Wróć do listy wpisów
Optymalizacja stron (SEO) Pozycjonowanie Strony www
Agencja SEO i SEM > Blog > Senuto – narzędzie do pozycjonowania stron. Poradnik krok po kroku

Senuto – narzędzie do pozycjonowania stron. Poradnik krok po kroku

Senuto – narzędzie do pozycjonowania stron. Poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz prostego w obsłudze narzędzia, które wspomoże Cię w pozycjonowaniu strony internetowej, to z pewnością warto zajrzeć na https://www.senuto.com/, ponieważ ta aplikacja nie dość, że jest bardzo łatwa w obsłudze, to doskonale przydaje się chociażby do budowania coraz lepszych pozycji w wyszukiwarce lub analizowania konkurencyjnych domen. Jej interfejs jest na tyle intuicyjny, że nie trzeba być specjalistą, aby sprawnie się po nim poruszać. Dlatego jeśli jesteś osobą, która dopiero zaczyna swoją przygodę z SEO, ale nie wystarczają Ci darmowe narzędzia, zdecydowanie polecam rozpocząć swoją przygodę od tych płatnych właśnie z Senuto. Dzisiejszy artykuł będzie przewodnikiem skupionym na tym, co ta aplikacja umożliwia swoim klientom, oraz przedstawię, w jaki sposób korzystać z oferowanych przez nią możliwości.

Senuto – analiza widoczności

Senuto_analiza widoczności

Źródło grafiki (ta i kolejne): Senuto

Tak prezentuje się strona główna, która – jak wcześniej wspomniałem – jest bardzo intuicyjna. Aby rozpocząć analizę, wystarczy wprowadzić adres URL domeny, jaka nas interesuje. Jeżeli to zrobisz i klikniesz przycisk „Analizuj”, otrzymasz dane na temat widoczności witryny.

Senuto (analiza widoczności) – Podsumowanie

Senuto_narzędzie pozycjonowanie

Jak widać, obecnie znajdujemy się w zakładce „Podsumowanie”, gdzie otrzymujemy streszczony raport na temat danej witryny. Scrollując w dół zobaczymy kolejne sekcje.

Zmiany pozycji

To sekcja, w której znajdziemy podsumowanie fraz z największymi wzrostami oraz spadkami.

Senuto zmiany pozycji

W kolumnie „Zmiana pozycji” liczba po prawej stronie przedstawia aktualną pozycję, na której dana fraza się znajduje, natomiast liczba po lewej stronie przedstawia pozycję, jaką dana fraza zajmowała w zeszły poniedziałek. W szczególności warto zwrócić uwagę na kolumnę „Szacowany ruch (zmiana)”, ponieważ uświadamia nas ona, jak wielu nowych użytkowników zacznie odwiedzać naszą stronę, jeżeli wejdziemy chociaż o jedną pozycję wyżej. Zwłaszcza jeśli jest to pozycja w TOP 10.

Senuto zmiany pozycji

Oczywiście, gdy przełączymy tryb z „Największe wzrosty” na „Największe spadki”, będziemy mogli sprawdzić nie ilu użytkowników zyskujemy, ale ilu tracimy przez to, że nasza pozycja uległa osłabieniu.

Senuto analiza wzrostów

Kluczowe frazy

To kolejna sekcja, którą znajdziemy w raporcie podsumowującym. Nie ma w niej nic skomplikowanego. Po prostu opisane są w tym miejscu frazy, które generują na wybranej domenie największy ruch.

Senuto analiza fraz kluczowych

Sezonowość witryny

To sekcja poświęcona analizie, jak sama nazwa wskazuje, „sezonowości”, czyli najprościej mówiąc, przedstawia, jak w poszczególnych miesiącach wygląda zainteresowanie wybranym serwisem internetowym na przestrzeni całego roku. Wykres odnosi się do całkowitego potencjału słów kluczowych z TOP 10, na które domena jest widoczna w danym miesiącu.

Niebieska krzywa linia prezentuje średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, a zielone słupki odchylenie od całorocznej średniej wyszukiwań.

Senuto sezonowość witryny

Konkurencja

Konkurencja jest ostatnią dostępną sekcją w podsumowaniu. Przedstawia porównanie wyników organicznych wybranej domeny do domen konkurencyjnych. Niebieskie słupki prezentują całkowitą liczbę słów kluczowych, jakie konkretna strona posiada w wynikach wyszukiwania na pozycji od 1 do 50. Fioletowe słupki przedstawiają z kolei liczbę wspólnych słów kluczowych, czyli takich, które konkurenci posiadają w TOP 10, a my w TOP 50, i są to przeważnie frazy, które zabierają nam ruch.

