Sposób wyszukiwania treści przez internautów nieustannie ewoluuje, a twórcy najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie starają się dotrzymać kroku jej użytkownikom. Zmiany dotyczą zarówno sieci wyszukiwania, jak i sieci reklamowej Google – jednym z najważniejszych wydarzeń ostatnich miesięcy jest zapowiadany na połowę roku koniec możliwości tworzenia rozszerzonej reklamy tekstowej. Zamiast niej domyślnym formatem staną się reklamy elastyczne. Sprawdź, jak przygotować się na zmianę w reklamach Google Ads.
Z tego artykułu dowiesz się:
Od kilku lat Google zdecydowanie stawia na automatyzację swojego systemu reklamowego, intensywnie wykorzystując m.in. uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję. Wprowadzenie reklamy elastycznej w Google Ads to oczywisty krok w kierunku jeszcze szerszego skorzystania z możliwości algorytmów. Format ten reklamodawcy mogą stosować już od pewnego czasu, jednak wraz z końcem reklamy dynamicznej stanie się on domyślnym rodzajem reklam tekstowych.
Reklama elastyczna zakłada jeszcze wyższy stopień zautomatyzowania. Ten rodzaj płatnych treści łączy kreatywność reklamodawców z zaawansowanymi możliwościami samouczących się systemów. Wszystko po to, aby wyświetlać użytkownikom Internetu treści jeszcze trafniejsze i lepiej dopasowane do ich potrzeb, zainteresowań oraz zakupowych preferencji.
Jak podaje oficjalny Support Google, odejście od reklamy rozszerzonej na rzecz elastycznej reklamy tekstowej w wyszukiwarce pozwala reklamodawcom uzyskiwać średnio o 7% więcej konwersji.
Expanded Text Ads, czyli rozszerzona reklama tekstowa, to kolejna generacja reklam w Google Ads. W odróżnieniu od swojej poprzedniczki – standardowej reklamy tekstowej – umożliwia ona zawarcie w treści więcej informacji. Reklamy rozszerzone mają kilka charakterystycznych elementów:
Przy konfigurowaniu kampanii musisz obowiązkowo wypełnić dwa pola nagłówka, wypełnienie trzeciego jest opcjonalne. Reklamy rozszerzone wyświetlają się nad organicznymi wynikami wyszukiwania, a ich układ jest zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych: smartfonów oraz tabletów.
Dostępne już teraz w Google Ads reklamy elastyczne pozwalają – jak wskazuje ich nazwa – tworzyć komunikaty, które automatycznie dopasowują się do użytkownika. Wykorzystanie uczących się algorytmów pozwala prezentować internautom trafniejsze treści m.in. dzięki możliwości testowania skuteczności rozmaitych kombinacji tekstów oraz nagłówków.
Kampania elastyczna pozwala na umieszczenie w treści aż 15 nagłówków i 4 tekstów reklamowych. To zdecydowanie więcej niż 3 pola nagłówka oraz 2 reklamy, jak ma to miejsce w przypadku rozszerzonych reklam AdWords. Reklama w dynamiczny sposób zmienia się, tak aby treści prezentowane poszczególnym odbiorcom były do nich jak najdokładniej dopasowane. Twórcy wyszukiwarki nieustannie unowocześniają swoje algorytmy, które dzięki ciągłemu analizowaniu skuteczności reklam oraz zachowań internautów coraz lepiej „rozumieją”, jak dostarczać poszczególnym grupom docelowym treść ściśle odpowiadającą ich indywidualnym wymaganiom.
Biorąc pod uwagę skuteczność tej formy reklamy w pozyskiwaniu konwersji oraz kierunek, w jakim od lat zmierzają procesy związane z marketingiem w wyszukiwarkach, przejście na kampanie elastyczne wydaje się oczywistością. Tym bardziej, że od 30 czerwca 2022 roku Google uniemożliwi użytkownikom tworzenie rozszerzonych reklam tekstowych. Od tego dnia reklama elastyczna będzie jedynym formatem, który będzie można tworzyć lub edytować w ramach tradycyjnej kampanii prowadzonej w sieci wyszukiwania.
Jak zapowiadana przez Google zmiana wpłynie na prowadzone aktualnie kampanie w wyszukiwarkach internetowych? Utworzone przed 30 czerwca reklamy rozszerzone w dalszym ciągu będą wyświetlać się nad wynikami wyszukiwania. Co więcej, dane dotyczące skuteczności tego rodzaju treści pozostaną dostępne. Nadal będziesz mieć możliwość wstrzymywania oraz wznawiania emisji Twoich reklam ETA, jednak bez możliwości ich edytowania ani tworzenia nowych treści w tym formacie.
Warto już teraz przygotować się na nadchodzące zmiany, dostosowując swoje kampanie w sieci wyszukiwania. O czym trzeba pamiętać w szczególności? Poniżej najważniejsze zasady dotyczące tego, co warto zrobić przed wprowadzeniem nowego rodzaju reklam tekstowych:
Podczas tworzenia reklamy elastycznej możesz wykorzystać zarówno przesłane i używane już w innych reklamach treści, jak i dodawać do nich nowe teksty. Dzięki możliwości wykorzystania aż 15 nagłówków i 4 reklam system swobodnie testuje rozmaite zestawy elementów pod kątem ich skuteczności. Właśnie dlatego warto dostarczyć jak najwięcej zasobów – wówczas Google sam wybierze te, które charakteryzują się najwyższą skutecznością.
A co jeśli już teraz korzystasz z elastycznych reklam tekstowych? W takim przypadku nie musisz podejmować żadnych działań. Po 30 czerwca nadal możesz optymalizować kampanię, m.in. edytując treść reklam, dodając do nich nowe elementy, włączając i wyłączając poszczególne komunikaty. Podobnie jak inni użytkownicy nie będziesz mieć jedynie możliwości dodawania reklamy rozszerzonej.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat nowych, elastycznych reklam tekstowych? Odwiedź Support Google, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Automatyzacja procesów reklamowych w Google Ads to zdecydowanie jeden z najważniejszych elementów rewolucji w wyszukiwarkach internetowych. Chcesz mieć pewność, że Twoja kampania wykorzystuje najnowsze i najskuteczniejsze formaty reklam? Potrzebujesz pomocy ekspertów, by tworzyć treści jeszcze lepiej dopasowane do Twoich odbiorców? Już teraz skontaktuj się z nami i zleć darmową wycenę kampanii Google Ads. Powierz marketing w wyszukiwarkach czołowej agencji SEM i rozwijaj swój biznes ze wsparciem certyfikowanego partnera Google.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.