Gdy mówi się o nowoczesnym content marketingu, często podkreśla się potrzebę tworzenia treści video, które odpowiadają na preferencje i potrzeby zabieganych konsumentów. Jednak istnieje jeszcze inna, równie ciekawa forma promocji pasująca do tego trendu. To content audio. Podcasty czy audiobooki to nie tylko formaty rozrywkowe przygotowywane przez gwiazdy show-biznesu albo wydawnictwa. Również firmy mogą reklamować się poprzez tego rodzaju treści. Dlaczego warto to robić? Odpowiadamy!
Content audio to zarówno materiały wprost reklamowe, jak i edukacyjne czy rozrywkowe, a także łączące w sobie te funkcje. Co ciekawe, za content audio uważa się nawet tak krótkie formy, jak jingle czy charakterystyczne dla marki dźwięki. Dobrym przykładem jest motyw muzyczny towarzyszący planszy z logo Netfliksa, który słyszysz przed każdym seansem na tej platformie. Natomiast teraz skupimy się na najpopularniejszych rodzajach dłuższych treści audio wykorzystywanych w marketingu.
Content audio może być więc zarówno uzupełnieniem materiałów tekstowych, jak i sposobem na ich kreatywny recykling. Zwiększa wtedy szanse na skuteczne dotarcie do grupy docelowej mimo różnorodnych preferencji jej członków w zakresie konsumowania treści.
Co sprawia, że ludzie coraz częściej wybierają nagrania audio jako preferowany format treści i sposób pozyskiwania wiedzy? Po pierwsze – wygoda. Zapoznawanie się z contentem audio łatwo jest dopasować do swojego stylu życia i codziennych zajęć. Podcastu czy audiobooka słuchać można, prowadząc samochód, biegając czy sprzątając, zwłaszcza jeśli ma się bezprzewodowe słuchawki. Nie trzeba skrolować ani przewracać stron, więc zyskuje się ogromną swobodę.
Po drugie, content audio to szansa na odpoczynek od ekranów, które otaczają nas przez cały dzień, zawodowo i prywatnie. Gdy po ośmiu godzinach w biurze Twoje oczy są zmęczone, odsłuchanie treści zamiast czytania jest bardzo atrakcyjną alternatywą.
Po trzecie, content audio jest dostępny dla osób niewidomych czy niedowidzących, które w przypadku treści zamieszczanych w Internecie musiały korzystać z oprogramowania odczytującego tekst ze stron internetowych. Aktualnie wiele serwisów newsowych udostępnia przy artykułach funkcję odsłuchania ich – to nie przypadek! Coraz więcej mówi i robi się w zakresie zapewniania równego dostępu do produktów i usług wszystkim, w tym osobom z niepełnosprawnościami.
Wiesz już, skąd wzięła się rosnąca popularność treści audio. Przyjrzyjmy się jednak dokładniej, dlaczego markom opłaca się w taki content zainwestować. Jaka jest jego przewaga nad formatami pisemnymi?
Z kolei w porównaniu z treściami video content audio jest łatwiejszy w produkcji. Wystarczy dobrej jakości mikrofon i odpowiednio wyciszone miejsce; montaż jest też prostszy. Stawia też odbiorcom mniejsze wymagania sprzętowe – filmy dłużej się ładują, wymagają lepszego łącza, trzeba zadbać o dopasowanie formatu do kanału publikacji itd.
Czy treści audio jako forma content marketingu wzbudziły Twoje zainteresowanie? Widzisz, jak mogłyby zgrać się ze strategią promocji Twojej marki? Pamiętaj, że oprócz dobrego pomysłu na materiał liczy się jego profesjonalna realizacja. Wtedy masz szansę stworzyć coś, czego każdy będzie chciał posłuchać. Powodzenia!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.