Wielu użytkowników systemu Google Ads na etapie projektowania swoich kampanii kładzie szczególny nacisk na efektywne wykorzystanie budżetu, trafność użytych słów kluczowych czy precyzyjne ustalenie grupy odbiorców. Z punktu widzenia skutecznej reklamy to oczywiście niezmiernie ważne elementy. Warto jednak zwrócić uwagę na równie istotny, co często pomijany aspekt, jakim jest jakość strony docelowej.
Dowiedz się, dlaczego odpowiednia optymalizacja landing page’a jest tak ważna dla sukcesu kampanii i sprawdź, na które elementy witryny należy zwrócić szczególną uwagę.
Zanim przejdziemy do konkretnych wskazówek dotyczących tego, jak dzięki właściwej optymalizacji strony docelowej podnieść skuteczność reklam Google Ads, wyjaśnijmy, dlaczego odpowiednio zaprojektowany landing page ma tak duże znaczenie w kontekście kampanii.
Strona docelowa to inaczej domena, na którą użytkownik zostaje przekierowany po kliknięciu w reklamę Google. Warto na chwilę wcielić się w rolę konsumenta, który po przejściu na naszą stronę oczekuje, by byłą ona przyjazna i intuicyjna, umożliwiała łatwy dostęp do poszukiwanych zasobów, a przy okazji zapewniła ciekawe doświadczenie wizualne. Często od odpowiedniej architektury witryny zależy to, czy zachęcony reklamą internauta sfinalizuje zamierzoną akcję – kupi produkt, zarezerwuje usługę, założy konto lub zapisze się na listę mailingową.
Niespełnienie podstawowych kryteriów w zakresie UX czy optymalizacji może negatywnie wpłynąć na skuteczność kampanii, zwiększając współczynnik odrzuceń lub porzuconych koszyków. Na szczęście, kluczowe elementy witryny możesz łatwo poprawić, nie wydając przy tym dużych pieniędzy. Jak to zrobić i na które aspekty położyć szczególny nacisk? O tym piszemy w dalszej części naszego poradnika.
Poniżej przygotowaliśmy nasze autorskie zestawienie kluczowych elementów optymalizacji strony docelowej dla zwiększenia skuteczności reklamy Google Ads. Zastosuj się do naszych wskazówek i zyskaj przyjazny, skuteczny sprzedażowo landing page, który pozwoli Ci wygenerować jeszcze więcej konwersji!
Szybki i łatwy kontakt to dla ogromnej większości konsumentów podstawowy wyróżnik profesjonalnej obsługi klienta. Właśnie dlatego aktywny numer telefonu oraz adres poczty umożliwiający natychmiastowe wysłanie e-maila będą odpowiednim rozwiązaniem w przypadku podstrony kontaktowej. Klient natychmiast zostanie przekierowany do połączenia lub wiadomości, a specjalista Google Ads może łatwo zliczyć kluczowe konwersje.
Zabezpieczenie formularza kontaktowego przed botami lub oprogramowaniem wysyłającym spam pozwoli uniknąć sytuacji, w której dane dotyczące liczby złożonych formularzy na koncie Google Ads znacząco różnią się od liczby wiadomości przesyłanych za pośrednictwem strony. Aby uchronić się przed niechcianymi wiadomościami i jednocześnie uwiarygodnić dane dotyczące odzewu na reklamę, warto skorzystać z rozszerzenia ReCaptcha, które uniemożliwi wysyłanie spamu robotom.
Kolejnym ważnym obszarem optymalizacji landing page jest trafność strony. Zarówno algorytm Google Ads, jak i użytkowcy doceniają witryny, na których znajdują się treści tożsame z informacjami zawartymi w reklamie. Ważne, by prześwietlić witrynę pod kątem fraz kluczowych stosowanych w kampanii i dodać do poszczególnych podstron brakujące słowa. Taki zabieg pozytywnie wpłynie również na podniesienie wyniku jakości kampanii.
W nagłówkach, opisach produktów czy kategorii w sklepie internetowym warto umieszczać precyzyjne informacje, które zostaną właściwe odczytane przez algorytm. Tylko wówczas Twoja kampania ma szansę zostać trafnie wyświetlona przez system. Przykładowo, jeśli sprzedajesz obuwie do biegania, zamiast ogólnego nagłówka „Buty sportowe”, zastosuj bardziej szczegółowy, np.: „Lekkie buty do biegania po asfalcie”.
Kolejnym elementem, którego nie może zabraknąć na odpowiednio zoptymalizowanej stronie docelowej, są wezwania do działania (ang. call to action). Postaw na sugestywne i niebudzące wątpliwości komunikaty, np.: „Kup”, „Zamów wycenę”, „Skontaktuj się z nami”. Dzięki temu jasno pokażesz, czego oczekujesz od użytkownika.
Jednym z najczęstszych powodów, dla których użytkownicy porzucają swoje koszyki lub opuszczają strony przed wykonaniem zamierzonej akcji, jest skomplikowana nawigacja. Zadbaj o proste menu i zwróć uwagę, by układ strony ułatwiał korzystanie z jej zasobów. Unikaj wyskakujących okienek, szczególnie takich, które wymagają podawania dodatkowych danych. Zrezygnuj ze zbędnych ozdobników, jeśli mogą one rozpraszać użytkownika lub utrudniać mu wykonanie pożądanej akcji.
Ostatnim – lecz z pewnością nie najmniej istotnym – z omawianych tutaj elementów, jest wdrożenie certyfikatu SSL na swojej stronie internetowej. Ostrzeżenie o niezabezpieczonym połączeniu nigdy nie wygląda dobrze i może odstraszyć użytkowników, zwłaszcza jeśli wykonanie akcji wiąże się z podaniem przez nich danych osobowych czy dokonaniem płatności online. Koszty certyfikatu SSL są obecnie znikome, a jego brak może zniweczyć nawet najlepiej zaprojektowaną kampanię Google Ads.
Opisane powyżej czynniki oczywiście nie zamykają katalogu elementów, które możesz poprawić, by Twój landing page stał się bardziej przyjazny i wspierał efekty reklamy AdWords. W rzeczywistości optymalizacja witryny powinna odbywać się nieustannie, np. przez rozwijanie jej o dodatkowe, wartościowe treści czy dostosowywanie do zmieniających się preferencji użytkowników. Jeśli nie masz czasu, by samodzielnie udoskonalać witrynę, lub chcesz mieć pewność, że Twoja kampania Google Ads jest w dobrych rękach, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEO.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.