Wróć do listy wpisów
Prowadzenie firmy
Agencja SEO i SEM > Blog > SXO – efektywne połączenie działań SEO i UX  

SXO – efektywne połączenie działań SEO i UX  

SXO – efektywne połączenie działań SEO i UX  

SXO to skrót od Search Experience Optimization. Są to działania SEO (optymalizacja) połączone z UX (doświadczeniem użytkownika). Zakłada poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania serwisu, poprawę doświadczeń użytkowników, a co za tym idzie – zwiększenie konwersji.

Czym jest SXO?

SXO to optymalizacja pod kątem SEO i polepszenie doświadczeń użytkowników UX w jednym. Dzięki połączeniu tych elementów, możliwe jest odpowiedzenie na rosnące wymagania użytkowników. Składa się z 3 ważnych elementów:

  1. SEO – optymalizacja SEO to działania, które umożliwiają poprawę pozycji strony WWW w wyszukiwarce. Przyciągnąć ruch można poprzez pozycjonowanie treści, struktury witryny czy linków
  2. UX – jako element strategii SEO koncentruje się na tym, jak internauci odbierają stronę internetową oraz jak z niej korzystają. Obejmuje takie czynniki jak: nawigacja, szybkość ładowania, estetyka
  3. CRO – Conversion Rate Optimization polega na optymalizacji współczynnika konwersji. W zmianie odwiedzającego na klienta pomaga odpowiednie projektowanie i układ witryny

Wdrożenie strategii SXO to podstawa sukcesu w marketingu internetowym. Wpływa na to nie tylko zorientowanie na użytkowników przez wyszukiwarki internetowe, ale też coraz większy nacisk na łatwe i przyjemne doświadczenie na stronie WWW.

Dlaczego warto zainwestować w SXO?

Jakie są korzyści wprowadzenia SXO na swoją stronę WWW? Przede wszystkim:

• Poprawa zadowolenia użytkowników – wzrost lojalności i możliwe rekomendacje innym Twoich usług lub produktów,
• Wzrost widoczności w wyszukiwarce Google – zwiększenie jakościowego ruchu z organicznego wyszukiwania,
• Poprawa współczynnika konwersji – dzięki lepszemu doświadczeniu użytkowników.

SEO – Podstawa widoczności w Google to optymalizacja strony

Chcesz, aby Twoja strona miała wysoką pozycję w wyszukiwarce? Zoptymalizuj ją pod kątem SEO! Search Engine Optimization to działania, które można podzielić na on-page i off-page. Do tych pierwszych, a więc czynności na stronie WWW zalicza się pozycjonowanie treści zgodnych z zasadą E-A-T, a więc unikalnych i wartościowych, jak również poprawa struktury strony przez odpowiednią szybkość jej ładowania i łatwą nawigację. Do tradycyjnych działań należy optymalizacja meta tagów czy analiza słów kluczowych. Optymalizacja SEO off-page to natomiast czynności wykonywane poza witryną. W ich skład wchodzi link building, analiza zmian algorytmów i raporty.

 

sxo intense

UX – Klucz do pozytywnego doświadczenia użytkownika

Zależy Ci na lepszym wizerunku Twojej marki w Internecie? UX, a więc User Experience to suma doświadczeń – wrażeń i uczuć – użytkowników trafiających na Twoją stronę WWW, produkty czy usługi. Do głównych elementów pozytywnego doświadczenia użytkownika można zaliczyć:

  • użyteczność,
  • dostępność,
  • estetykę,
  • emocje.

W praktyce oznacza to projektowanie produktów atrakcyjnych wizualnie, intuicyjnych i funkcjonalnych. Przykładem działań jest audyt interfejsu.

Inną ważną częścią UX są badania umożliwiające zbieranie informacji o zachowaniach czy potrzebach użytkowników. Do wykorzystywanych metod badawczych należą:

  • wywiady,
  • testy użyteczności,
  • analiza zachowań użytkowników.

Dla kogo jest SXO i jak zacząć optymalizację strony?

 

Jeśli zależy Ci na osiągnięciu sukcesu online, wdrożenie SXO Ci w tym pomoże. Jest to idealne rozwiązanie dla:

  • Sklepów internetowych,
  • Stron internetowych, które zajmują niską pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • Osób potrzebującym raportów czy wskazówek, jak optymalizować witrynę.

 

ekspansja na rynek zagraniczny

Jak zacząć przygodę z SXO i optymalizacją stron?

Zanim zdecydujesz się na zaawansowane SXO strony, użyj audytu widoczności. Najlepiej zlecić go specjalistom. W ten sposób dowiesz się, jaką pozycję utrzymuje w wyszukiwarce Google Twoja strona internetowa. Dopiero wtedy możesz pomyśleć o UX witryny.

Następne kroki to:

  1. Pozycjonowanie treści – słowa kluczowe, infografiki czy tabele je uatrakcyjnią,
  2. Zapewnienie responsywności strony – powinna się wyświetlać na różnych rozmiarach ekranów,
  3. Techniczna optymalizacja – zadbanie o strukturę linków, certyfikat SSL czy mapę strony WWW,
  4. Analizowanie i monitorowanie – przeprowadzanie testów użyteczności.

Wprowadzenie SXO, a więc połączenia SEO z UX pozwala nie tylko zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google, ale też odpowiedzieć na potrzeby użytkowników i zachęcić ich do akcji.

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Zapisz się do newslettera i odbieraj regularną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata reklamy internetowej!

Wypełnij formularz

Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.