19 maja 2022 r. odbyła się impreza SEO Barcamp, w czasie której wystąpili reprezentanci Grupy TENSE – Piotr Michalak, Head of R&D, oraz Paweł Konopiński, SEO Expert. W czasie swojej prezentacji zdradzili co najmniej kilka sposobów na zdobywanie lepszych efektów SEO.
To cykl branżowych wystąpień odbywających się w różnych miejscach w Polsce. Tegoroczna trasa wiedzie przez 16 miast. Formuła spotkania opiera się na połączeniu merytorycznych wystąpień ze swobodną atmosferą. Prowadzący SEO Barcamp przedstawia prelegentów, zapowiada dwie lub trzy prezentacje, a po każdej z nich prowadzi dyskusję z widownią oraz występującymi ekspertami. Głównym celem jest integracja środowiska branżowego, wymiana know-how i stworzenie okazji także do mniej formalnych rozmów.
Taki właśnie intrygujący tytuł nosiła prezentacja naszych ekspertów. Nic więc dziwnego, że zgromadziła liczną widownię. O czym była prelekcja? To było bardzo intensywne 30 minut, w trakcie których Tensowicze opowiedzieli o:
Na slajdach nie zabrakło przykładów – wyników z SERP-ów, danych na temat widoczności po wdrożeniu disavow czy dowodów w postaci logów serwera.
Oprócz prelegentów z Grupy TENSE wystąpili również inni eksperci. Jadwiga Dabińska w trakcie prezentacji „No shit, Sherlock: research do tekstów SEO w praktyce” opowiadała o researchu na potrzeby copywritingu. Podała garść istotnych informacji, jak i gdzie szukać źródeł, na których możemy bazować. Poza oczywiście szukaniem per fraza pojawiły się zaawansowane operatory wyszukiwarki, publikacje z Google Scholar, a także możliwość tłumaczenia z pomocą DeepL, w szczególności gdy brakuje źródeł w ojczystym języku.
Następnie pojawił się Sebastian Heymann z prezentacją „Jak obliczyłem wartość atrybutu rel w linkach zewnętrznych?”. Przedstawił wyniki swoich badań w kontekście wartości atrybutu rel, a dokładnie rozpatrywał wpływ na pozycje dla tzw. dofollow, nofollow, UGC oraz sponsored (kolejność nieprzypadkowa). Udowodnił, że największy wpływ mają linki tzw. follow. Odnośniki opatrzone atrybutem o wartości nofollow również wspierają SEO, ale są słabsze od “follow”, a UGC i sponsored nie wnoszą niczego lub wnoszą bardzo mało, jeśli chodzi o wyniki.
Networking po wystąpieniach trwał kilka dobrych godzin. Uczestnicy mogli porozmawiać z prelegentami, a także ze Sławkiem Borowym, Maciejem Chmurkowskim oraz ekipą Linkhouse.
Nagrania z wybranych prelekcji możecie obejrzeć na kanale organizatora wydarzenia: https://www.youtube.com/channel/UCsCxUNrMitDQv_usmH8olAw
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.
Dziękuję za wzmiankę! Do zobaczenia na kolejnych SEO wydarzeniach :)