Na pewno wiesz, jak duże znaczenie ma reklama przedsiębiorstwa w internecie. Jeżeli domena nie jest wypozycjonowana, klienci nie mają szansy na jej znalezienie. Obecnie znaczna część Polaków robi zakupy online. Według raportu Gemius w 2019 r. zdecydowało się na to już 62% użytkowników internetu. To przekłada się na wzrost wyszukiwalności konkretnych fraz. A jak wpływa to na dane branże? Kiedy jest największy „boom” na AGD, a kiedy na odzież? Czy liczba wpisanych w przeglądarkę słów kluczowych jest zależna od pory roku? Jak zmieniała się wyszukiwalność w ciągu ostatnich lat? Tego wszystkiego dowiesz się z dalszej części artykułu. Sprawdź!
#buty damskie
Wyszukiwalność frazy „buty damskie” na przestrzeni lat stale rośnie. W kwietniu 2017 roku wpisywano ją w wyszukiwarkę 90 500 razy, podczas gdy w kwietniu 2020 r. liczba ta wzrosła do 165 000.
#sukienki
Sprzedaż sukienek charakteryzuje się sezonowością. Największym zainteresowaniem cieszą się wczesną wiosną. W kwietniu 2017 r. wpisano tę frazę w wyszukiwarkę 301 000 razy, natomiast w czerwcu 2020 – 450 000. Wyszukiwalność wyraźnie rośnie, a trend ten zapewne utrzyma się w kolejnych latach.
#biżuteria męska
Fraza biżuteria męska wyróżnia się sezonowością. Największe natężenie jej wyszukiwalności jest widoczne w okresie przedświątecznym. W grudniu 2016 roku zarejestrowano ją w przeglądarce 8 100 razy, a w roku 2019 – 14 800. Zauważalna jest tendencja wzrostowa względem poprzednich lat.
Wiele kategorii produktów cechuje się sezonowością jak np. biżuteria męska, która najchętniej kupowana jest w okresie przedświątecznym. Wyszukiwalność większości fraz utrzymuje się jednak na podobnym poziomie przez cały rok z drobnymi wyjątkami w niektórych miesiącach.
Według badań Gemius zakupy w internecie robi 60% Polaków. Najczęściej w sieci kupujemy odzież, akcesoria i dodatki. Coraz chętniej zamawiamy przez internet buty. Z czego mogą wynikać tak wysokie wyniki? Zapewne wpływ na to ma popularność dużych, światowych e-commerce’ów, jak Zalando czy Zara. Przyjazny interface sklepu, szybkie płatności, nieskomplikowany i darmowy system zwrotów – to wszystko przyciąga konsumentów i skłania ich do zakupów „z kanapy”.
Pamiętaj, że wypromowanie strony w wyszukiwarce to nie wszystko – tym bardziej, że o wysokie pozycje walczysz z gigantami, takimi jak Zalando.
Postaw dodatkowo na kampanie Google Ads, szczególnie wtedy, gdy jest sezon na Twoje produkty – czas wyprzedaży i miesiące przed świętami.
W branży modowej dobrze sprawdzają się Zakupy Google. Użytkownicy, szukając konkretnych artykułów, po wpisaniu w wyszukiwarkę fraz kluczowych zobaczą najbardziej dopasowane pozycje z możliwością podejrzenia dostępnych rozmiarów, wariantów kolorystycznych i cen bezpośrednio przez Google.
#odkurzacz
Popyt na odkurzacze jest sezonowy i od 2016 r. największy przypada na listopad. Wyszukiwalność frazy „odkurzacz” w 2016 r. w listopadzie wyniosła 74 000, natomiast w tym samym miesiącu roku 2019 liczba ta wzrosła do 110 000. Trend rosnący jest w miarę stabilny.
