Najbardziej wyczekiwana konferencja marketingowa w Polsce za nami! Prawie tysiąc uczestników i 19 prelegentów uczestniczyło w kolejnej już edycji Golden Marketing Conference. Fakt, że to najważniejsze wydarzenie w kraju dla osób zajmujących się marketingiem, to jedno. Drugie to znakomici ludzie do rozmów o biznesie, nowościach w branży i podejściu do niej. W tym wszystkim my – Grupa TENSE, gotowa do działania wszędzie tam, gdzie o marketingu mówi się rzeczowo i przenikliwie. Czas więc na relację z Golden Marketing Conference 2018!
Rejestracja poszła sprawnie, stoisko z naszymi Doradcami gotowe, więc czas na przywitanie przez Iwonę Kasprzak-Ciesielską, Dyrektor Marketingu Międzynarodowych Targów Poznańskich. Sala Ziemi, tak dobrze nam znana, robi niesamowite wrażenie i zapełnia się uczestnikami. To znak, że prelekcje czas zacząć.
Piotr reprezentuje swoją osobą styl coacha, managera, nauczyciela i kumpla jednocześnie. Jego prezentacja niosła za sobą wiele doświadczeń, podczas których przekonaliśmy się, jak łatwo jest oszukać nasz mózg. Bo mózg się myli.
Jego ulubione pytanie to: „Dlaczego?”
Dlaczego opakowanie produktu robi wrażenie na potencjalnym kliencie? Dlaczego podejmujemy nieracjonalne decyzje konsumenckie? Dlaczego nie wybieramy tego, co jest dla nas najlepsze?
Po prelekcji wiemy, jak ugrać jak najwięcej na projektowaniu działań marketingowych przy wykorzystywaniu błędów poznawczych. Bo ludzie wolą zyskiwać niż oszczędzać, zarabiać niż mieć w zapasie, mieć ciastko i zjeść ciastko.
Robert to prekursor i jeden z wiodących animatorów zawodowych mentorów, swoją wiedzą obdarzył już ponad 600 tysięcy osób. W tym nas.
Prelekcja utwierdzała nas do końca w przekonaniu, że atrakcyjny przekaz jest ważny, a najważniejsze jest zadawanie sobie pytań. W dzisiejszych czasach, gdzie opinie i poglądy są dla większości społeczeństwa bardziej istotne niż wiedza i twarde fakty, odczuwamy nadmiar, powierzchowność i jednorazowość wielu aspektów naszego życia.
Robert przekonał nas, że nasze komunikaty, zachowanie mają duży wpływ na innych ludzi, szczególnie na odbiorców naszej marki. Dowiedzieliśmy się co warto zmienić, a na co szkoda czasu. Bo codzienna komunikacja, wyważona, czytelna i prawdziwa jest doceniania.
„Przepisu na viral nie ma” – takie słowa padają w co drugiej agencji zajmującej się reklamą i marketingiem w Polsce. Monika go ma. Od 26 lat zajmuje się zawodowo filmami i odkryła przed nami karty – zastosowanie kilku prostych zasad i podlanie tego odpowiednim sosem sprawi, że nasz film zdobędzie popularność i będzie angażował odbiorców w treść.
Visual Storytelling według Moniki opiera się na jej autorskim schemacie SyKoMoR, czyli Sytuacja, Komplikacje, Moment przełomu, Rozwiązanie. Wszystko sprowadza się do jednej myśli: nie ma sensu grzebać w skomplikowanym scenariuszu, wystarczy pomyśleć nieszablonowo, nie pakować w viral wielkich budżetów, bo liczy się pomysł. Poza tym, jak mówi nasz slogan – possition matters.
Pod jego skrzydłami wyrosły takie firmy jak Click Community czy Edrone, jednak Rahim na tym nie poprzestaje. Szkoli w całej Polsce, zajmuje się rozwijaniem produktów marketingowych i startupów w modelu SAAS i cloud marketingiem.
Zdradził nam tajemnice smart contract, czyli zaprogramowanej umowy, dzięki której współpraca na linii przedsiębiorca – klient jest bardzo ułatwiona.
Ale do celu. Rahim mówił głównie o marce osobistej, a na tym zna się jak mało kto – w końcu sam nią jest. Wyjaśnił nam wątpliwości dotyczące personal brandingu, social networkingu (budowania sieci kontaktów przez social media).
