Instagram nie chce pozostawać w tyle za innymi platformami społecznościowymi, dlatego regularnie oferuje swoim użytkownikom nowe funkcje. W ostatnich miesiącach zdecydowanie najwięcej mówi się o insta rolkach, czyli krótkich filmikach, które osoby korzystające z IG mogą publikować na swoich profilach. Chcesz wiedzieć więcej o formacie, który również w Polsce cieszy się coraz większą popularnością? Koniecznie przeczytaj ten wpis do końca!
Z treści artykułu dowiesz się:
Działające od końca 2021 roku rolki na Instagramie to nowy format prezentowania treści w jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Użytkownikom social mediów może on kojarzyć się z filmikami wideo prezentowanymi na innej popularnej platformie: TikToku. Do insta rolek można dodawać muzykę oraz liczne inne efekty. Możliwość publikowania nowej formy contentu ma pozwalać użytkownikom IG lepiej wyrażać siebie, tworząc kreatywne i jeszcze bardziej angażujące odbiorców treści.
Choć podobieństwo insta rolek do filmików publikowanych na TikToku jest uderzające, doświadczeni użytkownicy szybko wyłapią najważniejsze różnice pomiędzy obiema formami prezentowania contentu. Podczas gdy TikTok pozwala publikować maksymalnie trzyminutowe filmiki, materiały tworzone w ramach IG Reels mogą trwać najdłużej jedną minutę. Rolki mogą być publikowane w kilku miejscach: na profilu użytkownika, na jego InstaStory, w aktualnościach oraz zakładce „Eksploruj”. Dla porównania, materiały na TikToku widoczne są wyłącznie na koncie użytkownika oraz w zakładce „Proponowane”.
Dzięki temu rolki na Instagramie mogą nie tylko zwiększyć liczbę polubień, komentarzy czy udostępnień, ale także umożliwiają zwiększanie zasięgów, dzięki rozmaitym formom publikowania treści.
Planujesz inwestycję w pozycjonowanie? Zobacz nasze konkurencyjne ceny! Obejrzyj nasz cennik pozycjonowania i ruszaj z nami na szczyt wyników wyszukiwania.
Osobom, które korzystają z Instagrama, rolki mogą również przypominać doskonale znane Stories. Warto jednak zaznaczyć, że relacja i IG Reels to dwa zupełnie inne formaty. Podstawowe różnice pomiędzy nimi dotyczą m.in.:
Nowy format publikowania treści na Instagramie otwiera przed użytkownikami potężne możliwości! Rolki pozwalają w kreatywny sposób wyrażać swoją osobowość, ale także atrakcyjnie zaprezentować produkt lub usługę. To świetne narzędzie promocyjne i wizerunkowe doskonale sprawdzi się również wśród osób prowadzących własny biznes, ponieważ pozwala docierać do szerokiego grona odbiorców. Content publikowany w ramach Instagram Reels powinien być przede wszystkim ciekawy, przyciągający uwagę oraz twórczy. Co ważne – insta rolki umożliwiają również publikowanie na Instagramie reklamy zintegrowanej z ekosystemem Facebook Ads.
Zrobienie rolki na Instagramie nie zajmie Ci sporo czasu – to naprawdę proste! Szczególnie, że twórcy aplikacji udostępnili użytkownikom kilka przydatnych narzędzi, które ułatwiają tworzenie Instagram Reels. Jak więc się za to zabrać? Po otwarciu aplikacji wybierz ikonkę filmowego klapsa, znajdującą się na środku dolnego menu. Aby stworzyć własną rolkę, dotknij symbolu aparatu, widocznego w prawym górnym rogu narzędzia do tworzenia IG Reels. Teraz możesz wykorzystać znajdujące się w bocznym panelu funkcje insta rolek. Gdy już ustawisz wszystkie parametry filmu, rozpocznij nagrywanie wideo, przytrzymując przycisk migawki przez całą długość swojego materiału.
Jeśli chcesz „podkręcić” swój film, przed nagraniem rolki na Instagramie możesz wykorzystać zaawansowane funkcje IG Reels. Twórcy aplikacji umożliwiają skorzystanie z kilku ciekawych funkcjonalności:
Aby Twoja rolka stała się widoczna dla użytkowników, musisz ją udostępnić. Po zakończeniu nagrywania wciśnij widoczną w prawym dolnym roku ikonę strzałki. Na tym etapie możesz również dodać tekst, GIF, emotki lub inne elementy – dokładnie tak jak przy tworzeniu InstaStories.
Jeśli Twoje konto jest publiczne, rolka zostanie opublikowana w zakładce „Eksploruj”, gdzie mogą obejrzeć ją wszyscy użytkowcy serwisu. Film możesz również dodać do swojego profilu, dzięki czemu wyświetli się w aktualnościach Twoich znajomych. W przypadku kont prywatnych sposób wyświetlania insta rolki dostosowywany jest do ustawień prywatności.
Najprostszym sposobem na oglądanie rolek jest wybór karty „Eksploruj” – IG Reels wyświetlają się po prawej stronie, opatrzone charakterystyczną ikonką. Rekomendowane dla Ciebie materiały zobaczysz również na karcie Reels – możesz zainspirować się nimi przy tworzeniu własnych materiałów! Oglądaną rolkę możesz polubić, skomentować lub udostępnić, o ile pozwalają na to ustawienia profilu jej autora.
Wiesz już, czym są rolki na Instagramie i czym różnią się od TikToka czy InstaStories. Czas wykorzystać wiedzę w praktyce i zaprezentować swoją kreatywność milionom użytkowników z całego świata! Jeśli prowadzisz biznes, IG Reels możesz wykorzystać jako ważny kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. A jeśli wolisz powierzyć kampanię w social mediach specjalistom, już dziś skontaktuj się z nami i skorzystaj z doświadczenia oraz wiedzy najlepszych ekspertów!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.