#pralka
Wyszukiwalność frazy „pralka” nie jest sezonowa. W ubiegłych latach najczęściej wpisywano ją w przeglądarkę w listopadzie. W 2016 i 2017 roku było to 40 500 razy, natomiast w 2018 – 49 500. W 2019 r. nastąpił wzrost wyszukiwalności – 74 000 (listopad), który nadal się utrzymuje – 90 500 w kwietniu 2020.
#zmywarka
Sprzedaż zmywarek nie wyróżnia się sezonowością. Fraza ta rejestrowana była najczęściej w styczniu – trend ten utrzymywał się od 2017 r. Wyszukiwalność stale rośnie. Dla 2017 i 2018 roku wyniosła ona 33 100, w 2019 było to 40 500, a w 2020 w maju – 74 000.
W branży AGD z reguły nie występuje sezonowość. Tylko niektóre frazy, jak np. odkurzacz, odnotowują nagły i wyraźny wzrost wyszukiwalności, który przypada najczęściej na miesiące jesienno-zimowe i wczesnowiosenne. Pozostałe kategorie nie wyróżniają się zmienną częstotliwością wpisywanych w przeglądarkę w danym miesiącu i roku zapytań. W jaki sposób działania marketingowe mogą wpłynąć na tę branżę?
Coraz więcej osób robi zakupy przez internet ze względu na wygodę i oszczędność czasu. Czy wiesz, że użytkownicy najczęściej odwiedzają tylko pierwsze 5 domen wyświetlających się w przeglądarce? Dlatego tak ważne jest, aby być na szczycie. Poza tym, według badań przeprowadzonych przez Wonga Polska aż siedmiu na dziesięciu Polaków przed zakupem sprzętu AGD i RTV szuka informacji o nim w internecie.
Wykorzystaj te dane i postaw na profesjonalny content na swojej stronie. Zamieszczaj cyklicznie artykuły i poradnikowe treści, które w sposób wyczerpujący opisują dany produkt lub ciekawostki związane z branżą, na przykład o niestandardowych sposobach na wykorzystanie tabletek do zmywarki.
Dodaj do tego działania w social mediach. Firmowe konto na Facebooku może zapewnić Ci wielu klientów. Dodatkowo decydując się na kampanię Facebook Ads rozszerzysz grupę odbiorców na platformie i skierujesz do niej reklamę swoich produktów.
Źródło: blog.technikan.pl
#opony samochodowe
Sprzedaż opon samochodowych charakteryzuje się sezonowością, której natężenie przypada na październik, marzec oraz kwiecień. Wyszukiwalność frazy w 2016 r. w listopadzie i w 2017 w marcu wyniosła 1900. Od 2018 do 2020 roku (kwiecień) rzadziej była ona wpisywana w przeglądarkę – 1 600 razy.
#części do samochodów
Dla frazy „części samochodowe” w latach 2017-2020 najlepszy wynik wyniósł 1 900 wyszukań miesięcznie. Największa wyszukiwalność przypada najczęściej na styczeń, okres od marca do lipca oraz październik i listopad. Sprzedaż części nie zmienia się sezonowo.
#akcesoria samochodowe
Największy popyt na akcesoria samochodowe zwykle zauważalny jest w grudniu. Największą wyszukiwalność odnotowano w 2016 roku – 6 00, natomiast najniższą w kwietniu 2017 – 3 600. W grudniu 2019 frazę „akcesoria samochodowe” wpisywano 6 600 razy. Fraza ta nie odznacza się sezonowością ani stałą tendencją wzrostową. Jest dość zmienna.
Popyt na części oraz akcesoria samochodowe jest dość zmienny, ale nie sezonowy. Z kolei wyszukiwalność opon rośnie w określonych miesiącach roku. Jest to spowodowane głównie potrzebą zmiany ogumienia z letniego na zimowe lub odwrotnie.
