Wszystkie mamy obchodzą dzisiaj swoje święto, a każde dziecko – niezależnie od wieku – pragnie jak najlepiej wyrazić wdzięczność za ich poświęcenie oraz miłość. Sposobów na to jest wiele, a wiedzą o tym dobrze przedsiębiorcy, którzy prześcigają się pomysłach na dobrą reklamę. Nawet jeżeli produkt nie nadaje się do zapakowania i wręczenia mamie, można wykorzystać taką okazję do humorystycznego bądź wzruszającego przedstawienia go. Często jest to również bardzo dobry moment, by poruszyć tematy dotyczące macierzyństwa i skłonić konsumentów do refleksji. Zapraszam do rankingu najbardziej kreatywnych według mnie tegorocznych kampanii reklamowych na Dzień Matki.
Dove od kilku lat stawia na spoty, które wywołują emocje, dotyczą czegoś więcej niż tylko dobrego kremu czy pachnącego żelu pod prysznic. Piękno zapewnione dzięki ich produktom pokazują również z innej perspektywy, często dotyczącej sfery duchowej, a nie fizycznej. Kampania #RealMoms jest częścią serii Real Beauty. Krótka reklama pojawiła się w Internecie tuż przed Dniem Matki w USA. Polemizuje ona ze stereotypami rodzicielstwa. Bazuje na prostym pytaniu: „Co oznacza być dobrą mamą?”, na które kilka kobiet odpowiada, dzieląc się swoimi historiami. Są to mamy udowadniające, że nie ma jednego sposobu na wychowanie dziecka i każda z nich kieruje się własnym instynktem oraz stylem życia. Dove kolejny raz udowadnia, że najbardziej liczy się bycie sobą.
https://www.youtube.com/watch?v=9dE9AnU3MaI
Do listy reklam na Dzień Matki warto dodać także bardzo pomysłową propozycję Nissana. Choć przez większość czasu wydaje się, że nic nas w spocie tej znanej marki nie zaskoczy, to okazuje się, że jednak wiele jeszcze kwestii można przy tej okazji poruszyć. Wspaniale została ukazana tutaj rola ojca, a także zwrócono uwagę na czas, jaki rodzice spędzają z dziećmi w samochodzie. Nie można zapominać, że właśnie w tym miejscu toczy się wiele rozmów, wymienia się dziesiątki uśmiechów i miesza spora dawka emocji. Nie chcę zdradzić zakończenia, dlatego zachęcam do spojrzenia na to święto okiem Nissana.
https://www.youtube.com/watch?v=gFnJSZ45lmQ
Czym byłby świat marketingu bez humorystycznego podejścia? Kraft Mac & Cheese postanowił zamiast łez wzruszenia wywołać śmiech. Udział w ich spocie wzięła Melissa Mohr, autorka książki pt. „Holy Sh*t!: A Brief History of Swearing”. Użyta zostaje także statystyka – podobno 74% mam przyznaje, że zdarza im się przeklinać przy dziecku. Melissa przekonuje, że każda mama może (a czasem nawet musi!) pozwolić sobie na odreagowanie w ten sposób. Wychodzi jednak z inicjatywą i pomysłem na rozwiązanie tego problemu. Wszystko jest pełne wdzięku oraz poczucia humoru, a każde przekleństwo ukrywa na jej ustach animowany makaron. On także staje się sposobem na polepszenie nawet najgorszego dnia. Przez żołądek do… szczęścia?
https://www.youtube.com/watch?v=jV-opIMAtD4
W tym roku nie zabrakło także klasyki, czyli motywu, jakim jest więź pomiędzy matką oraz córką. Właśnie takie bohaterki ukazała Pandora w najnowszym spocie. W reklamie pojawił się także wątek ślubu, który potęguje ostateczny przekaz. Krótkie video spełnia swoje zadanie – powoduje, że czujemy delikatny ucisk w sercu i przypominamy sobie, jak ważne są dla nas nasze mamy. Dodatkowo wpadamy na pomysł, żeby odwdzięczyć się im piękną biżuterią. To dowodzi, że wszystko działa tak, jak powinno. Nie oszukujmy się – uwielbiamy szczęśliwe zakończenia i spersonalizowane prezenty.
https://www.youtube.com/watch?v=Co8H5d4pLsU
Nie mogłam zapomnieć o niekonwencjonalnym podejściu do Dnia Matki. W spocie KFC dzieci są nieobecne. Uwaga koncentruje się na kobietach i ich potrzebach, a dokładniej – na pragnieniach. Stąd najnowszą ofertę tej marki przedstawia przystojny model bez koszulki, któremu daleko do subtelności. Czyta na głos książkę o dwuznacznym tytule „Skrzydełka pożądania” , którego głównym bohaterem jest Colonel Sanders – założyciel KFC. Jaką historię przedstawia i co oferuje? Sprawdźcie sami!
Ile marek, tyle pomysłów! W każdym roku przekonuję się, że można mnie jeszcze zaskoczyć i podejść do tematu w nietuzinkowy sposób. Dzień Matki 2017 w marketingu zdecydowanie mnie nie zawiódł i pokazał, że perspektywa ma znaczenie. A czy wy macie swoje ulubione spoty reklamowe? Zachęcam do podzielenia się opinią. ?
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.