Wróć do listy wpisów
Optymalizacja stron (SEO) Pozycjonowanie Prowadzenie firmy
Agencja SEO i SEM > Blog > Pozycjonowanie WordPress. Kompleksowy poradnik SEO

Pozycjonowanie WordPress. Kompleksowy poradnik SEO

Pozycjonowanie WordPress. Kompleksowy poradnik SEO

WordPress to najczęściej używany CMS na świecie – według wyników badań zbudowano na nim ponad 62,3% wszystkich stron opartych na Content Management System, czyli systemie do zarządzania treścią oraz ponad 35% wszystkich stron na świecie. Są to ogromne liczby w kontekście udziału WordPress na ogólnym rynku WWW. Powodów popularności WordPressa jest dużo: zaczynając od prostej obsługi, mnogości dostępnych (w tym bezpłatnych) szablonów i kończąc na tzw. przyjazności pod kątem SEO. I choć systemów do zarządzania treścią jest dużo, to właśnie WordPress jest uważany za najlepszy wybór w wielu sytuacjach, między innymi wtedy, kiedy mówimy o pozycjonowaniu witryny.

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezbędne do tego, aby móc w pełni istnieć w internecie i dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów. Aby wyjaśnić najważniejsze kwestie z tym związane, przygotowałem dla Ciebie poradnik z WordPress SEO. Dzięki temu WordPress stanie się skutecznym narzędziem w Twoich rękach.

Czym jest WordPress SEO

Jedno musimy wyjaśnić na starcie – surowy szablon WordPress nie zapewni Ci dobrej podstawy pod SEO (nie wspominając nawet o niezbędnej optymalizacji, którą należy wykonać). Przyjazność tego silnika wynika przede wszystkim z szerokich możliwości konfiguracji i dostępnych wtyczek, które pozwalają na skuteczne i bezproblemowe zarządzanie stroną www opartą o ten CMS. Istnieje nawet pewien standard pozycjonowania stron WordPress, określany terminem WordPress SEO.

System sam w sobie nie zastąpi solidnej strategii SEO. Wystarczy jednak poznać kilka podstawowych wskazówek dotyczących SEO na silniku WordPress, aby zoptymalizować witrynę i uzyskać zauważalne efekty w postaci widoczności, ruchu i większej liczby klientów.

co to jest WordPress

Źródło: https://pl.wordpress.org/

Sprawdź nasze najnowsze oferty w kwestii pozycjonowania! Obejrzyj nasz kompletny cennik pozycjonowania już teraz.

WordPress SEO – podstawowe elementy pozycjonowania

Zanim przejdziesz do pozycjonowania sklepu opartego o  WordPressa, zadbaj o solidne podstawy dla strony, którą chcesz pozycjonować.

1.      Wybierz szybki i niezawodny hosting

Na początek musisz upewnić się, że wybrana przez Ciebie firma hostingowa zapewnia wysokie parametry wydajnościowe, niezawodność działania i odpowiedni poziom bezpieczeństwa serwera. Szybkość witryny bezpośrednio wpływa na odbiór witryny przez użytkowników i wyszukiwarki, a odpowiedni poziom zabezpieczeń ochroni stronę przed potencjalnym atakiem.

2.      Zainstaluj wydajny i przyjazny do SEO motyw

Wybierając motyw, zwróć uwagę na parametry wydajności, gdyż wiele motywów jest przesycone niezoptymalizowanym kodem i wtyczkami, które spowalniają pracę serwisu. Zrób test wydajności za pomocą narzędzia web.dev. Jest to oficjalne narzędzie od Google do sprawdzania stanu technicznego witryny. Zanim szablon zostanie zainstalowany na witrynie, sprawdź go, umieszczając w narzędziu link do wersji demonstracyjnej.

jak sprawdzić stan techniczny witryny

Źródło: web dev

3.      Ustaw preferowany adres domeny

W zależności od tego, czy wybierzesz preferowaną domenę z www na początku:

https://www.grupatense.pl)

lub bez www:

https://grupatense.pl),

taka wersja domeny będzie tą główną dla WordPress, a więc na nią zostaną przekierowane wszystkie pozostałe wersje domeny. Wersje adresu z www i bez www to dla Google dwie osobne witryny, dlatego warto ujednolicić je w ustawieniach. Ważne, aby wpisywać adres na protokole https, jako że jest to pożądana wersja protokołu z zabezpieczeniem SSL.