Przede wszystkim pamiętaj, że właściciele aut szukając części samochodowych czy opon zwykle przed zakupem, porównują ze sobą ceny poszczególnych produktów. W tym celu odwiedzają nie tylko hurtownie stacjonarne, lecz także przynajmniej kilka stron internetowych. Elementy konstrukcyjne pojazdów bywają drogie, więc kierowca chce znaleźć jak najkorzystniejszą ofertę. Sklep, który wyświetla się na jednej z pierwszych pozycji w wyszukiwarce, ma największą szansę na sprzedaż. Pamiętaj, że zakupy przez internet cieszą się dużą popularnością, która z roku na rok stale rośnie.
Czy wiesz, że w przypadku opon samochodowych ich wiek jest tak samo ważny, jak głębokość bieżnika? To powoduje, że popyt na nie utrzymuje się na wysokim poziomie. Nawet właściciele nowych aut, z fabrycznymi kompletami kół muszą z czasem je wymienić.
Wrzuć piąty bieg i twórz ciekawe treści o tematyce motoryzacyjnej, które umieścisz na blogu. To doskonała szansa na wykorzystanie całego zestawu słów kluczowych, także tych z „długim ogonem”, które sprowadzą na Twoją stronę osoby zainteresowane kupnem konkretnego produktu. Najlepsze opony na zimę, test akumulatorów czy najbezpieczniejsze foteliki dla dzieci to gotowe tematy na artykuły blogowe.
Źródło: auto-swiat.pl
#smycze dla psów
Wyszukiwalność frazy „smycze dla psów” była najwyższa we wrześniu 2017 r. oraz w maju 2020. W obu przypadkach wpisywano ją w przeglądarkę 1 900 razy. Po koniec roku 2017 liczba ta znacznie spadła, natomiast od 2018 r. systematycznie rośnie. Fraza nie wyróżnia się sezonowością.
#karma dla zwierząt
Fraza „karma dla zwierząt” nie wyróżnia się sezonowością. Jej wyszukiwalność utrzymuje się na stałym poziomie przez cały rok. Najrzadziej od 2016 roku wpisywano ją w przeglądarkę we wrześniu 2018 roku – 480 razy, natomiast najczęściej w marcu 2020 – 1 300.
#sklep dla zwierząt
Liczba wyszukiwań frazy „sklep dla zwierząt” rośnie od 2016 r. Nie wyróżnia się sezonowością. Najwyższy wzrost wyszukiwań frazy miał miejsce w kwietniu 2020 r., kiedy to 2 400 użytkowników internetu wpisało tę frazę w wyszukiwarce – jest to tym samym najwyższy wynik wyszukiwań spośród wszystkich badanych lat. Jak pokazują lata poprzednie, fraza ta jest coraz częściej wyszukiwana i odznacza się trendem rosnącym.
Sklepy zajmujące się sprzedażą artykułów dla zwierząt od lat odnotowują wysoki, stale rosnący ruch na swoich stronach internetowych. Wyszukiwalność poszczególnych fraz dotyczących tej branży nie wyróżniała się gwałtownym spadkiem od 2016 roku.
Według prognoz agencji Euromonitor sprzedaż akcesoriów dla pupili będzie szybko rosnąć na przestrzeni najbliższych lat. Dynamika wzrostu osiągnie co najmniej 6% w skali roku. Wartość detaliczna rynku akcesoriów dla zwierząt dojdzie do poziomu 700 mln zł. Jak sam widzisz – jest o co walczyć.
Zadbaj o wysokiej jakości treści na stronie – zawierające frazy kluczowe, aby wzmocnić efekt pozycjonowania. Nie muszą to być tylko opisy produktów czy kategorii w Twoim sklepie. Świetnie spisze się też blog, na którym poruszysz wiele tematów związanych z posiadaniem zwierzaka w domu – rodzaje karmy, testy akcesoriów czy porady od behawiorysty.