Senuto badanie konkurencji

W taki właśnie sposób prezentuje się cały raport, jaki znajdziemy podsumowaniu. Jak widać, jest on bardzo powierzchowny, natomiast przedstawia istotne informacje. My jednak zagłębimy się w każdą zakładkę po kolei, aby lepiej poznać wszystkie analizy oferowane przez Senuto, i skupimy się na tym, jak je wykorzystać oraz jakie wnioski można z nich wyciągnąć.

Senuto (analiza widoczności) – Pozycje

Rozkład pozycji

Pozwala na zbadanie liczby słów kluczowych, jaka dana domena posiada na konkretnej pozycji, tj. jeżeli najdziemy myszką na słupek, który znajduje się na osi X oznaczonej jako 1, otrzymamy liczbę słów kluczowych, które mamy na pierwszej pozycji – i tak analogicznie aż do pozycji pięćdziesiątej.

Po lewej stronie widnieje przycisk „+ Dodaj domenę”, dzięki któremu można porównać wybraną domenę z innymi. Analiza ta pomoże nam chociażby zobrazować sobie, jak dużą przewagę ma nad nami konkurencja lub jak dużą przewagę nad konkurencją ma nasza strona.

Senuto analiza konkurencji

Pozycje

Poniżej, w zakładce „Pozycje” odnajdziemy raport o takiej samej nazwie. Oczywiście można w nim zapoznać się z informacjami dotyczącymi fraz kluczowych wybranej domeny, takimi jak:

  • słowo kluczowe,
  • średnia miesięczna liczba wyszukiwań,
  • zmiana pozycji,
  • szacowany ruch,
  • historia,
  • trudność słowa kluczowego,
  • pozycja,
  • adres URL.

Senuto jak korzystać

Raport można dostosować do swoich upodobań i zredukować lub poszerzyć go o konkretne parametry. Wystarczy kliknąć w trzy kropki znajdujące się w prawym górnym rogu, a następnie wejść w „Dostosuj”. Wyświetli Ci się wtedy panel pozwalający ustawić, co chcesz, a czego nie chcesz mieć w swoim raporcie. W tym samym miejscu jest też możliwość wyeksportowania go do arkusza kalkulacyjnego.

Senuto raport

Dodatkowo istnieje możliwość filtrowania fraz kluczowych.

Snuto jak filtrować frazy kluczowe

Filtry dzielą się na:

Predefiniowane:

  • TOP 3 (pozycja <= 3)
  • TOP 10 (pozycja <= 10)
  • quick wins (pozycja >= 4 & Pozycja <= 20)
  • długi ogon (liczba wyrazów >= 3)
  • krótki ogon (liczba wyrazów <= 2)
  • trudne słowa kluczowe (trudność > 60)
  • łatwe słowa kluczowe (trudność < 30)
  • popularne słowa kluczowe (śr. mies. liczba wyszukiwań > 1000)
  • niszowe słowa kluczowe (śr. mies. liczba wyszukiwań < 50)
  • drogie słowa kluczowe (CPC >= 3.01)
  • tanie słowa kluczowe (CPC <= 0.49).

Wszystkie filtry:

  • słowo kluczowe (rozpoczyna się od / kończy się na / zawiera / nie zawiera / równa się / nie równa się)
  • śr. mies. liczba wyszukiwań (> / >= / = / < / <=)
  • szacowany ruch (> / >= / = / < / <=)
  • pozycja (> / >= / = / < / <=)
  • CPC (>= / <=)
  • trudność słowa kluczowego (> / >= / = / < / <=)
  • liczba wyrazów (> / >= / = / < / <=)
  • adres URL (zawiera / nie zawiera / rozpoczyna się od / kończy się na / równa się / nie równa się).

Moje filtry – ustalamy w nich takie parametry, jak:

  • pozycja <= x
  • pozycja >= y
  • śr. mies. liczba wyszukiwań >= z.

Możliwość filtrowania fraz kluczowych to świetna sprawa między innymi z tego względu, że filtry możemy dostosować do konkretnego celu, na przykład:

  • znaleźć frazy będące blisko TOP 10 (aby skupić się na nich i zająć pozycję od 1 do 10),
  • odszukać frazy, które mają niską trudność, aby szybko je wypozycjonować,
  • dobrać frazy z długim ogonem,
  • wyszukać słowa niszowe.

Wariantów jest naprawdę wiele, a samo Senuto usprawniło proces filtrowania dzięki dodaniu automatycznych wyborów w postaci wyżej wymienionych filtrów predefiniowanych.

