TikTok to już nie tylko platforma dla młodzieży, na której można obejrzeć inspirujące filmiki. To narzędzie biznesowe, którego używa coraz więcej firm. Warto więc wykorzystać potencjał serwisu TikTok i rozpocząć tworzenie kampanii reklamowych, które pozwolą Ci na zwiększenie zasięgów oraz pozyskanie nowych klientów.
Chcesz wiedzieć, o czym warto pamiętać, zanim zaczniesz swoją przygodę z TikTok Ads? Dowiesz się tego z naszego artykułu.
Jeśli masz już założonego TikTok Managera, poprawnie skonfigurowane konto reklamowe oraz kod Piksel TikTok i kody konwersji, możesz utworzyć swoją pierwszą kampanię. Pierwszym krokiem będzie wybór odpowiedniego celu reklamowego, czyli czeka Cię podobna procedura, jak w przypadku Meta, Google czy LinkedIn Ads.
W serwisie TikTok masz do wyboru następujące cele reklamowe:
Cel reklamowy powinien być zgodny z Twoimi oczekiwaniami względem reklam. Jeśli np. zależy Ci na wyświetleniu swoich filmów jak największej liczbie osób, by mogły poznać Twoją markę oraz oferowane produkty lub usługi, wybierz zasięg.
Ruch będzie idealnym wyborem, jeśli chcesz skierować odbiorców do swojej witryny, gdzie będą mogli zapoznać się z bardziej szczegółowymi informacjami na temat Twojej firmy.
Konwersje w witrynie to opcja dla tych reklamodawców, którzy chcą optymalizować kampanie pod kątem wartościowych działań na swojej stronie internetowej – na przykład liczby zakupów lub kliknięć w numer telefonu.
Masz tutaj do wyboru budżet dzienny oraz budżet całkowity. Pamiętaj, że TikTok stosuje ograniczenia, jeśli chodzi o minimalną kwotę, jaką można przeznaczyć na reklamę. Aktualnie (marzec 2024 r.) jest to 200 zł dziennie.
Zdecyduj, czy odbiorcy, którzy zobaczą Twoją reklamę, będą mogli komentować ją, pobierać film lub udostępniać go dalej. Pozostawienie włączonych opcji pozwoli Ci poszerzyć zasięg Twojej kampanii i zdobyć nowych odbiorców, a także wejść w interakcje z użytkownikami.
To zdecydowanie jeden z najważniejszych elementów tworzenia każdej kampanii. Dobór odpowiedniego targetowania w dużej mierze będzie odpowiadać za skuteczność Twoich reklam TikTok Ads.
Do wyboru masz takie opcje, jak lokalizacja, płeć, wiek, języki, siła nabywcza oraz zainteresowania i zachowania, na które składają się zainteresowania, interakcje z filmami, interakcje z twórcami, interakcje z hashtagami.
TikTok umożliwia stworzenie dość precyzyjnej grupy odbiorców. Możesz więc mieć pewność, że Twoje reklamy dotrą do osób, które faktycznie będą zainteresowane zakupem Twoich produktów lub skorzystaniem z oferowanych usług.
W TikTok Ads możesz również zawężać grupy odbiorców, wykluczać osoby o konkretnych zainteresowaniach oraz wykorzystać listy remarketingowe.
Pamiętaj o ustawieniu czasu rozpoczęcia i zakończenia wyświetlania Twojej reklamy. Pamiętaj, że możesz je wyświetlać zarówno przez cały dzień, jak i w określonych godzinach. Masz też możliwość na przykład wyłączenia reklam w weekendy.
Na TikTok Ads możesz promować zarówno materiał, który został już opublikowany na Twoim profilu, jak i przesłać zupełnie nowy film. Pamiętaj, że zalecana długość materiału wynosi od 5 do 60 sekund. Zalecane formaty to: .mp4, .mov, .mpeg, .avi, rozmiar pliku 500 MB, a wymagania dotyczące proporcji i rozdzielczości prezentują się następująco:
Masz opcję dodania do filmu tekstu oraz wezwania do działania, które zachęci odbiorców do określonych reakcji – na przykład do przejścia na Twoją stronę www.
Do materiału reklamowego możesz też dorzucić interaktywne dodatki w postaci naklejek lub pop-upów, co nie tylko uatrakcyjni jej wygląd, ale również zwiększy skuteczność.
Reklamodawcy mogą skorzystać też z kilku formatów reklam, na przykład:
Gdy już Twoja reklama będzie gotowa, przed ostateczną publikacją możesz sprawdzić w podglądzie, jak finalnie będzie się prezentować – w takiej formie zobaczą ją użytkownicy. Jeśli wszystko odpowiada Twojej wizji, możesz opublikować kampanię. Przez jakiś czas będzie sprawdzana przez system i gdy okaże się, że nie narusza żadnych z jego standardów, zostanie włączona i zacznie przynosić pierwsze wyświetlenia.
Pamiętaj, by po uruchomieniu swojej pierwszej kampanii TikTok Ads, regularnie monitorować jej wyniki oraz efekty. Zapisuj wnioski i wykorzystuj je w przyszłych kampaniach, a także postaraj się z wyprzedzeniem zaplanować kolejne działania reklamowe. Monitoruj również poprawność zliczania konwersji – tylko wtedy kampanie TikTok będą mogły być poprawnie optymalizowane.
TikTok Ads pomogą Ci w zbudowaniu rozpoznawalności marki, zwiększeniu sprzedaży oraz w zbudowaniu trwałej relacji z odbiorcami. To również szansa na zwiększenie przewagi nad Twoją konkurencją – kanał jeszcze nie jest zbyt popularny wśród wielu firm. Obsługa Businness Managera również jest dość prosta i intuicyjna, a więc nie powinna Ci sprawić zbyt wielu problemów.
TikTok Ads to zdecydowanie same zalety i żadnych minusów. Przekonaj się o tym.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.