Dobrym rozwiązaniem jest też kanał na YouTubie’ie. Wrzucisz tam filmiki z pomysłami na zabawę z pupilem lub instruktażowe. Nagrane tutoriale udostępnisz w innych mediach społecznościowych, co pozwoli Ci szybciej wypromować kanał oraz przyciągnąć klientów na stronę internetową.
#elektryczne hulajnogi
Wyszukiwalność frazy elektryczne hulajnogi wykazuje trend rosnący. Od 2016 do 2020 roku dla maja wynosi ona odpowiednio: 6600; 18 100; 49 500; 27 100. Ostatni, niższy wynik może być wynikiem obostrzeń wprowadzonych z powodu koronawirusa, ponieważ w czerwcu zainteresowanie hulajnogami wzrosło do 33 100 wyszukiwań miesięcznie. Sprzedaż jest sezonowa – przypada na okres od maja do sierpnia.
#rowery
Fraza „rowery” odznacza się sezonowością. Największa wyszukiwalność i sprzedaż występują zwykle w okresie od marca do maja. Najwyższa liczba zarejestrowanych w przeglądarce wystąpień wynosi 368 000 – w maju 2020. Z kolei najniższą odnotowano w listopadzie 2016 roku – 40 500. Rok 2020 jest rekordowy pod względem wyszukiwalności rowerów w sieci. Prognozujemy, że trend rosnący się utrzyma.
#akcesoria rowerowe
Sprzedaż akcesoriów rowerowych wyróżnia się sezonowością, która przypada na miesiące od marca do sierpnia. Od 2016 r. wyszukiwalność frazy znacznie wzrosła. W styczniu 2018 r. wpisano ją w przeglądarkę 1600 razy, a w maju 2020 r. liczba ta wzrosła do 22 200.
Moda na zdrowy styl życia od lat nie przemija, co więcej – cieszy się rosnącą popularnością. W efekcie frazy związane ze sportem są bardzo często wyszukiwane.
W naszym kraju panuje obecnie rowerowy boom. Według Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego prawie połowa Polaków zamierza korzystać z jednośladów w czasie wakacji, a co piąty rowerzysta jeździ częściej niż przed rokiem.
Z roku na rok rośnie również wyszukiwalność hulajnóg elektrycznych. Oczywiście z powodu koronawirusa i tymczasowego lockdownu w 2020 r. wyszukiwalność fraz była niższa niż rok wcześniej. Jednak można stwierdzić, że tendencja wzrostowa szybko powróci.
Tak duża popularność rowerów i akcesoriów sportowych przekłada się na wysoką sprzedaż. W kluczowych miesiącach zainwestuj w kampanie Google Shopping oraz twórz treści poradnikowe. Ta pierwsza strategia pozwoli Ci wyeksponować najpopularniejsze modele jednośladów w Twoim sklepie i przyciągnie do niego amatorów konkretnego modelu roweru.
Natomiast dzięki treściom blogowym zbudujesz wizerunek specjalisty, który zaprocentuje w przyszłości. Pamiętaj, że dobre artykuły możesz promować na Facebooku!
#frezarki do paznokci
Od 2016 roku wyszukiwalność frezarek do paznokci znacząco wzrosła. W kwietniu 2020 roku fraza została wpisana w przeglądarkę 110 000 razy – jest to najwyższa odnotowana wartość. Z kolei najniższy popyt przypadł na lipiec 2016 roku– 1600 wyszukiwań. Widać rosnącą tendencję.
#żele do paznokci
Fraza „żele do paznokci” nie odznacza się sezonowością, natomiast wskazuje na wyraźny trend rosnący. Jej wyszukiwalność w czerwcu 2016 roku wynosiła 4400, z kolei w kwietniu 2020 wzrosła do 27 100.
#pilniki do paznokci
Wyszukiwalność frazy „pilniki do paznokci” wskazuje na widoczny trend rosnący. Od 2016 roku odnotowuje się coraz większą liczbę wystąpień. W kwietniu 2020 roku wyniosła ona 27 100. Sprzedaż nie odznacza się sezonowością.
