Wróć do listy wpisów
Pozycjonowanie
Agencja SEO i SEM > Blog > Linki do zdjęcia nie przekazują mocy podstronie, na której zostało osadzone

Linki do zdjęcia nie przekazują mocy podstronie, na której zostało osadzone

Linki do zdjęcia nie przekazują mocy podstronie, na której zostało osadzone

John Mueller z Google odpowiedział użytkownikowi Twittera, że teoria o przekazywaniu mocy podstrony ze zdjęciem podstronie, na której zostało ono osadzone jest nielogiczna.

Pewien użytkownik Twittera w jednym ze swoich tweetów opublikował teorię jakoby linki do adresu z plikiem graficznym miały pozytywnie wpływać na stronę, na której ten plik został umieszczony. Dość szybko teoria ta została jednak wyłapana i w naszej ocenie obalona przez samego Johna Muellera z Google, który napisał, że linki do adresu ze zdjęciem nie są linkami do podstrony, na której zostało zdjęcie umieszczone i to zwyczajnie nie będzie tak działać. Napisał też, że ta teoria jest trochę nielogiczna, ponieważ przykładowo – jakiej podstronie należałoby przekazać „moc” płynącą z adresu URL z logiem strony? Ta konkretna grafika wyświetla się na wszystkich podstronach serwisu, więc jak wybrać tę jedną jedyną?

Poniżej przedstawiamy całą dyskusję w oryginalnej wersji:
tweety johnego muellera i danego kerna

Sytuacja jest trochę zawiła, dlatego wyjaśnimy ją, opierając się na przykładzie. Załóżmy, że w artykule umieszczonym na podstronie domena.pl/artykul-5 znajduje się zdjęcie, którego docelowy adres URL to domena.pl/zdjecie-0123. Autor omawianego tweeta zasugerował, że jeśli będziemy linkować adres domena.pl/zdjecie-0123, moc linków do niego kierujących pozytywnie wpłynie na adres domena.pl/artykul-5.

Uważamy, że to co powiedział Mueller ma sens, bowiem zdjęcie ma zupełnie inny adres URL niż artykuł. Według nas nie ma żadnych przesłanek, aby sądzić, że moc z linków do zdjęcia będzie przekazywana na artykuł, na którym zostało umieszczone i jedyne, na co mogą te linki wpływać, to pozycja danego zdjęcia w wyszukiwarce obrazów, ale nadal będzie to bonus dla adresu zdjęcia, a nie artykułu.

Tym, którzy jednak chcieliby przekazać moc linków prowadzących do podstrony ze zdjęciem możemy zasugerować przetestowanie użycia tagu „canonical” na podstronie ze zdjęciem wskazując w nim na stronę z artykułem, na którym zdjęcie zostało umieszczone. Nie wiemy jednak, jak – i czy w ogóle – sprawdza się to w praktyce, ale Ci, którzy będą chcieli zawsze mogą spróbować.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-image-links-seo-24732.html

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Zapisz się do newslettera i odbieraj regularną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata reklamy internetowej!