Znaleźć to pole można w: Ustawienia> Ogólne:

ustawienie domeny WordPress

Źródło (tu i kolejne): WordPress

4.      Zezwól na indeksację witryny WordPress

WordPress umożliwia zablokowanie indeksacji całej witryny z poziomu ustawień poprzez zaznaczenie „ptaszkiem” w odpowiednim polu. Opcja ta czasami jest włączona domyślnie po postawieniu nowego szablonu lub włączana celowo podczas wdrażania strony www, gdy podstrony serwisu i ich zawartość nie są jeszcze w pełni gotowe. Docelowo pole to powinno być odznaczone (puste) tak, aby witryna mogła być skanowana botami wyszukiwarek. Sprawdzić ustawienia widoczności witryny można w: Ustawienia > Czytanie.

Pole widoczności w wyszukiwarkach będzie się znajdowało na dole strony:

ustawienie widoczności witryny

5.      Ustaw przyjazne adresy URL

WordPress pozwala w prosty sposób wybrać strukturę adresów URL dla podstron na stronie www. Dostępnych jest wiele różnych opcji wyboru, ale należy wybrać te optymalne z punktu widzenia SEO. Domyślnie WordPress używa adresów URL typu: https://grupatense.pl/?p=123. Ten rodzaj struktury adresów URL nie jest przyjazny dla wyszukiwarek ze względu na to, że nie zawiera słów kluczowych i tym samym nie informuje wyszukiwarki, co znajduje się na stronie. Ważne jest, aby wyszukiwarka mogła zidentyfikować zawartość podstrony nawet na podstawie samej nazwy URL.

Wybrać optymalną strukturę z zaproponowanych albo utworzyć własną strukturę adresów URL możesz w Ustawienia > Bezpośrednie odnośniki

ustawienie odnośników

W większości przypadków najlepszym wyborem będzie opcja „Nazwa wpisu”.

6.      Wybierz wtyczkę wspierającą pozycjonowanie WordPress

Zanim zaczniesz optymalizować witrynę, musisz zainstalować odpowiednią wtyczkę do pozycjonowania WordPress. Najczęściej stosowane i sprawdzone, bezpłatne wtyczki do pozycjonowania to:

Wtyczki mają w większości podobne opcje, jednak dla początkujących idealnym wyborem będzie Yoast SEO. Na potrzeby tego artykułu będę korzystać właśnie z niej.

wtyczka Yoast

wtyczka Rank Math

wtyczka SEO

Wtyczka jest tylko ułatwieniem i wspomaga proces pozycjonowania, ponieważ pozwala niektóre rzeczy zautomatyzować. Sama instalacja wtyczki nie doprowadzi do dobrych pozycji w wyszukiwarkach.

Po instalacji wtyczkę należy aktywować. Bardzo często podobne wtyczki po aktywacji proponują, by wykonać pierwszą konfigurację pod SEO, wypełniając pola z nazwą firmy i podobnymi podstawowymi polami – zachęcam do ich uzupełnienia.

7.      Zweryfikuj serwis w Google Search Console i dodaj mapę witryny (sitemap)

Utwórz mapę witryny, czyli tzw. plik sitemap.xml. Jest to plik z informacją o wszystkich URL-ach i grafikach zamieszczonych na serwisie, które chcemy, aby były sprawdzane i indeksowane przez wyszukiwarki. Domyślnie mapa witryny XML powinna znajdować się w głównym folderze strony. Można ją stworzyć ręcznie lub za pomocą różnego rodzaju narzędzi (tzw. sitemap generatorów) oraz crawlerów. W przypadku pozycjonowania WordPress plik sitemap.xml bardzo często jest generowany automatycznie wtyczką SEO. Jak to zrobić? We wtyczce Yoast SEO zrobisz to, przesuwając suwak generowania Mapy strony XML na „Włącz”. Suwak znajdziesz w ustawieniach ogólnych wtyczki.

