Użytkownicy na Twojej stronie lub w sklepie internetowym mogą wykonywać wiele różnych akcji: kupić produkt, zapisać się do newslettera, zarezerwować usługę lub pobrać darmowy e-book. Dobrego gospodarza poznaje się po tym, jak żegna swoich gości. W webdesignie formą takiego podziękowania jest thank you page. Dowiedz się, co to takiego, jakie funkcje może pełnić i jak za jej pomocą utrzymać zaangażowanie swoich klientów. Poznaj przykłady ciekawie wykonanych stron z podziękowaniami i skorzystaj z naszych porad przy prowadzeniu swojego biznesu w sieci!
Witryny internetowe mogą mieć różne cele konwersji: sprzedaż, pozyskiwanie danych od użytkowników czy zbieranie zapytań ofertowych, to zaledwie niektóre z nich. Thank you page to specjalna strona, której celem jest podziękowanie użytkownikowi za podjęcie i zakończenie przez niego konkretnej akcji. Czy jest na tyle ważnym elementem witryny, aby poświęcać jej osobny wpis na blogu agencji interaktywnej? Jest znacznie ważniejsza, niż mogłoby się wydawać! Wszystko dlatego, że jej cele marketingowe wykraczają daleko poza wyrażenie wdzięczności.
Jakie więc funkcje, oprócz podziękowania, może spełniać thank you page na stronie www lub w e-sklepie? Te najistotniejsze, to z pewnością:
Odpowiednio zaprojektowana strona z podziękowaniami może przełożyć się na wymierne zyski Twojej firmy. Warto więc sprawdzić, jakich elementów z pewnością nie powinno na niej zabraknąć.
Podobnie, jak wszystkie pozostałe elementy witryny, również thank you page możesz optymalizować dla zwiększania przychodów dla swojego biznesu. Kluczowe jest w tym przypadku nie tylko zamieszczenie odpowiednich informacji na stronie z podziękowaniami, ale także zadbanie o jej odpowiedni wygląd. Na takim ekranie powinny się znaleźć:
Z nami Twoje produkty zawsze znajdą się na szczycie – skorzystaj z naszych usług pozycjonowania sklepów!
Twoja relacja z klientem nie musi kończyć się w momencie finalizacji zamówienia. Odpowiednio zaprojektowana strona z podziękowaniami potrafi przyciągnąć użytkownika, przedłużyć jego zaangażowanie, skłonić do dalszych aktywności w witrynie oraz wygenerować kolejne konwersje. Aby ta misja zakończyła się sukcesem, musisz pamiętać o kilku zasadach. Poniżej znajdziesz 5 cennych wskazówek prosto od naszych specjalistów!
Zamiast nudnego i niewiele wnoszącego „Dziękujemy za dokonanie zakupu w naszym sklepie”, wykorzystaj entuzjastyczny, zaskakujący (ale nadal jasny) komunikat.
Jeśli zależy Ci na zbudowaniu zaufania, dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie na tej stronie zdjęcia lub odręcznego podpisu menedżera lub osoby odpowiedzialnej za sprzedaż. Podobnie zadziała spersonalizowany komunikat, zawierający np. imię lub login użytkownika.
Jeśli zależy Ci na tym, by thank you page pomagała w zwiększaniu konwersji, pamiętaj, by w widocznym miejscu umieścić odpowiedni przycisk lub wezwanie do działania zachęcające do wykonania konkretnej akcji.
Zadbaj o czytelny wygląd strony z podziękowaniem, umieszczaj na niej wyłącznie najważniejsze informacje. Nadmiar może spowodować, że kluczowe elementy umkną uwadze użytkownika.
Na ekranie thank you page możesz również umieścić ikony społecznościowe, zachęcając do śledzenia marki w social mediach. Równie dobrze sprawdzi się informacja o aktualnych promocjach lub zniżkach.
Wiesz już, jak stworzyć stronę z podziękowaniami, by generowała dodatkowe konwersje. Zastanawiasz się, czego unikać, by nie zepsuć dobrego wrażenia? Przede wszystkim ogranicz się do kilku linijek treści. Użytkownik nie powinien być zmuszony do scrollowania strony z podziękowaniami, ponieważ może przegapić istotne informacje.
Tworząc stronę z podziękowaniami, szczególną uwagę zwróć na jej estetykę oraz atrakcyjny layout. Projekt nie powinien być sztampowy ani niedopracowany – niechlujny wygląd raczej zniechęci internautów, zamiast pomóc w pozyskaniu dodatkowych konwersji.
Pamiętaj również, aby nie składać użytkownikom obietnic bez pokrycia. Przykład: zapewnianie klienta, że towar zostanie wysłany jeszcze dziś, jeśli wiesz, że dostawa od producenta może się opóźnić, niekoniecznie pomaga w budowaniu zaufania.
Tyle teorii – czas sprawdzić, jak robią to inni! Poniżej znajdziesz ciekawe przykłady zarówno z polskiego, jak i zagranicznego internetu. Możesz zainspirować się nimi przy tworzeniu strony z podziękowaniami.
Newsletter to jedno z kluczowych z narzędzi przy prowadzeniu marketingu online. Poniższy przykład doskonale ilustruje, jak możesz podziękować użytkownikowi za dopisanie się do listy mailingowej, umieszczając na stronie wiele istotnych dla niego informacji oraz formularz kontaktowy.
Źródło: https://us-ws.gr-cdn.com/images/pages/landing-page-templates/full/big-game.jpg
Strona typu thank you page wyświetlana po finalizacji zamówienia w sklepie internetowym może skupiać się np. na wymienianiu korzyści wynikających z zakupu w Twoim sklepie.
Źródło: https://us-ws.gr-cdn.com/images/pages/landing-page-templates/full/thank-you-for-shopping.jpg
Czasami warto pokusić się również o komunikat związany z konkretną promocją lub wyprzedażą.
Źródło: https://landingi.com/pl/blog/podziekowanie-za-zakupy-thank-you-page/
Jedną z akcji, za które warto podziękować użytkownikowi, jest pobranie darmowych materiałów, np. e-booków lub raportów. Przy tej okazji warto poprosić internautów o wyrażenie opinii na temat zaoferowanych treści.
Źródło: https://harbingers.io/blog/thank-you-page
Strona tego typu to również doskonały sposób na wyrażenie wdzięczności za zgłoszenie chęci udziału w wydarzeniu online lub założenie konta w serwisie.
Źródło: https://www.convertflow.com/call-to-action/eventbrite-thank-you-page
Strona z podziękowaniami wcale nie musi być ostatnim elementem interakcji użytkownika z Twoją stroną www. Odpowiednio zaprojektowana, odpowiadająca na potrzeby internautów thank you page pozwoli przedłużyć zaangażowanie odbiorców i pozyskiwać jeszcze więcej konwersji. Jesteśmy przekonani, że nasze porady oraz inspiracje ułatwią Ci stworzenie unikalnej i skutecznej marketingowo strony, która pomoże podziękować użytkownikowi, jednocześnie wzmacniając jego zainteresowanie Twoja ofertą.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.