Senuto (analiza widoczności) – wzrosty/spadki

Zakładka ta przedstawia praktycznie to samo co sekcja „Zmiany pozycji” w podsumowaniu. Różnica jest jednak taka, że w tym miejscu możemy filtrować i dostosować raport do naszych potrzeb, a także go wyeksportować. Filtry prezentują się w taki sam sposób jak wcześniej, dlatego nie przedłużając, przejdziemy do kolejnych raportów.

Senuto wzrosty spadki analiza

Senuto (analiza widoczności) – pozyskane/utracone

Ta zakładka dopiero niedawno została dodana do narzędzia. Znajdziemy w niej raport przedstawiający frazy, jakie udało się wybranej domenie pozyskać lub utracić w czasie, który możemy określić po kliknięciu w ikonę kalendarza po prawej stronie.

jak działa Senuto

Standardowo, tak jak w przypadku wcześniejszych zakładek, mamy możliwość filtrowania fraz oraz wyeksportowania całego pliku do arkusza kalkulacyjnego.

Senuto (analiza widoczności) – konkurencja

W zakładce tej znajdują się dwa raporty. Pierwszy z nich został już omówiony w podsumowaniu, natomiast drugi nosi nazwę „Najlepsi konkurenci” i przedstawia zestawienie wszystkich stron o profilu działalności podobnym do analizowanej przez nas domeny. W poszczególnych kolumnach znajdziemy takie informacje o witrynach, jak:

  • nazwa domeny,
  • wspólne słowa kluczowe,
  • szacowany ruch,
  • ekwiwalent Ads (PLN),
  • TOP 3,
  • TOP 10,
  • TOP 50,
  • ranking.

W bardzo przejrzysty sposób jesteśmy w stanie sprawdzić, jaką mamy przewagę lub jak bardzo odstajemy od konkurencji. W szczególności w tym raporcie warto zwrócić uwagę na wspólne słowa kluczowe, których definicja została podana już wcześniej, oraz na szacowany ruch, ponieważ określa on potencjał wejść na naszą lub konkurencyjną stronę ze słów kluczowych, które znajdują się w TOP 50 wyników wyszukiwania. Dla jasności – kolumny o nazwie TOP 3, TOP 10 i TOP 50 określają liczbę słów, jaka znajduje się na pozycjach od 1 do 3, do 10 i do 50 a „Ranking” mówi o pozycji zajmowanej w rankingu widoczności prowadzonym przez Senuto w danej kategorii tematycznej.

Senuto jak zbadać konkurencję

Senuto (analiza widoczności) – kanibalizacja

Termin „kanibalizacja” oznacza powielanie się różnych podstron jednej domeny w wynikach Google na to samo słowo kluczowe. Dlatego w tej zakładce odnajdziemy raport analizujący witrynę właśnie pod tym kątem. Gdybyś chciał dowiedzieć się więcej szczegółów na temat tego czym jest kanibalizacja słów kluczowych, jak jej zapobiegać oraz jak sobie z nią radzić, gdy już występuje, odsyłam Cię do artykułu na naszym blogu: https://www.grupatense.pl/blog/kanibalizacja-slow-kluczowych-co-to-jest/.

Jeżeli chodzi o sam raport, prezentuje się on w bardzo podobny sposób jak chociażby ten z zakładki „Pozycje”. Możemy ustawić praktycznie wszystkie takie same parametry, jednak mają one trochę inne znaczenie. Na potrzeby artykułu zostawiłem tylko trzy najważniejsze kolumny:

  • słowo kluczowe – odnosi się do kanibalizowanej frazy,
  • adres URL – aktualny adres odsyłający do strony z danym słowem kluczowym,
  • adres URL (poprzedni) – jest to adres, który odsyłał do tego samego słowa kluczowego w zeszły poniedziałek.

Senuto jak korzystać

Raport można też przełączyć na inny tryb o nazwie „Sekcje”, w którym znajdziemy kolumnę o tytule „Ścieżki”. Przedstawia ona adres URL do katalogu, w którym występuje kanibalizacja, a dodatkowo możemy do tabeli dodać parametr „Liczba słów kluczowych” mówiący o tym, ile w danym katalogu występuje fraz podlegających kanibalizacji.

jak zbadać kanibalizację w Senuto

Senuto (analiza widoczności) – sekcje

W tej zakładce możemy sprawdzić informacje dotyczące trzech kategorii.

