Czym jest program partnerski i jak działa? O odpowiedź poprosiliśmy Jacka Ciechanowskiego, Team Managera zespołu Partnership odpowiadającego za współpracę z partnerami B2B.
Jacek Ciechanowski: Program partnerski to – inaczej mówiąc – program poleceń. Program taki umożliwia partnerom zarabianie na prowizji lub czerpanie innych korzyści za przekazywanie nam kontaktu do potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani naszymi usługami.
Postaram się to rozwinąć. Partner ma klientów z własnymi serwisami www czy e-commerce, którzy chcą sprzedawać więcej w internecie lub być bardziej w nim widoczni. Dzięki dedykowanej stronie www może przesłać nam ich dane kontaktowe. Zautomatyzowany proces leadowania pozwala nam bardzo szybko skontaktować się z poleconym klientem. Podczas pierwszych rozmów staramy się jak najlepiej zrozumieć biznes klienta oraz wybadać dokładnie wszystkie potrzeby. Zestawiamy te informacje z analizą techniczną strony i przygotowujemy indywidualnie dopasowaną propozycję działań.
Dzięki szybkiej reakcji i tak profesjonalnemu podejściu od razu zyskujemy w oczach potencjalnego klienta, co przekłada się na bardzo dobry współczynnik podpisanych umów. W tym miejscu pojawia się wspomniana wyżej prowizja. Z każdej podpisanej umowy z poleconym klientem wypłacamy partnerowi prowizję i to przez cały czas trwania tej umowy.
J.C.: Tak, oczywiście, że można zarobić. Zarabia ten, kto podsyła nam klientów, którzy zainteresowani są naszymi usługami i podejmują z nami współpracę. Z naszych doświadczeń wynika, że najlepsze zyski osiągają partnerzy, którzy dobrze rozumieją nasze usługi.
Prowizje, jakie wypłacamy naszym partnerom, to setki tysięcy złotych w skali miesiąca. Wszystko zależy od aktywności partnera. Polecając nam 5 klientów w miesiącu przy konwersji na poziomie 20%, może liczyć na prowizję rzędu kilkuset złotych. Jeśli założy długofalową współpracę po okresie 12 miesięcy i utrzyma taką samą aktywność, prowizja ta wzrośnie do kilku tysięcy złotych.
Każdy może zarabiać na programie partnerskim. Nieważne, w jakiej branży działa, ważne, że działa z klientami B2B, których może nam polecać. To realna szansa na wypracowanie dochodu pasywnego.
J.C.: Dochód pasywny jest możliwością pozyskiwania dodatkowych środków pieniężnych bez stałego nakładu pracy. W ramach programu nasi partnerzy przekazują nam potencjalnych klientów i na tym etapie ich praca może się już skończyć. Potem pałeczkę przejmujemy my – podczas rozmów z klientami dokładnie badamy ich oczekiwania, a następnie tworzymy spersonalizowany plan działania. Dzięki tym krokom zyskujemy zaufanie klientów, co wpływa na wysoki wynik w zakresie zawieranych umów. Podkreślam raz jeszcze, że prowizja dla naszego partnera wypłacana jest od każdej podpisanej umowy z poleconym klientem, przez cały okres jej trwania. Dla wielu naszych partnerów jest to możliwość rozszerzenia portfolio swoich usług bez angażowania się w pełen zakres pracy.
J.C.: Każdy partner ma dedykowanego Key Account Managera z mojego zespołu, który pełni kluczową rolę w tym procesie. Na początku omawiamy z partnerem warunki i sprawdzamy, czy taka współpraca będzie efektywna dla obu stron. Potem podpisujemy umowę. Zadaniem Key Account Managera jest zapewnienie sprawnego przebiegu współpracy i wsparcie przy pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Na tym etapie nasza współpraca jest najbardziej aktywna, ponieważ służymy wsparciem merytorycznym i technicznym, przekazujemy dedykowane materiały promocyjne oraz wszelkie niezbędne narzędzia do tego, aby partner był jak najlepiej przygotowany.
Gdy partner jest po etapie rozmów z klientem i jest on zainteresowany naszymi usługami, to proces jest bardzo prosty. Partner poprzez spersonalizowaną stronę internetową przekazuje nam wszelkie informacje kontaktowe do potencjalnego klienta, który ma własną stronę www, a my zajmujemy się resztą.
J.C.: Kluczowym wyróżnikiem jest relacja z naszymi partnerami. Szukamy ambitnych i aktywnych partnerów, z którymi wspólnie możemy zdobywać nowe cele.
J.C.: Nie, wszystko zależy od możliwości, a także zaangażowania. Partnerem może być każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą bez względu na branżę i wielkość firmy, o ile współpracuje z klientami B2B. Może to być zarówno większa spółka akcyjna, jak i jednoosobowa działalność. W każdej branży dostrzegamy potencjał, jeśli partner dysponuje bazą klientów, którzy mają własne strony internetowe lub e-commerce i dążą do zwiększenia swojej sprzedaży online.
J.C.: Nasza umowa nie narzuca konkretnego limitu poleceń, ale cenimy współpracę z partnerami, którzy się w nią angażują. Dlatego – jak wspominałem wcześniej – chcemy pomagać naszym partnerom, aby jak najbardziej ułatwić im polecanie naszych usług. Im więcej klientów partnerzy polecają, tym większe są ich potencjalne zarobki.
J.C.: Partner na bieżąco widzi w panelu partnerskim, ile ma prowizji do wypłacenia, i na podstawie tych danych wie, na jaką kwotę wystawić nam fakturę. Proces jest prosty i szybki, a efekty bardzo przyjemne.
J.C.: Wymienię te najważniejsze korzyści, które stanowią fundament naszej oferty. Po pierwsze, jesteśmy wiodącą agencją SEO w Polsce, nasza wiedza, zespół specjalistów oraz ogromne doświadczenie umożliwiają nam oferowanie usług na najwyższym poziomie. Po drugie, każdym partnerem opiekuje się Key Account Manager, który zapewnia sprawną komunikację i prawidłowy przebieg współpracy. Po trzecie, warto zaznaczyć, że można uzyskać wysokie dochody poprzez uczestnictwo w naszym programie partnerskim. Nasza atrakcyjna struktura wynagrodzenia pozwala na realne zyski, ponieważ prowizję wypłacamy przez cały okres trwania umowy z klientem. Po czwarte – i nie mniej ważne – budujemy pełnoprawne, partnerskie relacje, które są gwarantem udanej współpracy.
Chcesz porozmawiać o programie partnerskim? Skontaktuj się z nami za pomocą formularza.