Z SEMSTORM nasi specjaliści ds. pozycjonowania korzystają codziennie. Postanowiliśmy przybliżyć Wam jego początki, główne funkcje i plany na rozwój narzędzia. A spytaliśmy o to Katarzynę Ambrożewicz, Marketing Manager w SEMSTORM.
SEMSTORM uruchomiliśmy w 2013 roku, a pomysł wziął się, jak to zwykle bywa, z życia. Pracując w agencji marketingowej, brakowało nam danych dotyczących słów kluczowych. Stworzyliśmy więc narzędzie, które pomaga uzyskać informacje o konkurencji, zainteresowaniach oraz problemach klientów, pozwala także monitorować sukcesy i porażki, jakie notuje strona.
Przede wszystkim dużo pracy wymagało od nas zrozumienie klienta i jego potrzeb. I to jest główna rada, którą chciałabym udzielić. Dobry produkt musi rozwiązywać realny problem użytkownika. Jak zatem wejść w buty klienta?
Warto porozmawiać z użytkownikiem naszego produktu. Jeżeli projektujemy aplikację webową, możemy zorganizować testy i przyjrzeć się, w jaki sposób się z niej korzysta, czy pojawią się jakieś problemy techniczne lub które funkcje są niezrozumiałe.
Z drugiej strony, powinniśmy sprawdzać dane i statystyki. Dają one informację o tym, jak zachowuje się większość użytkowników i pozwalają wyznaczyć trendy. SEMSTORM umożliwia dostęp do takich danych. Na przykład, za pomocą Generatora tematów możemy sprawdzić, w jaki sposób klienci szukają rozwiązań lub z jakimi problemami się borykają.
Projektując SEMSTORM, a dokładniej tworząc model przedstawiania danych, wiele czasu poświęciliśmy na badania, testy i rozmowy z użytkownikami. Zależało nam na tym, aby interfejs był jak najlepiej zaprojektowany i spełniał ich oczekiwania.
SEMSTORM pomaga promować biznes osobom niemającym doświadczenia w prowadzeniu działań marketingowych w wyszukiwarkach. Wśród naszych klientów jest wielu przedsiębiorców, którzy samodzielnie sprawdzają pozycje własnej strony oraz szukają słów kluczowych lub inspiracji do artykułów na bloga. Wciąż pracujemy nad tym, aby korzystanie z systemu było łatwe i przyjazne dla każdego użytkownika.
Wprowadziliśmy ostatnio nowe narzędzia – wtyczki, które pozwolą zintegrować dowolny CMS (m.in. WordPress, Magento, Woocommerce) z SEMSTORM. Dzięki takim rozwiązaniom przedsiębiorca będzie mógł korzystać w trybie rzeczywistym z podpowiedzi słów kluczowych pracując nad własną stroną.
Ponieważ daje to szansę, aby w przyszłości działać lepiej. Bez analizy pozycji w Google nie możemy sprawdzić, czy nasze działania przynoszą pożądany efekt. Pozycjonowanie bez monitoringu można porównać do malowania z zamkniętymi oczami. Na pewno coś tworzysz, jednak nie wiadomo, co z tego wychodzi.
Dzięki kontroli pozycji widzimy, jakie kampanie przynoszą najlepsze efekty, a w razie czego możemy skorygować strategię i wrócić na dobre tory.
Oczywiście. Nie tylko sprawdzamy konkurencję, ale szukamy też słów kluczowych i piszemy treści w naszym Edytorze. Każdy tekst, który pojawił się na naszym blogu, najpierw został sprawdzony w narzędziach treści. Najbardziej interesuje nas czytelność oraz słowa kluczowe. Nie raz znaleźliśmy inspirację na blog w Generatorze tematów. I zawsze te tematy wywołują duże zainteresowanie naszych użytkowników.
Rzeczywiście, świat bardzo szybko się zmienia. Obecnie posiadamy o wiele łatwiejszy dostęp do informacji i źródeł wiedzy niż 20 lat temu.
