Artykuł sponsorowany to jedna z najskuteczniejszych form reklamy dla Twojej firmy. Stworzenie jakościowego tekstu z naturalnie umieszczonym linkiem pozwala na zdobycie wyższych pozycji w wyszukiwarce i przyciągnięcie na Twoją stronę nowych odbiorców. Jednak stworzenie dobrego tekstu dla mediów wymaga doświadczenia i umiejętności.
Jak napisać jakościowy artykuł sponsorowany, który pomoże Ci wspiąć się w wynikach wyszukiwania? Odpowiedzi znajdziesz w tekście.
To skuteczne narzędzie, które pomaga budować wizerunek marki w oczach odbiorców, ale także algorytmu Google. Zdobywamy dzięki nim większe zaufanie klientów. Aż 66% młodych konsumentów uważa, że treści sponsorowane są bardziej uczciwe niż inne formy promocji. Artykuł sponsorowany jest zatem świetną alternatywą dla nachalnych i agresywnych reklam. Pojawia się na stronach redakcyjnych, zostaje oznaczony jako reklama, ale wciąż pozostaje wartościowym tekstem dla odbiorców. Dzięki dobrze umieszczonym linkom, kierującym do konkretnej strony, możesz zareklamować w nim także bezpośrednio swój produkt. Artykuły sponsorowane wspierają także działania SEO i mogą przynieść efekty w postaci wyższych pozycji w wyszukiwarce Google.
Artykuł powinien być przede wszystkim źródłem wiedzy dla odbiorcy i dawać mu korzyści z lektury. Wiąże się to z obecnym trendem na self-service, czyli szukaniem informacji na różne tematy na własną rękę i dopasowaniem ich do własnych oczekiwań.
Dobry artykuł sponsorowany ma wartość nie tylko dla internauty, ale także dla firmy. Pozwala „przemycić” w tekście jej najważniejsze wartości, opowiedzieć historię czy zdradzić plany na przyszłość.
Artykuł sponsorowany:
Jednak zanim zaczniesz tworzyć artykuł, musisz odpowiedzieć sobie na najważniejsze pytania: Jaki masz cel? Jaka jest Twoja grupa docelowa? Jakim budżetem dysponujesz?
Artykuł sponsorowany rządzi się swoimi prawami i musi mieć określoną strukturę.
To pierwszy element, z którym zapoznaje się użytkownik. Powinien wzbudzać ciekawość i zachęcać do czytania. Jak sprawić, by był kreatywny i chwytliwy?
Potraktuj lead jako krótkie streszczenie najważniejszych elementów tekstu i wskazanie korzyści, jakie przyniesie jego lektura. Skup się na grupie odbiorczej i jej potrzebach. Umieszczaj pytania i zwroty, które uświadomią czytelnika, że to artykuł dla niego. Pamiętaj, że lead musi być zwięzły. Powinien mieć ok. sześciu zdań i odpowiadać na pytania: „co”, „kto”, „gdzie”, „kiedy”, „dlaczego” i „jak”.
W rozwinięciu umieść konkretne i zrozumiałe informacje. Warto urozmaicić strukturę tekstu śródtytułami, przywołać przykłady, ciekawostki i interesujące wyniki badań. Korzystaj z grafik, tabel i wykresów. Pochwal się swoją ekspercką wiedzą.
Czas na krótkie podsumowanie artykułu i wyciągnięcie wniosków. W zakończeniu możesz wprost wspomnieć o swojej marce i zamieścić linki do witryny.
Odpowiednio dobierz tematykę
Koniecznie wybierz odpowiedni temat – to on ma przyciągnąć odbiorcę. Pamiętaj, że czytelnik nie lubi tracić czasu. Tematyka powinna być dopasowana do grupy docelowej, a tytuł jasno wskazywać, o czym jest artykuł.
