Niezwykle skutecznym narzędziem, pozwalającym maksymalizować wyniki kampanii reklamowych na Facebooku, jest remarketing. Dzięki tej strategii za pomocą największego portalu społecznościowego na świecie ponownie dotrzesz do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę lub sklep internetowy, jednak nie dokonały zakupu bądź nie wykonały innego pożądanego działania. Dowiedz się, dlaczego warto postawić na działania remarketingowe w social mediach i poznaj skuteczne strategie remarketingu w kampaniach Facebook Ads, które pozwolą Ci wykorzystać pełen potencjał platformy reklamowej Meta.
O remarketingu, zwanym również retargetingiem, zrobiło się głośno wraz z rozwojem PPC oraz reklamy w social mediach. Jest to strategia marketingowa polegająca na docieraniu do osób, które wcześniej weszły już w interakcję z marką, np. odwiedzając jej witrynę internetową, jednak kontakt ten nie przekształcił się w konwersję. Nie doszło więc do zakupu, zapisu na newsletter czy przesłania zapytania ofertowego.
Idea remarketingu polega na ponownym dotarciu do potencjalnych klientów za pomocą spersonalizowanych reklam w internecie, np. sieci reklamowej Google lub w przestrzeni firmy Meta, w której realizowane są kampanie Facebook Ads czy Instagram Ads. Dzięki nim możesz utrzymać markę w świadomości użytkowników, przypominając im o swoich produktach lub usługach oraz zachęcając do dokończenia zapoczątkowanych działań, np. finalizacji zakupu.
Znaczenie remarketingu w branży reklamy internetowej rośnie z każdym dniem. W tradycyjnym modelu reklamowym użytkownik może po prostu przejść obok Twojej reklamy i ją zignorować. Retargeting pozwala podtrzymywać zainteresowanie marką, co znacznie zwiększa szanse na pozyskanie cennych konwersji. Jest to doskonałe uzupełnienie tradycyjnych kampanii, takich jak Facebook Ads czy reklama PPC, pozwalające kierować treści na osoby realnie zainteresowane Twoją ofertą. Korzyści płynące z wykorzystania remarketingu obejmują również możliwość zmniejszenia współczynnika porzuceń (tzw. bounce rate) na stronie internetowej oraz wzrost wskaźnika zwrotu z inwestycji w kampanię reklamową.
Działania remarketingowe można realizować w różnych miejscach w internecie. Jednym z nich jest skupiające setki milionów użytkowników środowisko Meta, w ramach którego możesz prowadzić kampanie PPC na Facebooku czy Instagramie. Stosowanie remarketingu w FB Ads to jeden z tych elementów skutecznej strategii marketingowej, które:
Dzięki tej metodzie w pełni wykorzystasz potencjał platformy Meta Ads, docierając do zainteresowanych odbiorców i budując silną pozycję swojej marki na rynku.
Tworzenie kampanii Facebook Ads
Wspomniana już możliwość docierania do osób, które miały wcześniejszy kontakt z marką, sprawia, że remarketing w Facebook Ads jest niezwykle skuteczną strategią, która zwiększa szanse na konwersję. Reklamy nie są kierowane do przypadkowych użytkowników, ale do tych, którzy wykazywali zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami. Dzięki temu możesz skutecznie przypominać o swojej ofercie, zachęcając do dokończenia transakcji lub wprowadzając użytkowników na kolejne etapy lejka sprzedażowego.
Zbieranie danych na potrzeby remarketingu w FB Ads pozwala precyzyjnie określić grupę odbiorców, na którą kierowane będą reklamy. W ten sposób możesz przygotowywać treści jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb i preferencji użytkowników, wzmacniając swoje szanse na osiągnięcie biznesowego celu.
Regularne pojawianie się spersonalizowanych reklam przed oczami użytkowników pozwala skutecznie budować świadomość marki wśród osób korzystających z Facebooka oraz innych usług Meta. Dzięki temu łatwiej będzie Ci pozyskać zaufanie i lojalność potencjalnych klientów, które mogą mieć istotny wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe.
Czas na kilka technicznych aspektów dotyczących tego, jak działa remarketing w kampaniach Facebook Ads. Informacje o aktywności użytkowników zbierane są za pomocą Piksela FB Ads, który należy zainstalować na firmowej stronie www lub w swoim e-sklepie.