Coraz częściej pojawiają się nowe systemy, które zmieniają układ naszego codziennego życia. YouTube oraz sieci społecznościowe zastępują w pewnym stopniu telewizję. Powoli dochodzimy do momentu, kiedy innowacyjne jeszcze niedawno social media, takie jak Facebook, stają się przestarzałe. Dlatego dzisiaj, żeby utrzymać się na rynku oraz odnosić sukces, trzeba być bardzo elastycznym oraz dostosowywać się do potrzeb odbiorców.
Moim zdaniem, internet jest już częścią naszej kultury. O ile życie prywatne można prowadzić „off line”, o tyle prowadzenie biznesu w takich warunkach wydaje się niemożliwe…
Google staje się częścią codziennego życia. Jednak z historii wynika, że jeżeli firma nie jest w stanie adaptować się do zmian, może zniknąć z rynku. Świat bez Google jest możliwy, o ile zastąpi go nowe rozwiązanie.
Rzeczywiście, sprawdzeniem stron internetowych zajmują się roboty Google. Jednak Google działa na takiej samej zasadzie, jak reszta firm – dostarcza usługi klientom i jest od nich zależny. Jeżeli prześledzimy rozwój wyszukiwarki, łatwo zauważymy, jak system zmienia się w kierunku zaspokajania potrzeb „przeciętnego Kowalskiego”.
Każdy przedsiębiorca, który chce pozycjonować własny serwis, musi pamiętać, że towary kupują od niego ludzie, nie roboty.
Chcielibyśmy jeszcze silniej wspierać naszych użytkowników. Być tam, gdzie jesteśmy potrzebni – na dowolnej platformie (WordPress, Magento czy Prestashop) oraz w dowolnej wyszukiwarce. Już pracujemy w tym kierunku.
Zamierzamy także poszerzyć obszary naszego działania. Coraz więcej klientów mamy spoza Polski. Chcemy wejść na nowe rynki.
Wciąż tworzymy nowe produkty. Ostatnio wdrożyliśmy dwie wtyczki – do słów kluczowych oraz do tworzenia contentu.
Za pomocą wtyczki słów kluczowych użytkownik może szukać fraz bezpośrednio w Google. Nowe narzędzie pozwala gromadzić wybrane słowa w jednym miejscu, a później wyeksportować je do pliku.
W edytorze treści można teraz w łatwy sposób przenosić teksty z Edytora do WordPress i z powrotem nie tracąc formatowania treści.
Warto wspomnieć o monitoringu pozycji, gdzie jednym kliknięciem w dowolną pozycję można otworzyć listę TOP 10 wyników wyszukiwania. Pozwala to w łatwy i wygodny sposób badać konkurentów. Nowe raporty pozwalają zobaczyć, jak intensywna jest konkurencja i który z rywali stanowi największe zagrożenie.
Mamy 40 tysięcy zarejestrowanych użytkowników i wciąż pracujemy nad tym, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby osób. Nie wyznaczyliśmy liczby subskrypcji, jaką musimy osiągnąć. Zależy nam na tym, aby każdy, kto chce rozwijać swój biznes poprzez promocję w wyszukiwarkach, wiedział, że SEMSTORM może mu w tym pomóc.
Myślę, że Polacy mają bardzo zdolnych programistów nie tylko w języku Java. Nie mamy się czego wstydzić, natomiast nasza samoocena jest dużo niższa niż twórców internetowych z innych krajów. Myślę, że Polakom brakuje wiary we własne pomysły. Niepotrzebnie.
Zamów profesjonalne usługi pozycjonowania w atrakcyjnych cenach! Przejrzyj nasz aktualny cennik pozycjonowania teraz
***
Dodatkowa informacja o SESMTORM
Moduł monitoringu (informacja ogólna):
Słowa kluczowe:
Content / narzędzia treści:
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.