W drugiej części (którą sam Rahim bardzo się stresował) zaprezentował nam swoją długo wyczekiwaną nowość. To technologia blockchain, która jest oparta na inwestowaniu w marki osobiste (inaczej niż na giełdzie, gdzie inwestuje się w firmy). Personalne tokeny Rahima to BlakCoin, chce je wprowadzić na autorską giełdę marek osobistych – „To będzie rewolucja na miarę wynalezienia Internetu” – mówił. Czekamy z niecierpliwością na dalsze kroki rozwoju tego pomysłu.
Nie zapominajmy o tym, na czym CEO Click Community zna się najlepiej – social media. Powinny być prowadzone przez osoby z dużą wiedzą na pograniczu technologii, psychologii i sztuki. Zgadzamy się. Niemniej jednak prezentacji nie da się opisać. To trzeba zobaczyć i usłyszeć.
#ToByłaDobraPrezentacja Rahim
Artur to przede wszystkim przedsiębiorca. Nie można jednak przypisać do niego tradycyjnych aspektów tego pojęcia. Ten człowiek z zapałem wspiera i inwestuje w projekty technologicznie. Dodatkowo zna się na rzeczy i potrafi przekuć to w wartość dla branży.
Tym razem jego prelekcja dotyczyła VR i AR, czyli rzeczywistości wirtualnej. Na licznych przykładach mogliśmy podziwiać, jakie narzędzia są już dostępne na rynku, a na jakie musimy jeszcze poczekać. Całość prelekcji to skrócona forma serialu Black Mirror, tak samo wciągająca, co momentami przerażająca. Artur wyjaśnił, że ta forma technologii nas nie ominie. Im szybciej to zrozumiemy, tym lepiej.
VR to technologia zwiększająca konwersję. Szykujmy się więc na wykorzystanie jej w swoich działaniach marketingowych.
Kolejny człowiek z bardzo silną marką osobistą. W swoim pracowniczym portfolio posiada wszystkie dostępne media: radio, prasę, telewizję i Internet. W tym ostatnim rozwija się najmocniej dzięki ciężkiej pracy i zdobywaniu wiedzy. Przez cały czas.
Prelekcja skupiała się na wskazówkach dla osób, które muszą lub chcą występować, prowadzić prelekcje, rozmawiać z grupami czy szkolić. Mądre występowanie przed kamerą, nowoczesne kreowanie swojej marki osobistej i rozwijanie własnych kanałów w social media, to według Jarosława podstawa do dzisiejszego budowania dobrego personal brandingu.
Agnieszka jest Senior Digital & Marketing Executive, wcześniej pracowała dla samego Facebooka. Jej prelekcja sprawiła, że cała widownia przekonała się o tym, że jest osobą posiadającą szerokie doświadczenie biznesowe i strategiczne.
Wystąpienie skupiało się na angażujących formatach na Facebooku, kilku bardzo dobrze przygotowanych case studies oraz skuteczności sekwencji działań. Dodatkowo poznaliśmy sporą liczbę niezbędnych narzędzi do uzyskiwania najlepszego zwrotu z poniesionych inwestycji.
Całość zawierała najwięcej tzw. „mięsa” ze wszystkich prezentacji w tym dniu. Świetna i rzetelna robota. Brawa dla Agnieszki!
Witał nas uśmiechem już od rana, tuż przy wejściu na foyer Sali Ziemi. Persona niestrudzona, pasjonująca, pełna optymizmu i chęci do działania – cały Grzegorz.
Prelekcja miała formę typowo doradczą i skupiała się na networkingu. Jak go wykorzystać? Dlaczego warto prowadzić sesje networkingowe?
Usłyszeć to od człowieka, który przeprowadził ich ponad 1200, dla ponad 120 tysięcy osób jest niemierzalną wartością, która wprowadziła nas w pozytywny nastrój na koniec dnia.
Zaraz zaraz, same prelekcje? Nie na tej konferencji! Zobaczcie co działo się pomiędzy sesjami… i nie tylko.
Drugi dzień zapowiadał się znakomicie (może oprócz śniegu za oknem). Kolejna dawka potężnej wiedzy, dyskusji we foyer Sali Ziemi i kubku kawy z prelegentami. A jeżeli o nich mowa…
Karolina jest główną specjalistką ds. public relations Międzynarodowych Targów Poznańskich. Odpowiada między innymi za współpracę z mediami i organizację eventów.
W swojej krótkiej prelekcji zawarła sporo wskazówek na temat user-generated content. Kilka tipów jest godnych polecenia. Na pewno wykorzystamy! Poza tym dzieliła się wiedzą o targach, konferencjach i eventach. Jak dzięki nim zdobywać leady, jak zostać zapamiętanym i jak angażować potencjalnych klientów. Szybka dawka solidnej wiedzy!
