6. września 2017r. Google na swoim oficjalnym blogu ogłosiło, że użytkownicy usługi Google Moja Firma (Google My Business) od tego dnia zyskują możliwość edycji danych dot. swojej firmy bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, tzw. SERP. Aby edytować dane umieszczone w wizytówce, dodać do niej nowe zdjęcia, notatki lub wydarzenia czy prześledzić opublikowane opinie oraz statystyki, wystarczy być zalogowanym na to konto Google, pod które została założona konkretna wizytówka. I to jest wszystko co należy zrobić! Już nie musimy szukać odnośnika do panelu Google Moja Firma, logować się i błądzić – wystarczy po prostu wpisać nazwę swojej firmy do wyszukiwarki i voilà. Proste, prawda?
Co istotne i zarazem praktyczne, opisywana funkcjonalność jest dostępna zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych (desktop). Dzięki temu właściciele wizytówek będą mogli jeszcze lepiej, bo z każdego urządzenia i tym samym miejsca w którym się znajdą, zadbać o atrakcyjność oraz aktualność swoich wizytówek.
Poniżej przedstawiamy screen jak wyglądają przyciski edycji zarówno na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych:
Oraz animację z urządzeniem mobilnym w roli głównej:
Uwaga: pomimo oficjalnej zapowiedzi o nowej funkcjonalności, w dniu 7. września jest ona nadal niedostępna – bynajmniej w tych Data Center, z których my osobiście korzystaliśmy. Nie ma się jednak czym przejmować – wdrażanie nowych funkcji jest procesem czasochłonnym i może zająć nawet kilka tygodni. Z pewnością warto jednak na nie zaczekać.
Źródło wiadomości i grafik:
https://www.blog.google/topics/small-business/manage-your-business-listing-without-leaving-google-search/
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.