WordPress mapa strony

Następnie musisz w dowolny wygodny sposób zweryfikować witrynę w narzędziu Google Search Console, logując się do swojego konta. Najczęściej weryfikacja jest realizowana poprzez umieszczenie kodu weryfikacyjnego w kodzie witryny lub poprzez Google Tag Managera. Po wykonaniu weryfikacji i wygenerowaniu mapy witryny przesyłasz link do niej w narzędziu Google Search Console.

WordPress index

W zakładce „Mapy witryn” wpisujesz URL mapy witryny w odpowiednim polu. Najczęściej jest to nazwadomeny.pl/sitemap.xml. Po wykonaniu tej czynności otrzymasz potwierdzenie od Google o poprawnym przesłaniu pliku z mapą witryny.

8.      Dodaj nawigację okruszkową breadcrumbs

Ścieżka nawigacji okruszkowej to ważna część nawigacji witryny, ponieważ ułatwia użytkownikom i robotom poruszanie się po serwisie i nasyca go dodatkowym linkowaniem wewnętrznym. Od niedawna Google także zaczął pokazywać elementy nawigacji okruszkowej nad linkami w wynikach wyszukiwania SERP.

nawigacja okruszkowa

Dodanie nawigacji okruszkowej jest możliwe za pomocą większości znanych wtyczek do SEO. W Yoast SEO ta opcja jest dostępna pod Yoast SEO > Wyszukiwarki:

jak wstawić okruszki w WordPress

Czasami do poprawnego wyświetlenia ścieżki nawigacji okruszkowej niezbędne jest ręczne dodanie skryptu z okruszkami w kodzie witryny. Wtedy wystarczy wkleić wygenerowany przez wtyczkę skrypt w odpowiednim miejscu w kodzie strony, aby nawigacja wyświetlała poprawnie się na każdej podstronie.

WordPress SEO – optymalizacja strony

Po wdrożeniu podstawowych elementów pozycjonowania strony na WordPress możesz przystąpić do wdrożenia szeregu optymalizacji mających na celu osiągnięcie wysokich pozycji w SERP Google i innych wyszukiwarkach.

Przeprowadź analizę słów kluczowych (keyword research)

Analizę słów kluczowych należy zacząć od pytania, jaki produkt lub usługę chcemy wypromować. Następnie dobierasz słowa kluczowe oddające intencję wyszukiwania w najlepszy sposób. Bez analizy słów kluczowych nie będziesz w stanie określić, dla jakich wyszukiwanych haseł powinieneś optymalizować zawartość swojej witryny. Od badania słów kluczowych zaczyna się więc praktycznie każdy projekt w SEO. Od czego zacząć analizę? Jeżeli zupełnie nie masz pomysłu na frazy, polecam rozpocząć od wpisywania w Google typowych haseł, które są powiązane z wybranym produktem lub usługą. Na podstawie konkurencji z wyników wyszukiwania można określić pierwsze frazy kluczowe, od których zaczniesz dobór słów. Polecam wtyczkę do przeglądarki Keywords Everywhere, która pomoże wyłonić przynajmniej kilka powiązanych fraz kluczowych na podstawie Twojego wyszukiwania w Google.

wtyczka keywords

Następnym etapem jest dobór fraz kluczowych przy pomocy odpowiednich narzędzi. Może to być planer słów kluczowych Google, Semstorm, Senuto, Ahrefs czy Surfer. Dzięki nim dowiesz się, jak często wyszukiwane są konkretne frazy w Google, jaka jest ich konkurencyjność, sezonowość oraz ile szacunkowo mogą przynieść ruchu. Na podstawie tych danych będziesz w stanie określić, na jakie słowa kluczowe należy optymalizować Twoją witrynę, aby skutecznie dążyć do zwiększenia ruchu i widoczności serwisu.

