do nowszej wersji, zapewnienie serwisowi responsywności oraz wdrożenie certyfikatu SSL.
Dobrane wcześniej frazy podzieliliśmy tematycznie i przypisaliśmy do nich kategorie. Do każdej z nich wdrożyliśmy treści, których tematy odpowiadały zagadnieniom najczęściej wpisywanym do wyszukiwarki. Każda z kategorii otrzymała również specjalne title oraz meta description, a wdrożenie odbywało się z zachowaniem hierarchii nagłówków Hx. Treści umieściliśmy na stronie w taki sposób, aby nie wyświetlały się na podstronach paginacji i nie były przyczyną duplikacji wewnętrznej.
Od początku współpracy dbamy o to, aby zdobywać linki z różnych źródeł oraz by ich profil pozostawał możliwie najbardziej naturalny. Początkowo pozyskiwaliśmy odnośniki z katalogów ofert, następnie dołożyliśmy do nich linki z forów internetowych. Poszczególne wyrażenia promowaliśmy na autorskim zapleczu. Starannie dobrane portale oraz odpowiednio zaplanowane anchory umożliwiły osiągnięcie oczekiwanych efektów.
Strona Agtom z miesiąca na miesiąc stawała się coraz lepiej widoczna w sieci. Przełożyło się to na wyniki biznesowe oraz rozwój firmy. Nasza strategia przyniosła efekty w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Obecnie mamy ponad 9 tysięcy fraz w TOP 10.
Co wspólnego ma pozycjonowanie stron i modelarstwo? W obu przypadkach niezbędne są dokładność i precyzja, dobrze zaplanowane działania oraz… czas. Tutaj nie ma miejsca na nieprzemyślane i niecierpliwe ruchy!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.