Subdomeny

Znajdziesz tutaj dane dotyczące subdomen, oczywiście jeżeli analizowana witryna je posiada. Przede wszystkim można tutaj sprawdzić:

  • generowany ruch % – wyraża w procentach, jaka część ruchu kierowanego na stronę pochodzi z konkretnej subdomeny,
  • słowa w TOP 10 – w kolumnie zobaczymy liczbę słów kluczowych na pozycjach od 1 do 10, jakie posiada poszczególna subdomena,
  • szacowany ruch – szacowana liczba użytkowników odwiedzających witrynę poprzez wejście w konkretną subdomenę.

do czego przydaje się Senuto

Ścieżki

W tym miejscu widać wszystkie katalogi, jakie znajdują się na konkretnej stronie. Po dodaniu wszystkich możliwych metryk z zakładki „Dostosuj”, otrzymujemy:

  • ścieżki – czyli adresy prowadzące do konkretnego katalogu,
  • słowa w TOP 10 – liczba słów kluczowych na pozycjach od 1 do 10, które posiada poszczególny katalog,
  • szacowany ruch – szacowana liczba użytkowników odwiedzających witrynę poprzez wejście w konkretny katalog.

Senuto jak działa

Adresy URL

Jest to kategoria przedstawiająca adresy URL, jakie znajdują się na stronie. Po załączeniu wszystkich kolumn otrzymamy takie informacje, jak:

  • słowa w TOP 10 – liczba słów kluczowych na pozycjach od 1 do 10, które posiada poszczególny adres URL,
  • szacowany ruch – szacowana liczba użytkowników odwiedzających witrynę poprzez wejście w konkretny adres URL.

Senuto adresy URL

Senuto (analiza widoczności) – cechy fraz

„Cechy fraz” to ostatnia zakładka, jaką znajdziemy w analizie widoczności. Również znajduje się tutaj raport pogrupowany na kilka kategorii, który pozwala lepiej zrozumieć, na jakie słowa kluczowe wybrana domena jest widoczna w wynikach wyszukiwania.

Trudność

Algorytm ocenia trudność frazy na podstawie takich parametrów, jak jej:

  • długość,
  • liczba wyszukiwań,
  • CPC (koszt jednego kliknięcia w reklamę Google Ads),
  • adresy URL i ich widoczność w TOP 10 wynikach wyszukiwania.

Pierwszą rzeczą, jaką zobaczymy, jest wykres słupkowy przedstawiający, jak wiele fraz o danym zakresie trudności ma nasza domena.

Senuto cechy fraz

Pod spodem natomiast znajduje się tabela szczegółowo pokazująca, ile mamy słów o danym zakresie trudności w TOP 3, TOP 10 i TOP 50 oraz jak wielu użytkowników dane słowo sprowadza do naszej lub konkurencyjnej domeny.

jak analizowac frazy w Senuto

Średnia miesięczna liczba wyszukiwań

W tym raporcie znajdziemy informacje dotyczące średniej miesięcznej liczby wyszukiwań danego słowa w Google.

Pierwszy wykres opisuje, ile domena ma fraz kluczowych, które generują określoną liczbę zapytań w wyszukiwarce. Na przykładzie poniższego załącznika można dostrzec, że wybrana domena pozycjonuje się na 723 słowa kluczowe, które miesięcznie generują 0 wyszukiwań.

Senuto dla pozycjonera

Tak jak w przypadku poprzedniego raportu generowana jest tabela szczegółowo opisująca, ile mamy słów na pozycjach w danym przedziale, oraz szacuje ruch, jaki sprowadzają one na stronę.

analiza fraz w Senuto

SERP

Kategoria SERP zawiera informacje dotyczące rozszerzonych wyników wyszukiwania, które pojawiają się w Google przy słowach kluczowych z TOP 50 dla wybranej domeny.

Senuto jak działa narzędzie

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat rozszerzonych wyników wyszukiwania (rich snippets), koniecznie przeczytaj ten artykuł: https://www.grupatense.pl/blog/fragmenty-rozszerzone-wprowadzenie/

Typy fraz kluczowych

Ten raport dotyczy typów fraz kluczowych, na które wybrana domena widoczna jest na pozycjach w TOP 3, TOP 10 i TOP 50. Występuje podział na:

  • miasto,
  • brand,
  • imiona.

typy fraz jak analizować w Senuto

Trendy

Trendy, podobnie jak sezonowość, przedstawiają, w których miesiącach najczęściej wyszukiwane są frazy z TOP 50. Kolejny raz najpierw ujrzymy wykres słupkowy, który w tym przypadku pokazuje, że w kwietniu liczba najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych, jakie wybrana domena ma na pozycjach od 1 do 50, wynosi 138.