Przy doborze fraz kluczowych należy przede wszystkim skupiać się na frazach złożonych, tzw. frazach długiego ogona (long tail keywords). Składają się z kilku słów kluczowych, które – mimo że z reguły mają naturalnie niższą wyszukiwalność niż frazy ogólne – są bardziej precyzyjne, a więc lepiej oddają intencję wyszukiwania.

słowa kluczowe WordPress

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania WordPress za pomocą narzędzia Semstorm (https://app.semstorm.com/keywords)

analiza słów kluczowych

Wypełniaj serwis unikalną, zoptymalizowaną treścią

Serwis bez jakościowej i unikalnej treści nie będzie miał dużych szans na dobre pozycje. Należy więc zadbać o opisy kategorii i produktów, wpisy blogowe, treści na stronie głównej. Jeżeli postawisz na dobry content, będziesz w stanie skutecznie zwiększyć widoczność i ruch. Optymalizuj treści, które już są obecne na stronie, pod kątem zagnieżdżenia w nich słów kluczowych, zachowując przy tym naturalność przekazu. Pamiętaj o użyciu synonimów oraz słów kluczowych w formie odmienionej i nieodmienionej. Zadbaj również o to, aby treść była oryginalna i przydatna dla czytelnika.

Optymalizuj nagłówki pod SEO

Struktura treści w podstronach jest określana za pomocą nagłówków H1-H6 zgodnie z hierarchią. Służą one do nadania treści porządku, rozbijają tekst na mniejsze akapity i ułatwiają czytanie. Dobieraj nagłówki w oparciu o strukturę treści i logikę przekazu oraz uwzględniaj frazy kluczowe. Pozycjonowanie WordPress zakłada, że nagłówek H1 powinien występować tylko raz na jednej stronie. H1 to tytuł strony, który określa jej kontekst dla użytkowników i robotów wyszukiwarek. Z kolei śródtytuły H2-H6 mogą występować w większej i nawet nieograniczonej liczbie, w zależności od potrzeby. W praktyce stosuje się nagłówki H2 jako rozdzielenie tematów treści, a H3 – w przypadku podziału na podrozdziały i rozwinięcia jednego tematu.

Jeżeli więc H1 jest tytułem strony, H2 to rozdziały, a kolejne tagi <H>  to podtytuły. Nagłówki stron to świetne miejsce na umieszczenie fraz kluczowych i ich odmian, ale nie należy z tym przesadzać. Ponieważ nagłówki pełnią funkcję logicznego podsumowania, nigdy nie należy na siłę dodawać do nich słów kluczowych, które nie pasują do kontekstu.

Nagłówki <H> można bardzo łatwo edytować w redaktorze WordPress:

nagłówki w WordPress

Optymalizuj adresy URL podstron

Domyślnie adresy URL w WordPress są tworzone na podstawie tytułu strony (często to będzie to samo co H1). Oznacza to, że nie zawsze zostaną wygenerowane w sposób poprawny albo mogą być po prostu za długie. Dobrą praktyką jest wpisywanie własnego adresu URL wybranej podstrony i umieszczanie tam zwięzłej treści ze słowami kluczowymi, informującej, o czym jest ta podstrona. Na przykład w przypadku podstrony kategorii z oponami całorocznymi Michelin, optymalna nazwa ścieżki URL brzmi: domena.pl/opony-caloroczne-michelin.

Korzystając z wtyczki Yoast SEO, własny URL można wpisać w polu „Uproszczona nazwa”, pod polem „Tytuł SEO” albo w domyślnym redaktorze stron WordPress w polu „Bezpośredni odnośnik”.

URL w WordPressie

WordPress URL

Ustaw główną frazę kluczową dla podstrony

Ustawienie głównej frazy kluczowej to funkcja dostępna we wszystkich popularnych wtyczkach SEO na WordPress, takich jak Yoast SEO. Opcja ta jest świetnym rozwiązaniem do sprawdzenia, czy treść w wybranej podstronie jest zoptymalizowana pod kątem głównego słowa kluczowego.

