Poradnie dietetyczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Jednak trzeba pamiętać, że potencjalni klienci wybierający odpowiednią placówkę kierują się nie tylko pozytywnymi opiniami. Weryfikują oni też, czy dany gabinet dietetyczny jest obecny i aktywny w internecie. Jak więc powinna wyglądać reklama dietetyka? Oto elementy, o które należy zadbać.
Pozycjonowanie gabinetów dietetycznych to internetowy proces marketingowy, którego celem jest zwiększenie widoczności konkretnej marki w wynikach wyszukiwania Google. Polega na wykorzystaniu różnych narzędzi reklamowych i technik optymalizacyjnych, dzięki którym zwiększa się użyteczność serwisu, a jego treści docierają do szerszego grona odbiorców.
Pozycjonowanie strony jest bardzo wszechstronne. Plan działania musi być dostosowany do indywidualnych potrzeb danej marki i uwzględniać uwarunkowania branżowe lub ewentualne oczekiwania klientów. Jednak każda strategia powinna obejmować następujące obszary:
Optymalizacja serwisu we wszystkich tych obszarach z pewnością przyniesie oczekiwany efekt.
Choć pozycjonowanie dietetyka wygląda nieco inaczej niż marki z innej branży, można wyróżnić kilka uniwersalnych metod, które prawie zawsze dają lepszą widoczność w wyszukiwarce Google.
Linki zwrotne są najważniejszym czynnikiem rankingowym. Dobry link bezpośrednio wpływa na autorytet domeny i jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy więc skupić się na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków z zaufanych stron internetowych, na przykład blogów tematycznych, stron o żywieniu, portali dla kobiet.
Podczas wdrażania działań związanych z budowaniem linków należy za wszelką cenę unikać pozbawionych skrupułów technik Black Hat SEO. Google szybko rozpoznaje niedozwolone metody i obniża ranking witryny.
Aby uzyskać najlepsze wyniki w wynikach organicznych, warto użyć następujących technik pozyskiwania linków zwrotnych:
Należy jednak zauważyć, że najlepszą techniką budowania linków jest pozyskiwanie linków organicznych. Jest to proces tworzenia wysokiej jakości treści, które zachęcają użytkowników do ich udostępniania. Przyniesie to podwójne korzyści, ponieważ strona będzie wyżej w wynikach wyszukiwania, a ruch na stronie znacznie wzrośnie.
Content marketing to jeden z najważniejszych elementów procesu pozycjonowania strony. Polega na promowaniu marki za pomocą wysokiej jakości treści, które docierają do właściwych odbiorców i skutecznie motywują ich do skorzystania z oferty.
Aby jednak przekaz trafił do celu, treść powinna być zoptymalizowana pod kątem popularnych w branży słów kluczowych. Profesjonalne narzędzia, takie jak Ahrefs, Google Search Console czy Narzędzie propozycji słów kluczowych są wtedy idealne. Pokazują one nie tylko najczęściej wyszukiwane frazy, ale także ważne informacje statystyczne o ich randze. Ułatwia to opracowanie skutecznego planu SEO.
Po zidentyfikowaniu właściwych słów kluczowych można przejść do tworzenia treści. W pozycjonowaniu gabinetu dietetycznego przy pomocy content marketingu najlepiej sprawdzają się następujące formy:
Aby strategia pozycjonowania gabinetu była dobrze dopracowana i prowadziła do konwersji, należy zwrócić szczególną uwagę na użyteczność strony internetowej. Trzeba pamiętać, że doświadczenia odbiorców bezpośrednio wpływają na ich decyzje zakupowe, które z kolei przekładają się na wyniki danej marki.
Pierwszym aspektem, który należy gruntownie zoptymalizować, jest szybkość ładowania strony. Przyspiesz swoją stronę, usuwając niepotrzebne treści, kompresując obrazy lub zmieniając usługi hostingowe.