frazy w Senuto

Pod spodem standardowo znajduje się tabela szczegółowo opisująca liczbę fraz na konkretnych przedziałach pozycji w danym miesiącu.

analiza fraz za pomocą Senuto

Liczba wyrazów

Ostatni raport znajduje się w kategorii „Liczba wyrazów”. Analizuje on liczbę słów, które składają się na frazę kluczową występującą w TOP 50. Poniższy wykres z załącznika prezentuje, że wybrana domena na pozycjach od 1 do 50 posiada 1885 fraz kluczowych składających się z trzech słów.

jak wykorzystywać Senuto

Standardowo pod wykresem słupkowym znajdziemy tabelę, która pomaga lepiej zrozumieć zależności przedstawione na wykresie.

Senuto wykres przykład

 

Senuto – baza słów kluczowych

Baza słów kluczowych to kolejny moduł dostępny w Senuto. Poszerzanie listy fraz, na które nasza domena będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, jest niezwykle ważnym elementem, jeżeli zależy nam na tym, aby sukcesywnie zwiększać liczbę użytkowników odwiedzających naszą stronę. Moduł ten dzieli się na kilka sekcji.

Aby rozpocząć, należy wybrać maksymalnie 5:

  • słów kluczowych,
  • domen,
  • adresów URL.

I wpisać je w pole wyszukiwania, a następnie kliknąć przycisk “Wyszukaj”.

Senuto baza fraz

Na potrzeby dzisiejszego artykułu przeanalizuję słowo kluczowe zaproponowane przez Senuto, czyli „świece zapachowe”.

Senuto (baza słów kluczowych) – podsumowanie

Po wygenerowaniu raportu otrzymujemy listę fraz, które zawierają słowo kluczowe wpisane w wyszukiwarce.

Na samym początku podsumowania widać:

  • uśrednioną liczbę wyszukiwań – średnia obliczona jest na podstawie wszystkich fraz dostępnych w tabeli,
  • uśrednione CPC – średni koszt pozyskania użytkownika na podstawie wszystkich fraz dostępnych w tabeli,
  • szczyt sezonu – miesiąc, w którym słowa najczęściej są wyszukiwane,
  • niski sezon – miesiąc, w którym słowa najrzadziej są wyszukiwane,
  • stopień powiązania słów – jest to ciekawa opcja, która za pomocą suwaka pozwala dostosować nam, jak bardzo słowa mają być zbliżone do wyszukiwanej frazy. Na przykład gdy stopień jest ustawiony na „Bliski”, otrzymujemy frazy, które zawierają słowa „świece”, „świeca”. Jeżeli przesuniemy suwak na środek, otrzymamy frazy, które zawierają słowa typu „świeczka”, „świeczki”. Oczywiście im suwak bardziej przesunięty jest w lewo, tym więcej fraz mamy do wyboru.

baza fraz kluczowych w Senuto

Dodatkowo warto zwrócić uwagę na funkcję „Personalizacja wyników”, która dostępna jest po kliknięciu w zębatkę po prawej stronie. Składa się ona z różnych zakładek, a każda oferuje inne możliwości.

  • Moje grupy. W tym miejscu można utworzyć grupę o dowolnej nazwie, a następnie dodać do niej wybrane z tabeli słowa kluczowe. Przy okazji frazy można dodać też do projektu, o czym będzie trochę później.

Senuto wykorzystanie bazy fraz kluczowych

  • Domeny. Po wejściu w tę zakładkę otrzymujemy listę domen, które możemy uwzględnić lub wykluczyć z wyników, jakie występują w tabeli.

Senuto jak działa

  • Filtry językowe. Tutaj z kolei możemy w zależności od potrzeby uwzględnić bądź wykluczyć frazy zawierające przymiotniki, czasowniki lub rzeczowniki.

Senuto analiza fraz kluczowych

Dodatkowo aby jeszcze bardziej zawęzić wyniki wyszukiwań, Senuto pozwala na ich filtrowanie, więc jeżeli wystąpi taka potrzeba, można skorzystać z takich filtrów, jak:

Predefiniowane:

  • długi ogon,
  • krótki ogon,
  • popularne słowa kluczowe,
  • niszowe słowa kluczowe,
  • drogie słowa kluczowe,
  • tanie słowa kluczowe.

Wszystkie filtry:

  • słowo kluczowe,
  • wyniki rozszerzone,
  • śr. mies. liczba wyszukiwań,
  • CPC,
  • liczba wyrazów.

Moje filtry.