Aby skorzystać z tej opcji, wpisz słowo kluczowe, które według Ciebie jest najważniejsze, w polu „Fraza kluczowa” w ustawieniach strony we wtyczce Yoast SEO:

frazy kluczowe

 

Po dodaniu frazy kluczowej wtyczka automatycznie sprawdzi całą treść w podstronie pod kątem gęstości użycia słowa kluczowego w treści i linkowaniu.

Optymalizuj metatagi title i description

Tagi meta informują użytkowników i wyszukiwarki o tym, co znajduje się na stronie. Od dłuższego czasu są uznawane za jeden z najistotniejszych czynników rankingowych. To właśnie treść podana w title i meta description jest tym tekstem, który jest wyświetlany w linkach wyników wyszukiwania Google.

WordPress metatagi

Wtyczki SEO automatycznie ustawiają znaczniki title na podstawie zmiennej tytułu strony, ale zawsze można i należy je edytować pod słowa kluczowe. Można także tworzyć własne szablony znaczników meta. Tak więc dla większości podstron, zwłaszcza kiedy serwis jest duży (np. e-commerce), należy ustawić szablon dla znaczników meta title i meta description, który wraz z unikalną wartością zmiennej tytułu strony wypełni wszystkie podstrony na serwisie zoptymalizowaną i unikalną z punktu widzenia bota treścią w znacznikach meta.

Dla wszystkich najważniejszych podstron, takich jak strona główna i kategorie produktowe, należy znaczniki meta dobierać osobno na podstawie analizy słów kluczowych. Należy zadbać także o ich unikalność nie tylko w obrębie naszego serwisu, ale też w stosunku do konkurencji z SERP.

tytuł SEO w WordPress

Regularnie naprawiaj uszkodzone linki

Uszkodzone linki 404 powodują, że reputacja witryny w oczach botów wyszukiwarek spada. Oprócz tego użytkownik nie jest w stanie przejść na odpowiednią podstronę z uszkodzonego linka. Jest to swojego rodzaju ślepy zaułek dla botów i użytkowników. Uszkodzone linki można wytropić za pomocą crawlera i naprawić ręcznie albo skorzystać z wtyczki WordPress, takiej jak Broken Link Checker. Pomaga ona znaleźć uszkodzone linki wewnętrzne i zewnętrzne oraz naprawić je z poziomu wtyczki.

co to jest Broken Link Checker

Optymalizuj linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to technika polegająca na dodawaniu łącz z jednej podstrony do drugiej w obrębie jednego serwisu. Ta technika SEO, przy odpowiednio dobranych tekstach zakotwiczenia w słowach kluczowych i przemyślanym linkowaniu, pozwala na rozprzestrzenianie tzw. link juice po całej witrynie, co potencjalnie przyczynia się do lepszej indeksacji serwisu i wzrostach widoczności. Dodatkowym atutem stosowania linkowania wewnętrznego jest zatrzymanie użytkownika na stronie na dłuższy czas. Do optymalizacji struktury linkowania wewnętrznego witryny WordPress polecam użycie wtyczki Link Whisper.

 

co to jest Link Whisper Free

Ogranicz wewnętrzną duplikację treści

Zduplikowana treść w serwisie www to poważny problem, który bardzo negatywnie wpływa na ogólny wynik SEO WordPress i ogranicza wzrost widoczności. Zjawisko duplikacji polega na tym, że więcej niż jeden URL na stronie internetowej zawiera taką samą treść.

Częstą przyczyną duplikacji treści w WordPress jest indeksowanie stron archiwalnych (tagi, daty, archiwa kategorii). To powoduje, że dla botów wyszukiwarek powstają różne wersje URL z taką samą zawartością. Wynikiem tego jest gorsza indeksacja treści w podstronie lub w najgorszym przypadku brak indeksacji całej podstrony, którą pozycjonujemy. Często, aby uniknąć duplikacji treści, w WordPress wystarczy zablokować do indeksacji strony archiwalne. Wystarczy wejść w ustawienia Yoast SEO (Wyszukiwarki > Taksonomie) i ustawić suwak na „Wyłączono” w polu „Wyświetlać w wynikach wyszukiwania?” dla każdego rodzaju stron archiwalnych.