Zaplanuj tekst
Zacznij od stworzenia struktury. Podziel tekst na: lead, wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Stwórz hierarchię nagłówków H2 oraz H3 i krótko opisz, co znajdzie się w każdym fragmencie. Dzięki temu znacznie szybciej stworzysz treści i skupisz się na tym, co powinno znaleźć się w artykule meritum.
Zainteresuj czytelnika
Tekst powinien zawierać zwroty kluczowe i elementy sprzedażowe, ale przede wszystkim musi być poprawny pod względem merytorycznym. Zastanów się, jak przekazać treść w ciekawy sposób. Dopiero finalnie umieść w tekście elementy marketingowe. Dobrze napisany artykuł sam działa na odbiorcę: przekonuje go do usługi czy produktu, a przejście na linkowaną witrynę wynika ze świadomej decyzji czytelnika.
Korzystaj ze słów kluczowych
To ważny element pozycjonowania strony. Nie możesz zatem ich pomijać, natomiast nie mogą być umieszczane w tekście nienaturalnie i na siłę. Takie podejście tylko odstraszy czytelnika i artykuł nie przyniesie zamierzonego efektu. Obecnie, dla użytkowników liczy się jakość i wartość merytoryczna! Postaraj się zatem naturalnie wplatać słowa kluczowe w swoje zdania.
Sprawdź poprawność językową
Artykuł jest gotowy, więc możesz cieszyć się z efektu swojej pracy! Pamiętaj, by dokładnie sprawdzić, czy nie pojawiły się w nim błędy ortograficzne lub merytoryczne. Zostaw tekst na dłuższą chwilę, po czym wróć do niego następnego dnia i przeczytaj ponownie. Jeżeli masz wątpliwości, czy udało Ci się wychwycić wszystkie usterki, wyślij go do współpracowników. Być może ktoś z nich dostrzeże jeszcze jakieś błędy i oceni, jak tekst jest odbierany przez czytelnika.
Odpowiednio wybierz miejsce publikacji
Poza napisaniem interesującego i wartościowego artykułu liczy się także odpowiednie miejsce publikacji. Co z tego, że Twój tekst będzie napisany dla konkretnej grupy odbiorczej, skoro nigdy do niej nie trafi? W doborze odpowiednich miejsc linkowania pomocne będą takie strony jak Linkhouse. Dzięki nim masz dostęp do bazy sprawdzonych witryn z różnych branż oraz analiz i raportów, które pomogą Ci ocenić efektywność Twojego artykułu sponsorowanego.
Napisanie dobrego artykułu wymaga praktyki, trening czyni mistrza! Testuj i sprawdzaj różne porady, natomiast trzymaj się odpowiedniej struktury. Pamiętaj, by zwrócić uwagę na rolę tytułu, ponieważ to on ma za zadanie przyciągnąć czytelnika do lektury. Skup się na leadzie oraz wstępie, które mają utwierdzić odbiorcę w przekonaniu, że tekst niesie za sobą istotne wartości merytoryczne.
Dla czytelnika liczy się jakość i płynące z lektury korzyści. Zainteresuj go tematyką i ciekawie przedstaw ją konkretnej grupie odbiorczej. Zwróć także uwagę na to, że słowa kluczowe i elementy sprzedażowe nie powinny dominować w tekście.
Koniecznie sprawdź artykuł po dłuższej przerwie. Zadaj sobie pytanie, czy brzmi dokładnie tak, jak zakładałeś. Jeżeli wszystko jest gotowe, wybierz odpowiednie miejsce publikacji.
Gdy zastosujesz się do wszystkich porad, Twój tekst na pewno trafi do odpowiednich odbiorców, będzie wzbudzał zainteresowanie i przekona ich do korzystania z Twoich produktów!
Paulina Gawęda | Linkhouse
Wspiera działania marketingowe i PR. Entuzjastka content marketingu oraz tematyki customer experience. Prywatnie studentka psychologii i miłośniczka literatury faktu.