SXO to skrót od Search Experience Optimization. Są to działania SEO (optymalizacja) połączone z UX (doświadczeniem użytkownika). Zakłada poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania serwisu, poprawę doświadczeń użytkowników, a co za tym idzie – zwiększenie konwersji.
SXO to optymalizacja pod kątem SEO i polepszenie doświadczeń użytkowników UX w jednym. Dzięki połączeniu tych elementów, możliwe jest odpowiedzenie na rosnące wymagania użytkowników. Składa się z 3 ważnych elementów:
Wdrożenie strategii SXO to podstawa sukcesu w marketingu internetowym. Wpływa na to nie tylko zorientowanie na użytkowników przez wyszukiwarki internetowe, ale też coraz większy nacisk na łatwe i przyjemne doświadczenie na stronie WWW.
Jakie są korzyści wprowadzenia SXO na swoją stronę WWW? Przede wszystkim:
• Poprawa zadowolenia użytkowników – wzrost lojalności i możliwe rekomendacje innym Twoich usług lub produktów,
• Wzrost widoczności w wyszukiwarce Google – zwiększenie jakościowego ruchu z organicznego wyszukiwania,
• Poprawa współczynnika konwersji – dzięki lepszemu doświadczeniu użytkowników.
Chcesz, aby Twoja strona miała wysoką pozycję w wyszukiwarce? Zoptymalizuj ją pod kątem SEO! Search Engine Optimization to działania, które można podzielić na on-page i off-page. Do tych pierwszych, a więc czynności na stronie WWW zalicza się pozycjonowanie treści zgodnych z zasadą E-A-T, a więc unikalnych i wartościowych, jak również poprawa struktury strony przez odpowiednią szybkość jej ładowania i łatwą nawigację. Do tradycyjnych działań należy optymalizacja meta tagów czy analiza słów kluczowych. Optymalizacja SEO off-page to natomiast czynności wykonywane poza witryną. W ich skład wchodzi link building, analiza zmian algorytmów i raporty.
Zależy Ci na lepszym wizerunku Twojej marki w Internecie? UX, a więc User Experience to suma doświadczeń – wrażeń i uczuć – użytkowników trafiających na Twoją stronę WWW, produkty czy usługi. Do głównych elementów pozytywnego doświadczenia użytkownika można zaliczyć:
W praktyce oznacza to projektowanie produktów atrakcyjnych wizualnie, intuicyjnych i funkcjonalnych. Przykładem działań jest audyt interfejsu.
Inną ważną częścią UX są badania umożliwiające zbieranie informacji o zachowaniach czy potrzebach użytkowników. Do wykorzystywanych metod badawczych należą:
Jeśli zależy Ci na osiągnięciu sukcesu online, wdrożenie SXO Ci w tym pomoże. Jest to idealne rozwiązanie dla:
Zanim zdecydujesz się na zaawansowane SXO strony, użyj audytu widoczności. Najlepiej zlecić go specjalistom. W ten sposób dowiesz się, jaką pozycję utrzymuje w wyszukiwarce Google Twoja strona internetowa. Dopiero wtedy możesz pomyśleć o UX witryny.
Następne kroki to:
Wprowadzenie SXO, a więc połączenia SEO z UX pozwala nie tylko zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google, ale też odpowiedzieć na potrzeby użytkowników i zachęcić ich do akcji.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.