Niestety zdarza się, że Google nie indeksuje nowych stron lub zmian w serwisie nawet przez kilka dni. Taki problem może dotyczyć zarówno mniejszych, jak i bardziej rozbudowanych stron. Oczywiście powody mogą być różnie, ale nie martwcie się! Poniżej kilka pomysłów, aby to zmienić!
Jeżeli mamy zweryfikowaną domenę w Google Search Console wystarczy przejść do zakładki „Indeksowanie”, a następnie wybrać „Pobierz jako Google”.
Podajemy adres podstrony.
Klikamy „pobierz”, a następnie „prześlij do indeksu”.
Po zatwierdzeniu, zmiany w indeksie Google mogą być widoczne nawet po kilku minutach. Niestety nie ma na to reguły i czasami strona zostaje zaindeksowana po upływie dłuższego czasu.
To kolejne miejsce, w którym można zgłosić zmianę w serwisie.
Podobnie jak przy użyciu Google Search Console, strona może zostać zaindeksowana nawet po kilkunastu minutach.
Zgłoszenie strony jest bardzo proste: podajemy adres, potwierdzamy, że nie jesteśmy robotem i przesyłamy żądanie.
W przypadku dodania dużej ilości stron, każdorazowe ich zgłaszanie może być czasochłonne, dlatego warto wygenerować mapę strony. Można wykorzystać w tym celu darmowy generator online. Mapę strony dodajemy na serwer, a później zgłaszamy w Google Search Console – zakładka „Indeksowanie” >> „Mapy witryny”.
Odpowiednie linkowanie wewnętrzne może poprawić prędkość indeksacji w serwisie. Dział aktualności czy nowe produkty na stronie głównej to dobry pomysł. Wielopoziomowe menu czy sitewidowe linki do głównych stron i kategorii również. Jeżeli na naszej stronie brakuje tego typu odnośników, warto o tym pomyśleć.
Dowiedz się w jaki sposób możemy pomóc w promocji Twojej strony!
Serwisy, które nie posiadają linków z innych stron mogą być rzadziej odwiedzane przez roboty wyszukiwarek. Jeżeli nasza strona dostępna jest w sieci od niedawana, to warto pomyśleć o zdobyciu kilku lub kilkunastu linków, które będą do niej prowadzić. Pomoże to robotom wyszukiwarek dotrzeć do strony i zaindeksować nowe treści.
Mam nadzieję, że powyższe podpowiedzi przydadzą się w sytuacji, kiedy Google niechętnie będzie indeksował zmiany lub nowe strony. Wdrożenie zmian w linkowaniu, zdobycie linków czy zgłoszenie strony w narzędziach Google nie zajmie dużo czasu, a może znacząco przyspieszyć proces indeksowania stron.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.