Wróć do listy wpisów
Słowniczek SEO
Agencja SEO i SEM > Blog > Co to jest Profil firmy w Google – definicja

Co to jest Profil firmy w Google – definicja

Co to jest Profil firmy w Google – definicja

Profil firmy w Google (dawniej Google Moja Firma; Google My Business, GMB) – narzędzie Google pozwalające zarządzać obecnością firmy w wyszukiwarce dzięki utworzeniu oraz prowadzeniu wizytówki na Mapach Google. Jest to ważny element pozycjonowania lokalnego.

Narzędzie to jest nieodłącznym elementem pozycjonowania lokalnego, ponieważ pozwala na zwiększenie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania oraz na mapach. Profil firmy w Google ułatwia klientom odnalezienie informacji o danej firmie, a także umożliwia im zostawienie opinii oraz oceny, co może wpłynąć na wybór innych potencjalnych klientów.

Korzystanie z narzędzia jest bezpłatne, a jego obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Właściciele firm mogą samodzielnie zarządzać swoimi profilami, aktualizować informacje oraz dodawać zdjęcia i promocje. W przypadku większych przedsiębiorstw istnieje możliwość zarządzania wieloma lokalizacjami za pomocą jednego konta.

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Zapisz się do newslettera i odbieraj regularną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata reklamy internetowej!