Shoper to popularna platforma e-commerce oferująca możliwość założenia i prowadzenia sklepu internetowego. Oprócz zarządzania asortymentem i zamówieniami możesz również założyć blog firmowy. Swoich użytkowników zachwyca gotowymi rozwiązaniami – ten CMS jest łatwy w obsłudze jak bułka z masłem. Jak świeża, chrupiąca bułka prosto z pieca, grubo posmarowana masłem… I zanim rozmarzę się dalej, podpowiadam, że z artykułu dowiesz się jak dodawać wpisy blogowe na Shoperze i jak tworzyć wartościowy (niekoniecznie śniadaniowy) content już dziś!
Podobnie jak dobre pieczywo jest podstawą każdej kanapki, tak i wybór odpowiedniego CMS-u jest kluczowy dla Twojego e-commerce. Zdecydowana większość stron internetowych korzysta z WordPressa, jednak Shoper jest świetną alternatywą dla tych, którzy chcieliby natychmiast postawić sklep internetowy. Wystarczy, że wprowadzisz produkty i zintegrujesz płatności online, by uruchomić sprzedaż. Możesz działać na gotowych szablonach niewymagających zaawansowanej konfiguracji, a osoby, które nie mają umiejętności technicznych, otrzymają odpowiednie wsparcie. Niewątpliwą zaletą Shopera jest też to, że nie musisz się martwić o aktualizacje. To do ich teamu należy poprawa bezpieczeństwa i zapewnienie stabilności systemu.
Masz już wybraną chrupiącą bułkę, czyli CMS, więc czas na masło – przepyszny content! Jeżeli wciąż zastanawiasz się, o co chodzi z tym contentem i dlaczego warto go tworzyć, sprawdź te 4 najważniejsze wskazówki.
Nie czekaj więc i sprawdź, jak dodać wpis blogowy na Shoperze!
Skoro masz już i pachnące pieczywo, i świeże masło, czas połączyć te dwa składniki w jedno. Teraz pokażę Ci, jak publikować wartościowe artykuły na Shoperze.
Aby dostać się do zakładki z blogiem, w panelu po lewej stronie znajdź „Wygląd i treści”. Na liście rozwijanej ukażą Ci się odnośniki do listy wpisów, widoku kategorii, tagów, komentarzy oraz ustawień. Nowy tekst możesz dodać z poziomu listy wpisów. W przeciwieństwie do WordPressa, gdzie w zależności od wtyczek, widok będzie się zmieniał, wpisy blogowe na Shoperze zawsze dodawane są z tego samego widoku.
W sekcji „Dane podstawowe” możesz wprowadzić tytuł i treść. Masz możliwość dodania autora, daty publikacji, kategorii, tagów, zdjęcia i zajawki, czyli streszczenia artykułu.
Rekomenduję Ci uzupełnienie wszystkich tych informacji, łącznie z tagami i zajawką. Dzięki tagom użytkownicy z łatwością wyszukają podobne treści, natomiast zajawka pozwoli im na ocenę, czy warto kliknąć. Dlatego też nie zapominaj, by na końcu zajawki dodać CTA, czyli call to action.
Widok edycji tekstu jest już Ci z pewnością znany. To popularna metoda wyświetlania zawartości w taki sam sposób, w jaki będzie opublikowana. Określana jest akronimem WYSIWYG (z ang. what you see is what you get). Dzięki niemu możesz urozmaicić dodawany tekst:
Wszystkie te opcje pozwolą Ci na dostosowanie wpisu blogowego w taki sposób, aby ułatwiał użytkownikowi skanowanie treści. Pamiętaj, że czytając w internecie, podświadomie korzystamy ze wzorca F. Dlatego skup się na chwytliwym tytule i pierwszym akapicie tekstu, a następnie na nagłówkach oddzielających pozostałe akapity.
Listy numerowane i punktowane również są doskonałym pomysłem na ułatwienie skanowania użytkownikowi. Podobną rolę odgrywa tabela, która w uporządkowany i skondensowany sposób przekazuje wiedzę. Świetnie sprawdzi się zwłaszcza w przypadku porównywania cech Twoich produktów. A skoro już o produktach mowa, pamiętaj, żeby we wpisach blogowych umieszczać linki, zarówno do produktów, jak i do kategorii. Jeżeli masz własne fotografie produktowe, również warto je wykorzystać. W okienku, które Ci się wyświetli, możesz uzupełnić nie tylko wysokość i szerokość zdjęcia, ale także atrybut ALT, czyli tekst alternatywny. W przypadku kiedy fotografia się nie załaduje, użytkownik będzie wiedział, co powinna przedstawiać.
Shoper umożliwia również wprowadzenie podstawowych danych wspierających SEO. Po zapisaniu szkicu lub publikacji w widoku edycji wpisu pojawi się dostęp do zakładek: komentarze, pliki i pozycjonowanie właśnie. Z jej poziomu możesz ustawić tytuł strony, meta description, meta keywords, a także dodać spersonalizowany adres URL.
Meta description to krótki opis treści strony. Jest istotny z perspektywy SEO, ponieważ pojawia się w wynikach wyszukiwania i zachęca użytkowników do odwiedzenia Twojego sklepu. Pamiętaj, żeby meta description:
Dobrze napisanym meta description poprawisz zarówno doświadczenia użytkownika, jak i wesprzesz pozycjonowanie sklepu internetowego.
Publikacja artykułu przez Shopera to przysłowiowa bułka z masłem! Ten CMS oferuje bardzo przystępny interfejs i jest intuicyjny w obsłudze. Dodatkowe wskazówki, które zawarłam w tym tekście, pozwolą Ci tworzyć efektywne treści na blog. Jednak jeśli polegasz na outsourcingu, z przyjemnością opracujemy harmonogram działań dla Twojego e-commerce, a następnie opublikujemy przygotowane przez nas teksty. Nie czekaj i już dziś zleć prowadzenie bloga firmowego Grupie TENSE!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.