Wróć do listy wpisów
Pozycjonowanie
Agencja SEO i SEM > Blog > Nowy tester elementów rozszerzonych od Google

Nowy tester elementów rozszerzonych od Google

Nowy tester elementów rozszerzonych od Google

Ostatnio mamy do czynienia z pewnego rodzaju wysypem niestandardowych wyników wyszukiwania. Z pewnością coraz częściej widujesz wyniki bogate w gwiazdki, zdjęcia czy nawet całe panele prezentujące przykładowo przepis na ciasto bezpośrednio w wyszukiwarce.

Wyświetlanie takich elementów to zasługa poprawnie wdrożonych danych strukturalnych na stronie. Dzięki nim ułatwiamy Google zrozumienie o czym dokładnie jest nasza witryna, a jeśli wyświetlanie „rich results” odpowiada konkretnemu zapytaniu, Google może je wyświetlić i tym samym wyróżnić naszą stronę na tle pozostałych. Elementy rozszerzone najczęściej można zobaczyć w przypadku, gdy szukamy przepisów kulinarnych, filmów oraz konkretnych produktów w sklepach internetowych.

Aby przetestować poprawność wdrożenia „rich results” na swojej witrynie, należy wejść na dedykowaną stronę, wkleić konkretny adres do sprawdzenia i nacisnąć enter. Po przeskanowaniu witryny w krótkim raporcie dowiemy się czy tester:

  • wykrył dane strukturalne i jakiego są one rodzaju,
  • wykrył błędy we wprowadzonych elementach rozszerzonych i w którym miejscu się znajdują,
  • sugeruje jakieś zmiany.

Dodatkowe opcje testera „rich results” od Google umożliwiają także:

  • podgląd wyniku wyszukiwania uwzględniającego wdrożone dane strukturalne,
  • przesłanie adresu URL do indeksu (jeśli jeszcze nie jest zaindeksowany lub chcemy przyspieszyć przeindeksowanie),
  • wgląd do dokumentacji wszystkich wspieranych przez Google danych strukturalnych dla tego konkretnego typu wyniku wyszukiwania.

W praktyce wynik testu wygląda tak:
wynik testu elementów rozszerzonych dla ciasta czekoladowego

Wraz z każdym wdrożeniem danych strukturalnych na stronie polecam skorzystanie z tego testera – jest ono praktyczne oraz proste. Niestety na dzisiaj, tj. 05.12.2018 r. dostępna jest jedynie wersja beta, która nie obsługuje na przykład składni schema.org. Myślę jednak, że z uwagi, iż jest ona najczęściej stosowana, Google szybko rozszerzy funkcjonalność testera. Sami z resztą zapowiedzieli, że to dopiero początek.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2017/12/rich-results-tester.html

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Zapisz się do newslettera i odbieraj regularną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata reklamy internetowej!