Dbanie o piękny wygląd zawsze jest w cenie, więc branża beauty w świecie e-commerce może pochwalić się świetnymi wynikami. Sprzedaż i wyszukiwalność fraz nie cechuje się sezonowością. Tendencja wzrostowa trwa nieprzerwanie od 2016 roku i jest wyraźna.
Według danych PKO wartość polskiego rynku kosmetycznego przekroczyła w 2016 roku 3 miliardy euro. Z kolei w raporcie „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” czytamy, że aż 33% kupujących w sieci korzysta w tym celu ze smartfonów.
Pamiętając o rosnącej roli m-commerce (mobile commerce), koniecznie zadbaj o responsywność i wersję mobilną swojej strony. To inwestycja, która z czasem przyniesie Ci duże zyski. Przystosowanie witryny do zakupów przez telefon jest kluczowe, aby Klientki nie zraziły się do Twojej marki i często wracały na stronę.
Źródło: neonail.pl
#meble do domu
Fraza „meble do domu” nie charakteryzuje się sezonowością i nie wykazuje wyraźnej tendencji rosnącej. Wyszukiwalność od 2016 roku zwiększa się, jednak nieznacznie. W 2019 r. w czerwcu wyniosła 110, natomiast w styczniu 2020 – 590 i jest to najwyższa wartość.
#materace
Sprzedaż materaców systematycznie rośnie. Fraza ta nie odznacza się sezonowością. Jej wyszukiwalność od czerwca 2016 r. utrzymuje się na wysokim poziomie. W maju 2020 r. wpisano ją w przeglądarkę 49 500 razy. Jest to najwyższa wartość w badanych latach.
#sofa rozkładana
Wyszukiwalność sof rozkładanych nie wyróżnia się sezonowością. Fraza od 2016 roku nie odnotowała wyraźnego spadku. Od połowy 2019 r. można zauważyć trend rosnący. Największa liczba zarejestrowanych w przeglądarce wystąpień przypada na maj 2020 i wynosi 49 500.
Polska wciąż jest w budowie. Dosłownie. Przeżywamy budowlany boom, szczególnie w dużych miastach. Popyt na mieszkania nie maleje, a co za tym idzie – artykuły z dziedziny wyposażenia wnętrz są rozchwytywane.
Poza tym remont lub odświeżenie pomieszczeń w domu raz na jakiś czas jest konieczne. Nie dziwi więc, że wyszukiwalność fraz dotyczących wyposażenia wnętrz nie odznacza się sezonowością. Użytkownicy z roku na rok w każdym z miesięcy coraz częściej szukają mebli i akcesoriów meblowych w internecie. Pozwala im to porównać ceny, parametry techniczne oraz użytkowe danych produktów i znaleźć najkorzystniejszą ofertę. Nie trzeba już spędzać kilku godzin w sklepie stacjonarnym i siadać na każdej napotkanej sofie, by móc kupić tę najlepszą. Wystarczy wejść na stronę i zamówić ją wygodnie online.
W branży wyposażenia wnętrz panuje duża konkurencja. Pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google często zajmują duże agregatory ofert, np. Allegro. Wykorzystaj siłę tej witryny i sprzedawaj na niej swoje produkty. W dotarciu do odbiorców pomogą Ci Allegro Ads.
Źródło: allegro.pl
Jak widzisz, w ciągu ostatnich czterech lat wyszukiwalność większości z wymienionych fraz znacząco wzrosła. Tendencja ta na pewno się utrzyma. W końcu zakupy online są wygodne i pozwalają na oszczędność czasu, co doceni wiele zabieganych osób. Zadbaj więc o widoczność swojej strony w wyszukiwarce. Pozycjonowanie pozwoli Ci wyjść poza lokalny rynek i dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wspieraj ten proces innymi działaniami marketingowymi, a szybko przekonasz się o sile internetu!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.