Reklamy Google Ads to rozwiązanie dla tych osób, którym zależy na internetowej promocji swoich produktów lub usług. Mogą mieć formę tekstową, graficzną lub wideo.
Głównym celem kampanii Google Ads jest dotarcie do potencjalnych klientów, a tym samym zwiększenie ruchu w witrynie. Reklamodawcy mają możliwość docierania do odbiorców między innymi na podstawie ich lokalizacji, zainteresowań, zdarzeń z życia, a także aktywności w internecie.
Dzięki reklamom Google Ads firmy lub usługodawcy mogą zwiększyć swoją rozpoznawalność, dotrzeć do nowych klientów, a tym samym osiągnąć większą liczbę sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim odpowiednio zoptymalizowana kampania e-marketingowa, a jednym z ważnych etapów jej tworzenia jest zastosowanie rozszerzeń reklamy, czyli komponentów.
Rozszerzenia reklamy, aktualnie nazywane komponentami, to dodatkowe informacje wyświetlane pod kampanią, które stanowią dodatkowy przekaz na temat świadczonych produktów lub usług. Często dzięki nim użytkownicy chętniej decydują się na kliknięcie w reklamę, co czyni ją bardziej skuteczną. Warto więc dodać możliwie jak najwięcej komponentów, by móc szybciej zrealizować wybrane cele marketingowe i biznesowe. System Google Ads zaleca zastosowanie przynajmniej czterech typów rozszerzeń, jednak w rzeczywistości jest ich aż czternaście.
Sprawdź, jak działa każdy z komponentów, jaki można ustawić na koncie Google Ads.
Ten typ komponentów umożliwia dodanie odnośników do wybranych podstron Twojej witryny. Dzięki nim możesz wyróżnić bestsellerowe produkty, zachęcić do kontaktu z firmą lub w szybki sposób przekierować potencjalnego klienta do zapoznania się z szerszym opisem świadczonych przez Ciebie usług.
Każdy z linków do podstrony składa się z aż trzech elementów:
Aby ten komponent mógł wyświetlić się w Twojej reklamie, musisz mieć przynajmniej dwa linki do podstron w przypadku reklam na komputery oraz jeden, jeśli chcesz wyświetlać swoją kampanię jedynie na urządzeniach mobilnych. W przypadku desktopów reklama może zawierać maksymalnie sześć linków do podstron, w przypadku telefonu – aż osiem.
Linki do podstron mogą się wyświetlać na różne sposoby – jest to uzależnione nie tylko od urządzenia, ale również między innymi od pozycji kampanii.
Chcesz szczegółowiej opowiedzieć użytkownikom o swojej ofercie? Rozszerzenia informacji dadzą Ci taką możliwość. Mają formę krótkiego nagłówka (maksymalnie 25 znaków) i każdy z reklamodawców może określić jego typ. Do wyboru są następujące opcje:
System Google Ads używa algorytmu do wyboru najlepszej kombinacji nagłówków, więc zalecane jest dodanie jak największej ich liczby.
Objaśnienia to idealny wybór, jeśli chcesz wypunktować zalety swoich produktów lub usług – na przykład: darmowa dostawa, usługa całodobowa, bezpłatna wycena. Istnieje możliwość wyświetlania aż dziesięciu objaśnień jednocześnie – warto więc, jak w przypadku rozszerzeń informacji, dodać ich jak najwięcej.
Teksty objaśnienia powinny być krótkie – system zezwala na wykorzystanie jedynie 25 znaków.
Komponentu telefon, znanego też wcześniej jako rozszerzenia połączeń, nie może zabraknąć, jeśli prowadzisz usługi typu restauracja lub firma taksówkarska. Daje on możliwość na szybkie wykonanie połączenia, bez konieczności wchodzenia na stronę internetową i przeszukiwania podstron.
Ten zasób umożliwia również zliczanie konwersji – należy jedynie włączyć raportowanie połączeń telefonicznych. Tym samym zyskujesz dostęp do takich informacji, jak godzina i czas trwania połączenia, numer kierunkowy rozmówcy.
Zachęć odbiorców do dokonywania konwersji poprzez zaprezentowanie swoich usług i produktów oraz dokładnego cennika. Możesz w ten sposób pokazać oferowane przez siebie pakiety, oferty specjalne oraz standardowe produkty.
Tym samym potencjalni klienci łatwiej i szybciej znajdą to, czego szukają, oraz zyskają większe zaufanie do Twojej firmy. Komponenty z cenami składają się z aż sześciu elementów:
Musisz również zdefiniować język, walutę, typ oraz kwalifikator ceny.
Komponent cena to nie tylko szansa na szybszą konwersje, ale również możliwość wygodnego i kompleksowego zaprezentowania oferty. Pamiętaj, że maksymalnie możesz dodać osiem kart.
Organizujesz akcję rabatową na swojej stronie internetowej? Poinformuj o tym odbiorców za pomocą komponentu promocja.