WordPress tagi

Optymalizuj pliki graficzne na stronie

Zawsze używaj treści graficznych w podstronach – to znacząco podnosi jakość podstrony w oczach użytkownika i wyszukiwarki. Nie wystarczy jednak wkleić losowe zdjęcie ze stocka lub screenshot, gdyż plik graficzny też musi być zoptymalizowany.

Optymalizacja nazwy pliku

Przed dodaniem obrazu do strony WordPress upewnij się, że plik jest odpowiednio nazwany — uzupełnia to w oczach wyszukiwarki tematyczność i autorytet witryny. Tak więc zamiast: /zdjecie1.jpg, wpisz nazwę odzwierciedlającą to, co jest pokazane na obrazku – w przypadku szarej doniczki do bonsai użyj nazwy: /szara-doniczka-bonsai.jpg. Jeżeli chcesz skorygować nazwę pliku po dodaniu, zrobić to możesz w bibliotece plików multimedialnych (Media > Biblioteka).

Optymalizacja znacznika alt

Używając obrazów, upewnij się także, że dodajesz do każdego z nich tekst alternatywny. Alt tagi służą do określenia, co znajduje się na obrazku, aby pomóc osobom niewidomym, ale także pomagają w nadaniu tematyczności i dopełnieniu kontekstu użytych obrazów dla wyszukiwarek. Tekst alternatywny dodasz do dowolnego obrazu w WordPress podczas wstawiania pliku graficznego na stronę w bibliotece mediów albo używając klasycznego edytora WordPress w bocznej sekcji ustawień. Wystarczy kliknąć obraz, który Cię interesuje.

Optymalizacja formatu i kompresja obrazów

Aby przyspieszyć działanie strony i zwiększyć szansę na trafienie do top wyszukiwarki obrazów Google, zoptymalizuj każdy plik graficzny również pod kątem formatu oraz wagi. Zalecanymi i najlepszymi formatami grafik do stosowania w sieci są WebP lub AVIF. W przypadku pozycjonowania WordPress będziemy oczywiście korzystali z wtyczki, gdyż pozwala ona dokonać optymalizacji formatu i kompresji jednym kliknięciem. Wtyczek, które by sobie z tym poradziły, jest mnóstwo, a ja korzystam z Converter for Media.

jak optymalizowac grafiki w WordPressie

Dodaj dane strukturalne do witryny WordPress

Dane strukturalne pomagają wyszukiwarce lepiej zrozumieć dodatkowe dane zawarte w treściach na stronie oraz umożliwiają wyświetlenie fragmentów rozszerzonych w Google (rich snippets). Do przykładu, możemy oznaczyć produkty danymi strukturalnymi produktu z ceną, recenzjami i ocenami, nazwą produktu. Możemy również oznaczyć post na blogu jako artykuł, a dane strukturalne typu wydarzenie – jako informacje o wydarzeniu oraz dodać dane o rozpoczęciu i zakończeniu, co następnie będzie wyświetlane w SERP jako rozszerzony fragment wyników wyszukiwania.

SERP przykład

Źródło: Google

Podobnie jest w przypadku innego rodzaju danych strukturalnych, wtedy w zależności od kodu mikrodanych schema zostaną wyświetlone dodatkowe informacje w SERP Google, jak na przykład recenzje artykułu z gwiazdkami ocen.

SERP-y przykład

Aby wygenerować kod JSON-LD danych strukturalnych (rodzaj kodu zalecany przez Google), polecam korzystanie z generatora schema, jakim jest na przykład Schema Markup Gererator. Następnie wygenerowany kod należy umieścić w sekcji <head> witryny. Ręczne wdrożenie danych strukturalnych bywa natomiast czasochłonne i żmudne. Na szczęście w WordPress na wszystko istnieją wtyczki. W tej sytuacji przyda się wspomniany wcześciej Yoast SEO albo wtyczki dedykowane stricte danym strukturalnym, takie jak: Schema, Schema & Structured Data for WP & AMP albo Schema – All In One Schema Rich Snippets.

