Spójna komunikacja marketingowa to podstawa skutecznej promocji marki. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych i sprawdź, jak skutecznie łączyć treści i promować swoją stronę internetową.
Modne ostatnio zjawisko content curation oznacza kolekcjonowanie i integrowanie treści z najróżniejszych źródeł. Jego celem jest… ukontentowanie grupy docelowej i „wstrzelenie się” w jej potrzeby i oczekiwania. Techniki te stosowane są zarówno na stronach firmowych, jak i platformach z publikacjami.
Co możesz zrobić? Wykorzystuj i łącz w całość treści z mediów społecznościowych do promowania eventów, prowadzenia kampanii promocyjnych czy budowania interesujących historii. Przykładem świetnej kolekcji powiązanych ze sobą contentów jest zamieszczony na Mashable.com artykuł promocyjny General Electric, wykorzystujący kilkanaście „Vines”. Podzieliło się nim aż 47 tys. internautów!
Jeśli prowadzisz firmową stronę internetową, wykorzystaj treści społecznościowe, by poprawić wiarygodność swojej oferty. Wszelkie objaśnienia (testimonia), odnośniki do pozytywnej opinii klienta czy treści social zawarte w case study poprawią Twój wizerunek wśród internautów. Metodę tę wyróżnia wysoka wiarygodność. Tym bardziej, że np. rekomendacja klienta pobierana jest prosto z konta na FB, Google + czy Instagramie.
Dla tych, którzy chcą zamieszczać odnośnik w krótkiej, skondensowanej formie, najbardziej odpowiednim rozwiązaniem będzie Twitter. Testymoniale w formie tweetów cenią zwłaszcza zwolennicy bezpośredniego, dowcipnego sposobu przekazu.
Sprawdzaj, co piszą o Tobie, Twojej marce lub publikacji w social mediach! Wykorzystanie komentarzy na FB lub tweetów na Twitterze jest prostym i genialnym pretekstem do stworzenia artykułu lub wydarzenia, zaangażowania internautów w dyskusję czy dyplomatycznej odpowiedzi na krytykę. Autentyczne źródło zwiększy popularność stworzonego przez Ciebie materiału!
Sprawdź również: Jak zdobyć followersów na Instagramie?
Wzbogacenie treści o prezentację może być strzałem w dziesiątkę!
Co zyskujesz dzięki prezentacjom SlideShare? Przede wszystkim wartościowe, atrakcyjne wizualnie źródło informacji, które dodatkowo przyciągnie odbiorców. To SlideShare może być najlepszym narzędziem do przedstawienia raportu branżowego. I możesz też zamieścić link do całej prezentacji, wymagając adresu email – Twoja lista mailingowa zwiększy się o kilka pozycji!
Działasz analogicznie do content curation – po przeprowadzeniu konkursu lub promocji w social mediach, kompletujesz i udostępniasz treści, dzięki którym uzyskasz całkiem nową kompilację materiałów. I to niemal w całości stworzoną przez fanów. Zaangażujesz przy tym wielu odbiorców i wygenerujesz spory ruch na stronie.
Nie masz żadnego pomysłu? Możesz podejrzeć, jak zrobiła to marka Nasty Gal. Wyniki instagramowego konkursu ogłoszono za pomocą wpisu na blogu. Dzięki pochodzącym z Instagramu dziełom opatrzonym odpowiednim hashtagiem, materiał zyskał na atrakcyjności.
Niemal wszyscy lubią szybko i jasno wyrazić swoje zdanie. Tak mało wymagająca aktywność, jak sondaż sprawi, że internauci chętnie zatrzymają się na chwilę, by zaznaczyć najbliższą prawdzie odpowiedź.
Głosowanie można przeprowadzić wśród swojej bazy fanów e-mailowo, na stronie firmowej, blogu lub poprzez social media. Z pewnością wielu użytkowników zaangażuje się na Twitterze, Facebooku, Vine, YouTube czy Instagramie, a jakiś odsetek skorzysta nawet z opcji dodania czegoś od siebie
Promując treści social media, masz do dyspozycji nie jeden portal społecznościowy, a cały ich wachlarz. Tworząc sieć powiązań, możesz przyciągnąć nowych fanów na dowolny z serwisów. Tak robi m.in. znana marka M&M’s na swoim firmowym blogu na Tumblr. Jedną treść poddaje recyklingowi, dzięki czemu zwiększa jej widoczność na różnych profilach społecznościowych, a co za tym idzie – dociera do szerokiej publiczności.
A Ty? Z jakiego kanału social media najchętniej wklejasz treści? Podziel się z nami swoją opinią!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.