Anna jest Master Trenerem Structogramu, metody rozwojowo-edukacyjnej, dzięki której ludzie prawdziwie poznają siebie i mogą być krok przed swoimi zachowaniami. Z analizy biostrukturalnej jaką jest Structogram korzystają największe brandy na świecie (IMB, Coca Cola, Nestle, BMW) oraz nasze rodzime firmy, w tym uczelnie wyższe.
Na początku Anna omówiła pojęcie mózgu jako najważniejszego organu w naszym ciele. Skupiła się na jego poszczególnych częściach: pniu mózgu, międzymózgowiu i kresomózgowiu, które odpowiednio korelują do doświadczenia, pozytywnych i negatywnych emocji oraz logicznego uzasadnienia podejmowanych decyzji.
W drugiej części wystąpienia dowiedzieliśmy się, jak kupuje nasz mózg. O motywach zakupowych biostruktur mózgu można opowiadać długo, jednak Anna przekazała nam tę wiedzę w sposób szybki i przejrzysty. Liczne przykłady tylko utrzymały nas w przekonaniu, że ofertę dla klienta trzeba dopasować do jego osobowości i trójdzielności mózgu. Bo wiedza o tym organie znacznie podnosi sprzedaż!
Greg od 15 lat wprowadza na rynek nowe marki i produkty. Jego praktyczne doświadczenie w budowaniu firm od zera, doradztwo liderom przy tworzeniu i uruchamianiu nowych modeli biznesowych powoduje, że jest on odpowiednią osobą do omawiania kwestii związanych w zarządzaniu sobą.
To wystąpienie od początku nie było gotową receptą na sukces. Zawierało mnóstwo wskazówek, z których każdy z nas powinien skorzystać. Zaczynając od tego co czytać, jak żyć zdrowo i w zgodzie samym ze sobą, po sprawdzone modele myślenia i strategie.
Dobrze przemyślane podejście Grega do biznesu jest widoczne na każdym kroku. Omawiał z nami przepis na dobrego lidera, szkicował formułę wartości biznesu oraz nauczył nas konstruować propozycję korzyści i przewagę na rynku. Sprawdziło się to w pracy z ponad 300 firmami, więc dlaczego by nie u nas?
Założyciel agencji interaktywnej Trakido oraz twórca aplikacji biznesowej Tickerence. Tworzy innowacyjne strategie modeli biznesowych, które łączą marketing i sprzedaż w jeden spójny kanał komunikacji oraz wspiera firmy w tym obszarze.
Istota tej prezentacji tkwi w szczegółach, bo nawet najlepszy produkt lub usługa nie ma szans przebić się na rynek, jeśli kierowanie jej promocją i sprzedażą jest nieumiejętne.
Janusz Kamiński wyszedł na początku prelekcji z hipotezą, że podstawowa wiedza o kliencie jest zbyt mała do budowania relacji z grupą docelową. Sposób w jaki większość firm podchodzi do oceniania grupy docelowej, ich zachowań i punktów styku w marketingu 360 stopni jest zbyt okrojony. On przygotował coś lepszego. Stworzył swoje rozwiązanie pogłębiające możliwości wpływania na decyzyjność zakupową, dzięki wielopoziomowemu spojrzeniu na grupę docelową do jakiej chcemy dotrzeć.
Cała teoria polega na zdobyciu takiej wiedzy o kliencie, żeby ją wykorzystać w procesie tworzenia komunikacji. W tym celu zostało nam przedstawione wielopoziomowe narzędzie, które w tym pomaga. Poznaliśmy zatem wyznaczniki w podejmowaniu decyzji zakupowych, po raz kolejny spojrzeliśmy oczami klienta na produkt i poznaliśmy kryteria oceny jakimi się kieruje.
Katarzyna jest współzałożycielką i Dyrektor Zarządzającą nowoczesnej firmy badawczej Mobile Institute specjalizującej się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji klientów.
Swoją prelekcję oparła na tak ważnym aspekcie dla każdej firmy, jakim są opinie w sieci. Prezentacja była poparta twardymi danymi, z których dowiedzieliśmy się, że – mimo powszechnej opinii – klienci dzielą się swoim zdaniem z markami i to o dziwo nie tylko tymi negatywnymi.
Biorąc pod uwagę różne media, negatywnych opinii częściej doświadczymy na Facebooku, rzadziej na innych portalach i stronach. System odpowiedzi powinien być ze strony marki naturalny i wbrew pozorom nie natychmiastowy. Właściwa reakcja może wtedy zapewnić nas, że problem został rozwiązany, a według badań 60% użytkowników po odpowiednim załatwieniu sprawy zaufa naszej marce ponownie.