Piksel to niewidoczny fragment kodu umieszczony na stronie, który śledzi aktywność użytkowników. To dzięki niemu możesz gromadzić dane o użytkownikach odwiedzionych stronę, przeglądanych produktach czy wykonanych akcjach. Następnie, na podstawie zebranych danych, możesz utworzyć niestandardowe listy odbiorców. Pozwalają one segmentować użytkowników na podstawie ich aktywności w serwisie. Możesz np. utworzyć listę osób, które dodawały produkty do koszyka, ale nie dokonały zakupu, lub listę użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę w ciągu ostatnich 30 dni.
Po utworzeniu własnych list odbiorców możesz wykorzystać je do kierowania swoich reklam w social mediach. Dzięki temu treści wyświetlane będą wyłącznie użytkownikom zapisanym na listy, co zwiększa szanse na osiągnięcie konwersji. Meta Ads daje również możliwość wykorzystywania innych, niestandardowych list odbiorców, obejmujących np. osoby, które polubiły Twoje posty na Facebooku czy Instagramie, lub dane z zewnętrznych źródeł, np. z aplikacji mobilnych.
Kampania Facebook Ads: tworzenie grupy odbiorców
Pamiętaj, że remarketing na FB nie ogranicza się tylko do wyświetlania reklam na Facebooku. Platforma Meta Ads, będąca właścicielem wielu aplikacji internetowych, oferuje także wiele innych możliwości, jak Instagram, Audience Network (reklamy na stronach zewnętrznych) czy Messenger. Wykorzystując potencjał wielu lokalizacji, możesz docierać do użytkowników na różnych platformach, zwiększając zasięg i skuteczność swoich reklam w social mediach.
Kampania Facebook Ads: wybór umiejscowienia reklamy
Planując kampanię remarketingową, zwróć uwagę na dopasowanie strategii reklamowej do biznesowych celów Twojej firmy oraz charakterystyki jej odbiorców. Poniżej znajdziesz 3 sprawdzone pomysły na prowadzenie remarketingu w sieci Facebook Ads.
Strategia ta opiera się na dynamicznej personalizacji reklam na podstawie aktywności użytkownika na stronie internetowej. Dzięki zastosowaniu Piksela FB Ads i danych zebranych w witrynie możesz tworzyć spersonalizowane reklamy, prezentujące konkretne produkty lub treści, które internauci przeglądali wcześniej. Przykładowo, jeśli użytkownik szukał konkretnego modelu obuwia w Twoim e-sklepie, reklama może pokazywać te same buty w atrakcyjnej cenie, która przekona go do powrotu i dokończenia zakupu.
Dzięki tej technice możesz skupić się na odzyskiwaniu potencjalnych klientów, którzy porzucili koszyk przed dokonaniem zakupu. Piksel FB Ads pozwala śledzić działania na stronie, umożliwiając precyzyjne kierowanie treści na użytkowników. Możesz tworzyć reklamy, które przypominają klientom o niedokończonych zakupach, jednocześnie oferując coś ekstra, np. zniżkę czy darmową dostawę, stanowiące dodatkową motywację do sfinalizowania transakcji.
Ta strategia uwzględnia różne poziomy, przez które przechodzi potencjalny klient w procesie zakupowym. W zależności od etapu lejka sprzedażowego, w jakim znajduje się użytkownik, możesz tak dostosowywać swoje reklamy, aby skutecznie zachęcić go do wykonania kolejnego kroku. Widać to na dwóch poniższych przykładach:
Kampanie remarketingowe w Facebook Ads to skuteczne narzędzie, które oferuje nam reklama w social mediach. Pozwala ono firmom dotrzeć do użytkowników, którzy już wcześniej mieli kontakt z marką, co zwiększa szanse na osiągnięcie konwersji, poprawiając efektywność działań reklamowych. Z całą pewnością warto eksperymentować, korzystając z różnych strategii remarketingowych, ponieważ każdy biznes ma swoje unikalne cele i grupę odbiorców. Dzięki testowaniu różnych podejść możesz znaleźć optymalny sposób kierowania reklam, który zapewni Twojej firmie najlepsze wyniki.
Jeśli obsługę remarketingu w FB Ads, podobnie jak pozycjonowanie firmowej strony www czy reklamy PPC wolisz powierzyć profesjonalistom, zapraszamy do kontaktu. Z Grupą TENSE w pełni wykorzystasz potencjał remarketingu w Facebook Ads lub na Instagramie, zyskując wsparcie ekspertów i profesjonalne doradztwo na każdym etapie współpracy. Skontaktuj się z nami już dziś.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.