Senuto (baza słów kluczowych) – pytania

W tej sekcji otrzymamy listę fraz, jakie użytkownicy zadają w wyszukiwarce w formie pytania. Jest to bardzo przydatna zakładka, chociażby w momencie w którym szukamy tematów blogowych, a brakuje nam pomysłów lub chcemy napisać artykuł, który – jeżeli będzie dobrze wypozycjonowany – przyciągnie do strony wielu nowych użytkowników. Można również wykorzystać taką frazę jako nagłówek.

Senuto wykorzystanie

Senuto (baza słów kluczowych) – słowa zależne

To miejsce, w którym znajdziemy słowa semantycznie połączone z wybraną przez nas frazą. Jeżeli wykorzystamy te frazy w tekście, pozwolą one poprawić jakość wpisów na blogu. Sprawimy dzięki nim, że tekst będzie bardziej naturalny, a tym samym bardziej wiarygodny dla Google, co powinno pozytywnie przełożyć się na wyniki w wyszukiwarce.

Senuto baza fraz kluczowych

Senuto (baza słów kluczowych) – grupy słów

Grupy słów dzielą frazy z wygenerowanej listy na różne kategorie. Zakładka ta ułatwia znalezienie słów pasujących do konkretnych miejsc na naszym serwisie, takich jak np. strona główna, oferta lub artykuł blogowy. Po kliknięciu w strzałkę po prawej stronie rozwijana jest lista ze wszystkimi słowami należącymi do danej grupy, dzięki czemu można je w łatwy sposób przejrzeć.

Senuto do analizy fraz

 

 

Senuto – monitoring

Następnym modułem, jaki udostępnia Senuto, jest „Monitoring”.

Senuto funkcja monitoring

Jest to naprawdę genialna funkcja pozwalająca analizować domenę, wybrane słowa kluczowe i konkurencję. Po kliknięciu w przycisk „Dodaj projekt+” będziemy musieli wypełnić formularz, aby doszło do jego utworzenia.

  • Domena – w pierwszym kroku trzeba po prostu podać dane związane z witryną.

wykorzystanie SEO w analizie SEO

  • Słowa kluczowe – kolejnym etapem jest wypisanie słów kluczowych, które będziemy chcieli śledzić. Pozwoli to chociażby na analizowanie ich pozycji. Można wybrać słowa kluczowe według własnego uznania lub przejść do zakładki „Sugerowane” i wspomóc się automatycznie dobranymi frazami.

słowa kluczowe w Senuto

  • Konkurencja – w tym miejscu wybieramy strony o podobnym profilu, które chcemy śledzić. Tak jak w przypadku słów kluczowych możemy zrobić to sami lub wybrać konkurentów z zakładki „Sugerowane”.

slowa kluczowe u konkurencji

Po wypełnieniu formularza otrzymujemy gotowy projekt z analizą. Dzieli się on na takie zakładki, jak:

  • podsumowanie,
  • pozycje,
  • historia pozycji,
  • strony,
  • wzrosty/spadki,
  • wyniki rozszerzone,
  • konkurencja.

analiza w Senuto

Nie będę jednak omawiać ich wszystkich, ponieważ niektóre funkcjonalności typu:

  • pozycje,
  • strony,
  • wzrosty/spadki

były przedstawione już wcześniej. W przypadku projektu odwołują się po prostu do słów kluczowych, które zostały przez nas wybrane podczas jego tworzenia.

Senuto (monitoring) – podsumowanie

Standardowo przegląd modułu zaczyna się od zakładki „Podsumowanie” i zawiera on 3 raporty odnośnie widoczności, słów kluczowych oraz konkurencji. Nad raportami znajdują się także takie informacje, jak:

  • szacowany ruch – liczba wejść na stronę z monitorowanych słów kluczowych,
  • wzrosty – liczba słów kluczowych, która wzrosła w wynikach wyszukiwania w stosunku do poprzedniego dnia,
  • brak zmian – liczba słów kluczowych, która nie uległa zmianie w wynikach wyszukiwania w stosunku do poprzedniego dnia,
  • spadki – liczba słów kluczowych, która spadła w wynikach wyszukiwania w stosunku do poprzedniego dnia,
  • potencjał – maksymalny ruch, jaki może pojawić się na stronie z monitorowanych słów kluczowych,
  • wykorzystany potencjał ruchu – wyrażony w procencie ruch, jaki domena osiąga w stosunku do maksymalnego potencjału,
  • średnia pozycja – średnia arytmetyczna obliczona na podstawie wszystkich monitorowanych słów kluczowych,
  • ekwiwalent Google Ads – przybliżona kwota, jaką należałoby wydać na płatne kampanie Google Ads, aby osiągnąć taki ruch, jaki osiągamy dzięki SEO.

monitoring w Senuto

Widoczność

Raport ten przedstawia informacje dotyczące widoczności domeny, dla której projekt został stworzony, ale również pozwala dodać do wykresu podane wcześniej domeny konkurencyjne w celu ich przeanalizowania.