Wykładowca akademicki oraz współwłaściciel agencji Prelite PR. Autor szkoleń, symulacji, warsztatów z zakresu komunikowania się w sytuacjach kryzysowych.
Niezwykle potrzebna prelekcja na każdej konferencji marketingowej. Waldemar Rydzak temat zaczął od fake newsów i tego, że 7 na 10 osób się ich obawia (dane poparte badaniami Edelman Trust Barometr 2018).
Okazało się, że sytuacja kryzysowa nie zawsze jest czymś wyjątkowym i niekoniecznie wybucha w weekendy. Dalsze dywagacje dotyczyły dobrej reputacji firmy oraz tego, czy i kiedy jest nam potrzebna. Jak i czy w ogóle jest sens zawsze jej bronić?
Kolejną ważną kwestią była płaszczyzna media relations i kontaktu z otoczeniem. Przekazywanie informacji w sposób zdroworozsądkowy jest w dzisiejszych czasach cenną wartością.
Łukasz pojawił się w Sali Ziemi dosyć niespodziewanie. Przecież prelekcję miał prowadzić Kamil Bolek. Chłopaki z LifeTuba, bo o nich mowa, postanowili jednak, aby to Łukasz przejął wystąpienie na Golden Marketing Conference. I wyszło znakomicie!
Wartości YouTube jako medium i drugiej największej wyszukiwarki na świecie nie trzeba nikomu przedstawiać. Łukasz zaprezentował kilka niezbitych dowodów na to, że warto inwestować w product placement na YouTube.
Stałe wzrosty w czasie spędzanym na oglądaniu wideo (40 min dziennie), liczby stałych użytkowników aplikacji serwisu (20 milionów) i aktywność grupy komercyjnej w całości portalu – mało? Łukasz przedstawił trzy ciekawe case studies – EB, Play i iTaxi. Kampanie były mierzone nowoczesnymi metodami, między innymi eyetrackingiem. To pokazuje, że duże marki chcą inwestować w kampanie na YouTube.
Nie jest programistą, ale stworzył największe boty dla kluczowych partnerów w Europie, między innymi dla Samsunga czy AmRest. Cezary jest niezwykle skromny, ale to on i Mateusz Czech wiedzą najwięcej o botach na Messengerze w kraju.
Ta prelekcja rozjaśniła nam umysły. Teraz wiemy o wiele więcej niż z przekazywanych w ciemno informacji o Messenger Marketingu. Cezary pokazał nam na czym oprzeć strategię biznesową dla Messengera, kiedy postawić na dostawcę, a kiedy na self-development i podał przykłady sukcesu zweryfikowane w polskich realiach.
Oczywiście dowiedzieliśmy się czym tak naprawdę są boty i dlaczego ich popularność przewyższy niedługo email marketing. Teraz na pewno lepiej będziemy optymalizować kampanie na Messengerze, a może stworzymy własnego bota?
Przemek w branży marketingu internetowego jest obecny od 2005 roku. Autor kilku książek z zakresu marketingu i jeden z pierwszych oficjalnych trenerów Google w Polsce. Również bloger branżowy – mowa o marketingLAB.pl.
Prelekcja dotyczyła integracji danych jako obecnie jednym z najważniejszych wyzwań, jakie stoją przed firmami chcącymi efektywnie wykorzystywać działania marketingowe do budowy przewagi konkurencyjnej. Jesteśmy bogatsi o wiedzę z zakresu automatyzacji i podejmowania decyzji na podstawie danych.
Przemek swoją osobowością zaskarbił sobie uznanie audytorium wtedy, kiedy wspominał o organizacji danych w większości firm w Polsce. Mówił o tzw. silosach danych, gdzie informacje są zaszeregowane tylko w jednym dziale w przedsiębiorstwie. To stąd pojawia się problem efektywności w danym procesie.
CEO Marketing Online, na co dzień rozwija systemy optymalizacji kampanii, współtworzy strategie marek w Internecie oraz prowadzi szkolenia. Piotr jest autorem licznych artykułów na temat marketingu internetowego, SEM i SEO, analityki internetowej, planowania, badania i optymalizacji reklamy oraz prelegentem wielu konferencji branżowych.
Piotr przygotował dla nas prezentację, która opierała się na efektywności budżetu. Przedstawił zasady, które powinny dotyczyć każdego reklamodawcy w Internecie, niezależnie od tego, czy reklamują produkty i usługi sprzedawane offline, czy prowadzą sklep internetowy.
Podsumowując, najbardziej wyczekiwana konferencja marketingowa w Polsce nie zawiodła naszych oczekiwań. Tak potężnej dawki wiedzy żaden marketer nie powinien przepuścić.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.