Strona powinna być również zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Ponieważ większość użytkowników korzysta dziś z telefonów komórkowych, każda strona powinna być dostosowana zarówno do komputerów stacjonarnych, jak i smartfonów lub tabletów.
Pozycjonowanie lokalne dietetyka to zwiększenie świadomości marki wśród lokalnych konsumentów. Ten proces daje wyniki nieco szybciej niż zwykłe SEO i często wiąże się z niższymi kosztami. Nic dziwnego, że małe firmy dietetyczne skupiają się na pozycjonowaniu lokalnym swoich stron internetowych. Co wziąć pod uwagę podczas tego procesu?
Optymalizacja Google Moja Firma to świetny sposób na zwiększenie świadomości marki online. Uzupełnienie jej o najważniejsze informacje, takie jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu, opis, opinie czy cennik, zwiększa zaufanie do oferowanych usług i udział potencjalnych klientów. Ponadto wizytówka Google zajmuje wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu znacznie wzrasta popularność konkretnego dietetyka w sieci.
Aby maksymalnie ułatwić klientom dostęp do lokalizacji, zaleca się dodanie dokładnej lokalizacji marki do Google Maps. Dzięki temu żaden z odbiorców nie będzie miał problemów z rozpoznaniem adresu firmy, więc znacząco wzrosną jej obroty. Należy również pamiętać o wskazówkach dojazdowych do siedziby gabinetu, które jeszcze bardziej ułatwiają ich znalezienie.
Jednym z najważniejszych aspektów lokalnego SEO są lokalne słowa kluczowe. Mówimy o terminach związanych z konkretnym miastem, takich jak „brzozów dietetyk” czy „gabinet dietetyczny brzozów”. Dzięki takim frazom przekaz dociera do użytkowników w najbliższym sąsiedztwie, a szanse na zwiększenie wizyt znacząco rosną.
Marketing nie może obejść się bez optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i Google Ads. Reklamy PPC przynoszą rezultaty niemal natychmiast, co sprawia, że są dobrym wyborem zwłaszcza dla osób mniej cierpliwych. Z tego rozwiązania z łatwością mogą skorzystać dietetycy, którzy nie mogą przeznaczyć zbyt dużego budżetu na reklamę. Każdy sam decyduje, ile przeznaczy na działania związane z Google Ads, a kiedy skończą się środki na koncie kampanii, płatne linki są wyłączane.
Tego typu reklamy mogą być odpowiednio targetowane i docierać do ściśle określonych grup odbiorców. Wszystko można dostosować, aby uzyskać jak najlepszy wynik. Ponadto system Google Ads oferuje Ci przydatne statystyki i informacje, na podstawie których możesz otrzymywać informacje o potrzebach i zachowaniach potencjalnych pacjentów. Ułatwia również opracowywanie przyszłych kampanii.
Bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności łatwo popełnić błędy, które utrudniają promocję firmy w internecie. Każdy dietetyk powinien wiedzieć, że zbudowanie strony internetowej i profili w mediach społecznościowych to dopiero początek. Nowych odbiorców przyciąga zaangażowanie i merytoryczna treść, dlatego umiejętne prowadzenie kampanii w social media, Google Ads i SEO jest konieczne.
To prawda, że z internetu korzystają dziś zarówno młodzi, jak i starsi, ale trudno znaleźć jedno uniwersalne narzędzie marketingowe, które pozwoliłoby dotrzeć do wszystkich grup docelowych. Trzeba dokładnie rozważyć, na których użytkownikach strategia będzie się koncentrować, i dopasować ich do odpowiednich kanałów.
Potencjalni pacjenci w wieku 50+ nadal rzadko korzystają z TikToka, więc obecność w tym medium nie zawsze jest konieczna. Oczywiście nie oznacza to, że nie warto podążać za najnowszymi trendami marketingowymi – jest to zalecane, ale jednocześnie trzeba wziąć pod uwagę potrzeby i przyzwyczajenia grupy docelowej. Promocja dietetyka to proces, który musi być odpowiednio zaplanowany, aby realizowane działania były skuteczne.