Senuto wykres widoczności

TOP 10 słów kluczowych

Tabela prezentuje TOP 10 słów kluczowych generujących największy ruch na stronie oraz informacje o tym, jak ich pozycje ulegały zmianie.

Snuto top 10

TOP 10 konkurentów

Czyli tabela przedstawiająca 10 domen wśród tych wybranych przez nas wcześniej, które posiadają największą widoczność.

Senuto top 10 konkurencja

Senuto (monitoring) – historia pozycji

W historii pozycji znajdziemy bardzo przyjemny dla oka monitoring prezentujący pozycje, na jakich znajdowały się wybrane przez nas słowa kluczowe w określonym zakresie czasu.

Senuto historia pozycji

Senuto (monitoring) – wyniki rozszerzone

W wynikach rozszerzonych możemy sprawdzić, jakie z wybranych słów kluczowych poza samym tytułem i adresem URL wyświetlają w wynikach wyszukiwania dodatkowe elementy, takie jak np. zdjęcia, boxy, mapy lub inne rich snippety.

jak działa Senuto

Senuto (monitoring) – konkurencja

Ten moduł przedstawia raporty dotyczące stron konkurencyjnych wybranych podczas wypełniania formularza.

Statystyki widoczności

Tutaj można sprawdzić liczbę monitorowanych przez nas fraz, na które wyświetla się nasza domena oraz domeny konkurencyjne.

Senuto monitoring konkurencji

Tabela konkurencji

W tym miejscu możemy dzięki tabeli przeanalizować statystyki związane z wybranymi przez nas słowami kluczowymi oraz tym, jaki mają wpływ na konkurencyjne domeny, które również się na nie pozycjonują.

Senuto badanie konkurencji

Macierz konkurencji

Macierz konkurencji pozwala na porównywanie pozycji konkretnej frazy kluczowej w stosunku do stron konkurencyjnych.

Senuto macierz konkurencji

 

Senuto – analiza SERP

Analiza SERP (Search Enginge Result Page) analizuje wyniki wyszukiwania dla podanego słowa kluczowego pod kątem najważniejszych czynników rankingowych. Dla przykładu będę posiłkował się frazą, której użyłem wcześniej, czyli „świece zapachowe”.

analiza SERP w Senuto

Po kliknięciu przycisku „Analizuj” otrzymujemy raporty na temat konkurencji oraz słów kluczowych. Jednakże po raz kolejny nad nimi znajduje się małe podsumowanie w postaci:

  • śr. mies. liczby wyszukiwań,
  • CPC,
  • liczby konkurentów,
  • wyników rozszerzonych jakie wyświetlane są w SERP dla danego słowa kluczowego.

analiza SERP w Senuto

Konkurencja

Oczywiście jeżeli zależy nam na osiągnięciu najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, powinniśmy sugerować się konkurencyjnymi domenami, które znajdują się w TOP 10 lub TOP 3. Z pomocą przychodzi nam poniższy wykres prezentujący, jak takie strony budują treść, czyli analizuje:

  • długość contentu,
  • liczbę nagłówków H1, H2 oraz H3,
  • parametr oznaczający stosunek treści do kodu (Text 2 html ratio),
  • długość tytułu.

analiza SERP w Senuto

analiza contentu w Senuto

Poniżej znajdziemy te same informacje przedstawione w postaci tabeli:

Senuto funkcja monitoring

Słowa kluczowe

Na samym dole analizy SERP znajduje się raport, który dotyczy słów kluczowych. Jest to kolejna sekcja pozwalająca dobrać frazy do naszej strony, które powinny pomóc nam w pozycjonowaniu i generowaniu ruchu na witrynie.

Senuto narzędzie do SEO

Senuto – content planner

Content Planner służy do planowania treści na stronę. Jest modułem dostępnym dopiero od niedawna i nadal w fazie beta, ale nie oznacza to, że nie można wykorzystać go do planowania przyszłego contentu.

jak działa content planner w Senuto

Po kliknięciu „Stwórz nowy content plan” wyświetli nam się kilka okienek, w których należy uzupełnić informację. Będą to takie dane, jak:

  • domena,
  • kraj,
  • słowa kluczowe (max. 15),
  • konkurenci (opcjonalnie).