Określ okazję (do wyboru m.in.: święta, cyberponiedziałek, czarny piątek, Dzień Kobiet, Dzień Matki, letnia wyprzedaż, walentynki), język, walutę, typ promocji (rabat kwotowy, rabat procentowy, maksymalna kwota rabatu, maksymalny procent rabatu). Napisz, jakiego produktu dotyczy promocja, podaj adres URL oraz określ harmonogram akcji i gotowe.
Komponent promocja pomoże Ci przyciągnąć użytkowników, którzy szukają ofert specjalnych, oraz wyróżni Twoje reklamy na tle konkurencji.
Wyświetlaj dokładny adres swojej firmy, dzięki czemu użytkownicy łatwiej odnajdą Twój sklep lub punkt z usługami. To doskonała opcja dla tych, którzy chcą się promować lokalnie, szczególnie że zasób może również pokazać dokładną odległość, w jakiej potencjalny klient znajduje się od Twojej siedziby.
Tutaj drobna uwaga – aby móc skorzystać z rozszerzenia lokalizacji, konieczne jest posiadanie wizytówki Profil Firmy w Google oraz powiązanie jej z kontem Google Ads. Można to jednak zrobić w kilku prostych krokach, w ciągu zaledwie kilku minut.
Zbieraj od potencjalnych klientów takie dane, jak nazwiska i kontakt, w prosty i szybki sposób – korzystając z komponentu formularz kontaktowy.
To rozwiązanie pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż oraz zainteresowanie oferowanymi usługami. Formularz możesz utworzyć w panelu Google Ads, nie trzeba więc korzystać z dodatkowych narzędzi. Konieczne jest jednak zaakceptowanie warunków regulujących korzystanie z tego komponentu, a także posiadanie dobrej historii przestrzegania zasad, umieszczenie linku do polityki prywatności swojej firmy oraz bycie przedstawicielem odpowiedniej branży – w przypadku treści kontrowersyjnych nie będzie możliwości skorzystania z formularzy.
Jeśli chcesz wypromować swoją aplikację oraz zwiększyć liczbę jej pobrań, uruchom na swoim koncie Google Ads komponent aplikacja.
System Google Ads zapewni Ci dostęp do szczegółowych raportów, dzięki którym będziesz mógł sprawdzić efektywność rozszerzenia.
Za pomocą plików graficznych uzupełnisz swoje reklamy o elementy wizualne, dzięki czemu będą atrakcyjniejsze dla odbiorców, a tym samym częściej klikane. Dzięki temu typowi komponentów zyskasz nie tylko wzrost skuteczności, ale też w atrakcyjny sposób zaprezentujesz informacje na temat swojej firmy.
W przypadku plików graficznych możesz skorzystać z zasobów, które już posiadasz w swojej witrynie.
Są to co prawda dwa różne komponenty, jednak zasady z korzystania z nich są niemal identyczne, dlatego omówimy je razem. Nazwę firmy oraz logo ogólnie możemy nazwać informacjami o firmie. Stanowią trafne uzupełnienie reklam oraz zwiększają wiarygodność marki i pomagają jej w budowaniu silnej pozycji.
Aby móc skorzystać z informacji o firmie na swoim koncie Google Ads, musisz jednak wcześniej przejść weryfikację reklamodawcy.
Aktualnie oba te komponenty są jeszcze w fazie testów (beta), co oznacza, że nie są dostępne na wszystkich kontach Google Ads. Nagłówek i opis dają szansę na lepsze spersonalizowanie reklam oraz dodanie do nich praktycznych i ważnych informacji o świadczonych usługach lub produktach.
Niżej, na dołączonych screenach, możesz zobaczyć, w jakich dokładnie miejscach będą wyświetlane w Twoich reklamach:
Komponenty to szansa na wzbogacenie reklam Google Ads w praktyczne i istotne informacje na temat Twojej firmy. Dzięki nim możesz poprawić skuteczność swoich kampanii, uatrakcyjnić je oraz wyróżnić je na tle konkurencji. Co też dość istotne: nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów za ich wykorzystanie. Jest to darmowa opcja dla każdego reklamodawcy.
Inną zaletą komponentów jest łatwa możliwość ich edycji – można to zrobić w dowolnym momencie, a także w każdej chwili wstrzymać lub usunąć dany zasób. Istnieje również opcja skorzystania z harmonogramu, dzięki czemu Twoje rozszerzenia będą wyświetlane jedynie w określonych datach lub porze dnia. Masz też możliwość ustawienia ich na poziomie konta, kampanii, grup reklam oraz samych reklam, co umożliwia niemal doskonałą personalizację Twoich zasobów reklamowych.
Pamiętaj też o tym, że system Google Ads może autmatycznie utworzyć komponenty na Twoim koncie reklamowym. Warto jednak monitorować tego typu zasoby. Jeśli nie masz zaufania do działań automatycznych, masz możliwośc wyłączenia tej opcji.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.