Promocja poradni dietetycznych musi być kompleksowa i oparta na starannie przygotowanym planie. Tutaj nie można polegać na przypadku i myśleć, że maksymalne wyniki i zyski można osiągnąć przy minimalnej reklamie. Strategia musi być cały czas weryfikowana, w razie potrzeby zmieniana i testowana w celu znalezienia nowych rozwiązań. Metodą prób i błędów możesz wypracować własną ścieżkę marketingową, która pomoże Ci pozyskać nowych pacjentów, zwiększyć zyski i zyskać pozycję eksperta w tej dziedzinie. Jak widać, promowanie dietetyka może być proste i skuteczne. Po prostu użyj odpowiednich strategii!
Zapewne teraz zastanawiasz się, jaką metodę wybrać, aby była najlepsza. Sugerowałbym postawić na każdą z nich – prowadząc kampanię Ads, możesz bez problemu skupić się na pozycjonowaniu swojej strony, ponieważ klienci będą przychodzili do Ciebie z reklam. W momencie gdy uzyskasz już odpowiednią widoczność i zaczniesz targetować z wyników organicznych, możesz wyłączyć kampanię Ads lub zmniejszyć jej budżet. Nie unikałbym również mediów społecznościowych. Przykładowo Instagram to świetny sposób na komunikację z odbiorcami. Nagrywanie Instastories, rolek czy publikacja wartościowych postów na pewno pokaże Cię odbiorcom w dobrym świetle.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.
Social media dla dietetyka
Obecność w mediach społecznościowych może również znacznie przyczynić się do promocji działalności gabinetu dietetyka. Media społecznościowe w takiej dziedzinie okazują się przydatne na kilku poziomach. Warto rozważyć je jako dodatkowy kanał komunikacji – z pewnością zachęci to pacjentów do rezerwacji terminu konsultacji (choćby ze względu na możliwość skrócenia dystansu i mniej formalnej rozmowy). Profile na takich stronach to także dobre miejsce do zbierania pozytywnych opinii.
Dla poradni dietetycznej opracowanie wartościowych treści do social mediów nie powinno stanowić dużego problemu. Mogą to być:
To tylko kilka pomysłów na to, jak mogłaby wyglądać reklama dietetyka w mediach społecznościowych. Im bardziej kreatywne treści, tym większa szansa na wyprzedzenie konkurencji i zdobycie nowych odbiorców. Warto jednak zastanowić się, które serwisy okażą się najbardziej przydatne w strategii. Poradnie dietetyczne szczególnie lubią reklamować swoją działalność na Facebooku i Instagramie, coraz większą popularność zyskują też TikTok oraz YouTube Shorts. Często przydatne są również platformy takie jak LinkedIn, zwłaszcza do nawiązywania cennych kontaktów biznesowych. Brak obecności w mediach społecznościowych to duży błąd, który może wpłynąć na powodzenie Twoich działań reklamowych. Dla wielu potencjalnych pacjentów brak profilu na takich portalach jest tak samo zniechęcający jak brak strony internetowej (choć trudno sobie wyobrazić, że niektóre firmy wciąż ignorują potencjał internetu).
Aby działania w mediach społecznościowych przyniosły oczekiwane efekty, trzeba pamiętać o regularnej aktywności. Codzienne publikowanie nie jest obowiązkowe, ale należy utrzymywać stały kontakt z odbiorcami, w tym odpowiadać na komentarze, wiadomości czy udostępniać treści. Nie ma jednego uniwersalnego sposobu na właściwe zarządzanie mediami społecznościowymi. Należy obserwować, jak użytkownicy reagują na wiadomości, co im się najbardziej podoba i uważnie analizować statystyki. Praca nad takimi witrynami wymaga dużego zaangażowania, czasu i kreatywności, dlatego konieczna jest współpraca z profesjonalistą (np. SXO).