Zaczynając swoją przygodę z pozycjonowaniem, pewnie niejednokrotnie zastanawiałeś się, kiedy będziesz mógł zobaczyć realne efekty prac. Często specjalistyczne raporty, które możesz otrzymywać od firm zajmujących się SEO, mogą wydawać Ci się mało czytelne lub po prostu zbyt skomplikowane. Musisz wiedzieć, że liczba czynników wpływających na widoczność Twojej firmy w organicznych wynikach wyszukiwania jest naprawdę wysoka! Tak samo wygląda sytuacja w przypadku wskaźników mierzących efekty wszelkich podjętych działań SEO. Jednak skup się przede wszystkim na parametrze link popularity. Czym on dokładnie jest? Jakie ma znaczenie w SEO? Tego dowiesz się z tego artykułu!
Link popularity to wskaźnik, który jest odpowiedzialny za mierzenie popularności strony internetowej. Dzięki niemu rozwiejesz swoje wątpliwości dotyczące tego, jak często Twoja domena wyświetla się w wynikach wyszukiwania, czy też które linki generują największy ruch. Warto podkreślić, że pomiar za pomocą tego parametru dokonywany jest zarówno dzięki liczbie linków (tych wewnętrznych i zewnętrznych), jak i ich jakości.
Właśnie dlatego w pozycjonowaniu SEO tak duży nacisk kładziony jest na wykorzystywanie link buildingu. Wartościowe odnośniki pozytywnie wpływają na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Ma to również ścisły związek z lepszą oceną przez roboty indeksujące Google. Jednak musisz pamiętać, że linki powinny być umieszczane tematycznie i dopasowane do odbiorców danej strony, przez co będą również użyteczniejsze.
Mimo coraz mniejszej rozpoznawalności tego terminu, link popularity nie straciło na znaczeniu w procesie optymalizacji SEO. Jednak jak konkretnie uzyskać pozytywne efekty w pozycjonowaniu? Jak już wiesz z poprzedniego akapitu, kluczowy jest w tym przypadku link building. To, o czym musisz wiedzieć, to fakt, że umieszczanie linkowania w różnego rodzaju katalogach nie jest jedynym rozwiązaniem. Z powodzeniem możesz wykorzystać do tego treści tworzone na Twoją stronę internetową.
Chodzi tutaj zarówno o opisy na stronach kategorii, jak i o wpisy blogowe. Pozwolą Ci one na tworzenie linkowania wewnętrznego. W przypadku chęci skorzystania z portali zewnętrznych dobrym krokiem jest publikacja artykułów sponsorowanych. Nie można także zapominać o takich rozwiązaniach, jak chociażby zamieszczanie linków we wpisach w mediach społecznościowych. Dzięki jak największej liczbie odnośników prowadzących do Twojej strony internetowej wyższa będzie jej pozycja w wynikach wyszukiwania!
Z racji tego, że link popularity jest jednym z ważniejszych wskaźników mierzących popularność stron internetowych, z powodzeniem znajdziesz wszystkie parametry z nim związane w narzędziach SEO. Ahrefs, Majestic SEO czy Moz to tylko kilka przykładów. Oczywiście efekty działań optymalizacyjnych zbadasz również w darmowym narzędziu, jakim jest Google Search Console. Dzięki wybraniu opcji „Raport Linki” będziesz miał dostęp m.in. do informacji związanych ze źródłami przekierowań, danych, które linki są najczęściej wybierane czy też jaki ruch organiczny są w stanie pozyskać. Oprócz tego w zakładce tej znajdziesz takie wskaźniki jak:
Skoro link popularity stracił na swojej, nomen omen, popularności, to pozostaje pytanie, czy warto z niego wciąż korzystać? Oczywiście, że tak! Tak, jak mogłeś przeczytać wcześniej, wskaźnik ten ma wpływ na wyniki wyszukiwania Google. Właśnie dlatego warto włączyć go do działań w ramach pozycjonowania. Linkowanie zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne w połączeniu z wysokiej jakości contentem i innymi działaniami z pewnością przyczyni się do poprawy pozycji Twojej strony. Jak widzisz, sam jesteś w stanie kontrolować efekty pozycjonowania SEO, dlatego zacznij swoją przygodę z tym wskaźnikiem już dziś!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.