Jeśli brakuje nam pomysłu na słowa kluczowe lub konkurencję, możemy skorzystać z pomocy oferowanej przez Senuto i wejść w „Sugerowane słowa” lub „Sugerowani konkurenci”. Po uzupełnieniu należy kliknąć w przycisk „Pokaż potencjalne artykuły”, dzięki czemu otrzymamy listę artykułów, jakie potencjalnie mogą znaleźć się w naszym content planie.

Senoto contemt planner

Po otrzymaniu listy zostawiamy wedle uznania te artykuły, które uważamy za najbardziej odpowiednie, a następnie możemy wygenerować content plan. Warto zwrócić uwagę na kolumnę „Intencje”, ponieważ sugeruje ona, co użytkownik może mieć na myśli, wpisując konkretną frazę. Senuto wyróżnia 4 typy intencji, czyli:

  • transactional – sugeruje, że użytkownik ma intencję zakupową,
  • research – mówi o tym, że celem szukającego jest pozyskanie informacji na dany temat,
  • local – są to frazy, które skupiają się na lokalizacji, a w wynikach wyszukiwania towarzyszą im Mapy Google,
  • navigational – intencja wskazująca np. na markę produktu.

jak korzystać z planera contentu w Senuto

Aby zaprezentować Ci dalszą część korzystania z content plannera, dodam dwa artykuły, czyli „świece sojowe” i „świece zapachowe”. Po kliknięciu w „Wygeneruj content plan” należy poczekać do momentu, aż otrzymamy powiadomienie, że został stworzony.

Senuto przykład użycia plannera

Po otwarciu content planu otrzymujemy zestawienie:

  • artykułów,
  • liczby słów kluczowych,
  • fraz rankujących w TOP 10,
  • fraz rankujących w TOP 50,
  • potencjalnego ruchu, jaki możemy uzyskać,
  • wykorzystania potencjału ruchu.

content plan przykład w Senuto

W tym przypadku jeżeli zdecydowalibyśmy się na napisanie artykułu o tematyce świec sojowych, po kliknięciu w „Otwórz artykuł” właśnie przy świecach sojowych zostaniemy przekierowani do szczegółowego raportu składającego się z przeglądu oraz analizy SERP.

Przegląd

W tym miejscu znajdują się informacje dotyczące słowa kluczowego oraz fraz, które mogą pomóc w pozycjonowaniu podczas tworzenia contentu.

content plan przykład

Istnieje także możliwość przełączenia się ze słów kluczowych na „Pytania”, dzięki czemu uzyskamy najczęściej zadawane w wyszukiwarce przez użytkowników pytania nawiązujące do frazy kluczowej.

content plan

Analiza SERP

Jeżeli interesują nas wyniki wyszukiwania po wpisaniu konkretnej frazy – w tym przypadku „świece sojowe” – możemy przejść do drugiej zakładki, czyli analizy SERP przedstawiającej, jak tworzony jest content na innych domenach, które pozycjonują się na daną frazę.

Senuto przykład wykorzystania

 

Senuto – narzędzia

Ostatnim modułem dostępnym w Senuto są „Narzędzia”. Nie będę jednak szczegółowo omawiać każdego z nich, ponieważ po części zostało to zrobione wcześniej. Pozostałe funkcjonalności zostały z kolei dobrze opisane w skrócie przez twórców aplikacji.

Senuto narzędzia

Senuto – podsumowanie

W dzisiejszym artykule przedstawiłem Ci prawie wszystkie możliwości oferowane przez Senuto. Uważam, że jest to bardzo dobra platforma do analizowania naszej witryny oraz konkurencyjnych domen w procesie pozycjonowania. Zdecydowanie obsługa platformy nie należy do trudnych, dzięki czemu nawet osoby bez większego doświadczenia z SEO będą w stanie się po niej sprawnie poruszać. Warto podkreślić fakt, że narzędzie zostało stworzone przez Polaków, którzy naprawdę przyłożyli się do tego, aby było ono jak najwyższej jakości. Praktycznie każda agencja marketingowa posiada do niego dostęp, więc jeżeli nie korzystasz z usług zewnętrznej firmy i chcesz sam zadbać o pozycjonowanie swojej strony, Senuto Ci w tym pomoże. Odkryj nasze konkurencyjne oferty! Sprawdź nasz cennik pozycjonowania i zwiększ swoją widoczność online już teraz!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Zapisz się do newslettera i odbieraj regularną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata reklamy internetowej!

Wypełnij formularz

Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.