Skoro szukasz informacji o pozycjonowaniu stron motoryzacyjnych, prawdopodobnie jesteś dealerem samochodów, sprzedawcą motocykli lub odpowiadasz za strategię marketingową w firmie z branży automotive. Niezależnie od tego, dobrze trafiłeś, a właściwie najlepiej – ten artykuł przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie.
Zacznijmy od krótkiej definicji pozycjonowania stron. W dużym skrócie nazywa się tak cały szereg działań, które my – jako agencja SEO – prowadzimy w obrębie strony internetowej (witryny) naszego klienta. Działania te mają na celu:
Pozycjonowanie strony to usługa, która powinna być realizowana stale, nie da się jej wykonać jednorazowo czy wykorzystać do promocji akcji i wydarzeń krótkoterminowych. Owszem, na rynku można spotkać oferty z gwarancją szybkich i wysokich wyników, ale nie zawsze są osiągane zamierzone efekty. SEO na przestrzeni ostatnich lat dość znacznie ewoluowało i osiągniecie widoczności wymaga czasu i wielu działań. Prawda jest taka, że aby efekty działań pozycjonujących stronę były trwałe, należy budować je sukcesywnie. Aby zrobić to dobrze, potrzeba czasu – tak samo z resztą, jak to bywa w życiu w przypadku każdej jednej czynności.
Akcje jednorazowe lub krótkoterminowe możemy wspierać innymi działaniami z zakresu marketingu internetowego. Z pomocą przychodzą kampanie linków sponsorowanych, rozliczanych w modelu za kliknięcie (PPC – pay per click). Może ta nazwa niewiele Ci mówi, natomiast chodzi o Google Ads (dawniej AdWords) lub prowadzenie działań reklamowych na Facebooku lub innym kanałem gdzie można zaistnieć w dowolnej chwili. Wyobraź sobie, że organizujesz dni otwarte, a my planujemy kampanię reklamową tak, że informacja o wydarzeniu przewinie się w aktualnościach osób, które są zainteresowane zakupem samochodu. Możemy dobrać płeć, wiek, zainteresowania adresatów i wiele innych czynników określających Twoją grupę docelową. Wystarczy więc, że przeanalizujesz swoje statystyki sprzedaży i powiesz nam na jakim kliencie zależy Ci najbardziej, a my wyświetlimy mu reklamę Twojego salonu. Brzmi interesująco, prawda? To właśnie tego typu kampanie potrafią naprawdę świetnie uzupełnić cały proces promocji strony motoryzacyjnej w Internecie.
Na podstawie raportu branży motoryzacyjnej 2018/2019 przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, liczba samochodów w Polsce cały czas rośnie. W 2017 roku było ich ponad 29 mln.
W dodatku, głównymi odbiorcami nowych samochodów są firmy. Przedsiębiorcom bardziej odpowiadają nieużywane auta, których sprzedaż w 2017 roku wzrosła o 15% do poprzedniego roku. Jest to doskonała szansa do wykorzystania przez dealerów samochodowych – dzięki działaniom promującym firmę w Internecie dotrzemy z ofertą do odpowiedniej grupy docelowej, a w efekcie zagwarantujemy wzrost sprzedaży oraz umocnienie wizerunku danego salonu. Warto zadbać o odpowiednio wysoką widoczność firmy, bo tendencja wzrostowa sprzedaży nowych samochodów w Polsce utrzymuje się już nieprzerwanie od kilku lat. Sam proces zakupowy najczęściej zaczyna się w Internecie i to właśnie tutaj trzeba zaznaczyć swoją obecność.
Należy też wspomnieć o potencjale reklamy w kontekście świadczenia usług serwisowych. Mimo że technologia cały czas postępuje, to pojazdy wciąż wymagają napraw oraz bieżącej obsługi mechanicznej. W praktyce wygląda to tak, że coraz częściej wybierane są autoryzowane stacje obsługi – chociażby z uwagi na zacierające się różnice w cenach, chęć dokumentowania napraw czy wymagania gwarancyjne.
Wypromujemy stronę Twojego salonu lub serwisu na wszystkie frazy związane z daną marką pojazdów lub motocykli w lokalizacji, w której działasz. Najwięcej konwersji w branży automotive przynoszą bowiem frazy lokalne, czyli takie, które zawierają w sobie nazwę danego miasta lub regionu. W Twoim przypadku jest to najbardziej skuteczna forma pozycjonowania. Daj sobie szansę na zdobycie większej liczby klientów i zwiększenie efektywności klasycznych działań reklamowych. Dzięki dodatkowej promocji w Internecie, będzie to możliwe.
W tym miejscu chcielibyśmy Ci pokazać, że to co napisaliśmy powyżej naprawdę ma rację bytu. Może Cię trochę zaskoczymy, bo nie będziemy przekonywać słowami – po prostu zapoznaj się z logotypami współpracujących dotąd z nami firm. Zaufanie, którym nas obdarzyli to najlepsza rekomendacja.
