Marketing online oferuje firmom szereg skutecznych narzędzi, pozwalających budować relacje z klientami. I choć – jak podaje raport IAB, blisko 9 milionów polskich internautów korzysta z oprogramowania blokującego treści reklamowe w przeglądarkach, bardzo wielu użytkowników ceni sobie odpowiednio sprofilowaną, nienachalną reklamę w sieci. Jeśli zetknęli się oni z ofertą Twojej firmy, możesz nakłonić ich do ponownego skorzystania ze swoich usług, stosując remarketing. Czym jest, jakie kanały wykorzystuje i dlaczego warto stosować kampanie remarketingowe w Google Ads? Sprawdź!
Kampania remarketingowa to sposób na ponowne dotarcie do osób, które wcześniej nawiązały interakcję z konkretną stroną www lub aplikacją mobilną. Takim użytkownikom prezentowane są komunikaty reklamowe, generowane na podstawie treści znajdujących się na danej witrynie – np. produktów dostępnych w sklepie internetowym.
Osoba, która w przeszłości odwiedziła Twój serwis, e-sklep lub skorzystała z aplikacji i której ma zostać zaprezentowana reklama, musi znajdować się w grupie docelowej. Może ona obejmować np. użytkowników, którzy odwiedzili serwis w ostatnich 30 dniach lub w ciągu ostatnich 14 dni dodali produkt do koszyka. Więcej o doborze odbiorców przeczytasz w dalszej części artykułu.
Niewątpliwą zaletą kampanii remarketingowych jest możliwość ich prowadzenia nie tylko w wyszukiwarce internetowej. Remarketing wykorzystuje szereg kanałów, takich jak:
Istnieje wiele powodów, dla których warto włączyć działania remarketingowe do swojej kampanii reklamowej. Jedną z ich największych zalet jest z pewnością możliwość precyzyjnego określania list odbiorców, w celu wyświetlania reklamy np. wyłącznie osobom, które dodały produkty do koszyka, ale nie sfinalizowały zakupu.
Ciekawe wnioski w swojej analizie prezentuje Wordstream.com, zwracający uwagę na fakt, iż reklamy remarketingowe charakteryzuje znacznie wyższa klikalność i jednocześnie wyższy współczynnik konwersji w porównaniu z tradycyjną reklamą displayową. Również osoby, które weszły wcześniej w interakcję z Twoją stroną, średnio 2-3 razy częściej klikają w reklamę od nowych użytkowników.
Przede wszystkim jednak remarketing pozwala Ci pozostawać w kontakcie z osobami odwiedzającymi Twój serwis nawet przez dłuższy czas po opuszczeniu przez nich witryny lub porzuceniu koszyka. W czasie, gdy przeglądają zupełnie inne strony w sieci, możesz przypomnieć im o swojej ofercie, prezentując dopasowane do ich preferencji komunikaty reklamowe.
Dowiedz się więcej o zaletach remarketingu.
Stworzenie skutecznej kampanii wymaga wyboru optymalnej opcji remarketingu. Z Google Ads możesz wybierać pomiędzy remarketingiem statycznym, zakładającym wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy już gościli na Twojej witrynie, a dynamicznym, pozwalającym na reklamowanie konkretnych produktów lub usług, oglądanych w trakcie poprzedniej wizyty na stronie lub w aplikacji. Pozostałe rodzaje remarketingu w Google Ads to:
Elementem każdej skutecznej strategii remarketingowej jest ustalenie grupy użytkowników, na którą chcesz skierować swoje reklamy, ale także osób wykluczonych z kampanii.
Przykładowo: grupą docelową mogą być osoby, które odwiedziły Twoją stronę w ciągu ostatnich 90 dni, użytkownicy, którzy spędzili w serwisie określoną ilość czasu, mieszkańcy konkretnych regionów czy przedstawiciele wybranej grupy demograficznej. Remarketing Google Ads umożliwia również niestandardowe kombinacje wyświetlenia, dając praktycznie nieograniczone możliwości kierowania na reklamy.
Najczęściej jednak grupa definiowana jest przez czas, jaki upłynął od wejścia użytkownika w interakcję z serwisem. Wybierając długość członkostwa, określasz, jak długo plik cookies ma być przechowywany w przeglądarce użytkownika.
Przykładowo: jeśli zajmujesz się sprzedażą artykułów sezonowych, zainteresowanie Twoją ofertą w danym okresie może być znacznie wyższe niż w pozostałych miesiącach w ciągu roku. W takim przypadku dobrym rozwiązaniem może okazać się ustawienie 90-dniowej perspektywy czasowej. Jeśli natomiast chcesz przypomnieć potencjalnym klientom, że niedawno dodali oni produkty do koszyka w Twoim sklepie, możesz skrócić długość członkostwa nawet do 7 dni.
W ustawieniach kampanii możesz również określić maksymalną liczbę wyświetleń poszczególnym użytkownikom w określonym czasie. Wszystko po to, aby nie zniechęcić potencjalnych klientów zbyt często powtarzaną, nachalną reklamą. Ważne, by limit dopowiadał Twoim celom biznesowym. Jeśli oferujesz produkty, które ludzie kupują codziennie, np. żywność czy artykuły spożywcze, częste pokazywanie reklam może być korzystniejsze.
Odpowiednio zaprojektowana kampania remarketingowa może przynieść spektakularne efekty sprzedażowe. Biorąc pod uwagę liczne zalety remarketingu, z pewnością warto włączyć go do swojej strategii marketingowej. Musisz jednak pamiętać, że prawidłowa konfiguracja kampanii, wymaga m.in. wyboru odpowiednich kanałów, precyzyjnego określenia grupy docelowej oraz ustalenia długości członkostwa i limitu wyświetleń.
Jeśli masz pytania odnośnie remarketingu, zostaw nam komentarz. Chętnie odpowiemy!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.