Zoptymalizuj komentarze WordPress

Komentarze niosą za sobą wiele korzyści dla SEO. Jest to źródło dodatkowej treści oraz linkowania do Twojej witryny. Pamiętaj jednak, że bez odpowiedniej kontroli sekcja komentarzy w witrynie WordPress może stać się źródłem spamu i linków ze złą reputacją. To przyczyni się do obniżenia autorytetu domeny w oczach wyszukiwarki i użytkowników. W celu ograniczenia działania spamerów polecam zainstalowanie wtyczki do kontroli i filtrowania spamu, np. Akismet.

co to jest wtyczka Akismet

Nie można jednak w całości polegać na wtyczce. Co więcej, nie każdy komentarz, który nie jest spamem, będzie pożądany na Twojej witrynie. Dlatego bardzo często stosowane jest ręczne zatwierdzanie komentarzy WordPress. Wtedy żaden komentarz nie będzie mógł zostać opublikowany bez zatwierdzenia administratora. Moderacji komentarzy można dokonać poprzez: Ustawienia > Dyskusja > Komentarze muszą zostać zatwierdzone ręcznie.

Zoptymalizuj wydajność strony WordPress

Mimo że silnik WordPress oferuje niezłą wydajność od razu po instalacji, zwłaszcza w połączeniu z jakościowym szablonem, to zawsze może być lepiej. Dość typowo, z powodów niedoskonałości w kodzie i przesytu wtyczkami oraz contentem, wydajność serwisu potrafi zauważalnie spaść. Na szczęście WordPress oferuje mnóstwo narzędzi do ulepszenia parametrów wydajnościowych witryny.

Jednym z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na przyspieszenie działania strony WordPress jest użycie wtyczki do buforowania postów i stron jako plików statycznych. To właśnie statyczne pliki są wtedy wyświetlane użytkownikom i robotom, a nie generowane od nowa za każdym razem. Powoduje to, że strona zauważalnie przyspiesza oraz zbiera więcej istotnych punktów w narzędziu PageSpeed Insights. Najlepszą wtyczką, która robi wszystko, jest w mojej opinii WP Rocket.

Uważaj jednak z implementacją i sprawdzaj wpływ każdej funkcjonalności na stronę. Tak potężne narzędzie, jakim jest WP Rocket, potrafi nieźle namieszać w kodzie i wyrządzić szkody na stronie, jeżeli będziesz nieostrożny i przesadzisz z ulepszeniami:)

jak działa wtyczka WP Rocket

Z alternatywnych narzędzi rekomenduję też sprawdzone WP Super Cache, WP Fastest Cache, LiteSpeed Cache, WP-Optimize.

Pozycjonowanie WordPress – podsumowanie

WordPress to bez wątpienia jeden z najbardziej przyjaznych dla SEO systemów CMS – poprawnie skonfigurowany potrafi sporo ułatwić w procesie pozycjonowania i przynieść duże korzyści właścicielowi witryny. Jest to jeden z głównych powodów, dla których WordPress jest tak popularny. W wielu przypadkach pozycjonowanie WordPress może się okazać znacznie przyjemniejsze i łatwiejsze w porównaniu do innych CMS. Sporo funkcjonalności związanych z pozycjonowaniem na WordPressie można wdrożyć za pomocą kilku sprawnych wtyczek. Dodajmy do tego jeszcze przyjazność użytkowania oraz prostotę w obsłudze, co w rezultacie daje przepis na najpopularniejszy CMS na świecie. Jeżeli używasz WordPressa, to dobrze dla Ciebie. Wdrażając zalecenia z powyższego poradnika, szybko znajdziesz się w sytuacji, kiedy to konkurencja będzie musiała Cię gonić.

Chcesz być widoczny dla klientów w swojej okolicy? Wypróbuj nasze usługi pozycjonowania lokalnego! Zapytaj o szczegóły naszych planów już teraz.

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Zapisz się do newslettera i odbieraj regularną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata reklamy internetowej!

Wypełnij formularz

Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.