Przytoczone wcześniej badania PZPM wskazują, że wśród 6 najlepiej sprzedających się marek w Polsce są:
Pierwszym trzem miejscom trudno zagrozić, z uwagi na wysoką popularność na całym świecie, ale prowadząc wzmożone działania promocyjne w Internecie możemy próbować wpłynąć na kolejność miejsc na tym podium. Efekt ten można osiągnąć wspierając się kampaniami linków sponsorowanych (reklama PPC) dzięki którym, przykładowo, zaproponujemy potencjalnym klientom marki Skoda lub Toyota ofertę firmy Volkswagen, proponując im dodatkowy rabat. Niektórych z pewnością będziemy w stanie przekonać, a to zbliży nas do realizacji celu. Oczywiście to samo tyczy się pozostałych marek – jesteśmy w stanie wzmocnić pozycję każdej z nich, mamy tutaj na myśli popularne ostatnio Kia, Hyundai czy Nissana lub Peugeota, które notują kolejne pozycje w powyższym zestawieniu.
Poniżej przedstawiamy zestawienie najlepszych dealerów samochodowych w kraju. Jeśli tylko chcesz podnieść swoją pozycję w rankingu i sprzedawać więcej – chętnie Ci w tym pomożemy.
Pozycjonowanie stron dealerów samochodowych stanowi dla nas wyzwanie i naprawdę sprawia przyjemność. A wszystko dlatego, że w zespole mamy kilku prawdziwych entuzjastów motoryzacyjnych, a jak wiadomo – gdy można połączyć pracę z pasją, oznacza to gwarancję najlepszych efektów.
Podczas dotychczas realizowanych umów mających na celu promocję witryn firm motoryzacyjnych w Internecie mieliśmy stawiane następujące cele i oczekiwania. Wszystkim nim sprostaliśmy, choć każde było inne. Oceń sam czy taki zestaw celów jest dla Ciebie wartościowy.
Aby zrealizować powyższe cele, musieliśmy stawić czoła wielu wyzwaniom, które nas dodatkowo motywują, a docelowo pozwalają wyprzedzić konkurencję. Poniżej lista działań prowadzących do osiągnięcia zamierzonych efektów dla naszych klientów:
Proces promocji strony to nie tylko efekt w postaci wysokich pozycji czy docelowych konwersji. W ramach prowadzonych prac klient zyskuje wartości dodane. A to wszystko dzięki temu, że:
Optymalizujemy stronę pod kątem wygody korzystania z niej przez potencjalnych klientów, celem jest zwiększenie konwersji.
W ramach tych działań:
Sugerujemy podejmowanie działań, które mogą wpłynąć na poprawę wizerunku firmy i zjednanie sobie zaufania klientów.
W ramach tych działań rekomendujemy:
Optymalizujemy stronę pod kątem standardów SEO, aby uzyskać jak najlepszą widoczność w wyszukiwarce.
W ramach tych działań:
Strony klientów, które dotąd mieliśmy przyjemność promować, stawiały przed nami wspomniane wyżej zadania i wyzwania. Sprostaliśmy im. Co więcej, osiągnęliśmy trwałe efekty i skutecznie wypromowaliśmy te strony w wyszukiwarce.
Naszym dotychczasowym klientom zapewniliśmy:
Proponujemy Ci, abyś dołączył do grona naszych zadowolonych klientów i powierzył nam pozycjonowanie strony Twojego salonu, serwisu czy sklepu motoryzacyjnego w Internecie. Darząc nas swoim zaufaniem nie ryzykujesz absolutnie niczego – dołączasz do grona tych, którzy już nas wybrali, aby wypromować się poprzez działania SEO/SEM najlepiej jak tylko jest to możliwe.
Prowadząc działania na Twojej stronie, musimy ściśle współpracować. Decydując się na skorzystanie z naszych usług wiedz, że będziemy potrzebowali od Ciebie informacji na temat firmy, wsparcia w tworzeniu materiałów na stronę i akceptacji podczas wdrażania dedykowanej Tobie strategii marketingowej. Pamiętaj, że każda sugerowana przez nas zmiana jest poparta uprzednim audytem konkurencji, pozycji Twojego serwisu, działań podejmowanych w branży i aktualnych potrzeb rynku. Stąd też traktujmy się po partnersku, a wtedy uda nam się osiągnąć efekty znacznie szybciej.
Przypominamy, że w naszej firmie pracuje kilku prawdziwych pasjonatów motoryzacji. Podejdziemy więc do pozycjonowania Twojej strony z pasją, znajomością tematu i odpowiednim zaangażowaniem.
Razem z Tobą będziemy cieszyli się z efektów i będziemy o nie walczyć. Bądźmy w kontakcie!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.