Każdy z nas kupił kiedyś coś pod wpływem impulsu lub dlatego że akurat była promocja. Ostatecznie okazało się jednak, że ten zakup był po prostu błędem, ponieważ nie potrzebowaliśmy tego produktu. Smart shopping natomiast opiera się na przemyślanych decyzjach, ale to nie tylko planowanie zakupów. Google nieprzypadkowo nazwał tak jedną z najnowszych kampanii, która podbija internet.
Google Smart Shopping wykorzystuje sztuczną inteligencję nie tylko po to, aby zmniejszyć liczbę roboczogodzin potrzebnych do optymalizacji kampanii, ale także po to, by zrobić więcej z tymi godzinami. Reklamodawcy muszą tylko wpisać cel i budżet kampanii, a inteligentne zakupy zajmą się resztą dzięki automatycznemu określaniu stawek i umieszczaniu reklam. Inteligentne reklamy produktowe są także dostosowywane do potrzeb dostawców o mniejszych budżetach, dzięki czemu potrzebują oni mniej czasu na zmiany w strategiach.
Mniej czasu na zarządzanie kampaniami nie oznacza niższego ROI. Wręcz przeciwnie, wczesne testy Google wykazały, że reklamodawcy korzystający z inteligentnych kampanii produktowych mieli o ponad 20% wyższą wartość konwersji przy tych samych wydatkach.
Smart Shopping pobiera reklamę produktu z istniejącego pliku danych o produktach na koncie Google Merchant Center, który jest już połączony z kontem Google Ads, gdy korzystasz ze standardowych kampanii produktowych. Podobnie jak w przypadku automatycznych, elastycznych reklam w wyszukiwarce inteligentne zakupy wykorzystują systemy uczące się, by wyświetlać potencjalnym klientom najlepsze i najtrafniejsze kombinacje Twoich treści wizualnych oraz tekstowych w wynikach wyszukiwania, sieci reklamowej i nie tylko. Według Google proces optymalizacji, który prowadzi do produkcji reklam o najwyższej możliwej wartości konwersji, trwa około 15 dni.
Każdy użytkownik, który ma plik danych Merchant Center, może utworzyć inteligentną kampanię produktową. Na swoim koncie Google Ads możesz przygotować do 100 aktywowanych lub zawieszonych (zdezaktywowanych, nieprowadzonych w danym momencie) inteligentnych kampanii produktowych. Aby osiągnąć najlepsze wyniki, zaleca się łączenie inteligentnych kampanii zakupowych, gdy tylko jest to możliwe.
W Europie można korzystać z inteligentnych kampanii produktowych w połączeniu z dowolną usługą porównywania cen. Reklamy są wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania i innych platformach wybranych przez porównywarkę.
Smart Shopping łączy regularne zakupy i remarketing w sieci Visual Network. Jeśli prowadzisz kampanie tego typu na istniejącym koncie, zatrzymaj je, zanim zaczniesz promować te same produkty za pomocą Smart Shopping. Jeśli chcesz wiedzieć, jaki powinien być Twój budżet, skorzystaj z danych z istniejących już standardowych kampanii zakupowych i displayowych. Przeniesienie takich samych kosztów do inteligentnych kampanii produktowych nie jest złym pomysłem na początek i możesz skutecznie porównywać sukces każdego typu kampanii.
Warto poznać cały potencjał Google Smart Shopping. To nie tylko wykorzystanie sztucznej inteligencji, która w ostatnim czasie zyskuje na coraz większej popularności, lecz też wiele innych aspektów. GSS oferuje również inne możliwości.
W przypadku inteligentnych kampanii zakupowych najlepiej korzystać z list remarketingowych i dodawać do nich nowe osoby. Aby uzyskać maksymalną widoczność reklam, musisz mieć ponad 100 aktywnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni i jednego nowego użytkownika w ciągu ostatnich 2 dni.
Inteligentne kampanie produktowe wykorzystują śledzenie konwersji w przypadku zdarzeń takich jak zakupy online (główne źródło zdarzeń konwersji), subskrypcje newslettera, rozmowy telefoniczne i wizyty w sklepie. Te kampanie automatycznie maksymalizują wartość konwersji w ramach budżetu dziennego.
Inteligentne kampanie zakupowe obejmują reklamy sklepu, natywne reklamy produktów i reklamy displayowe (w tym remarketing dynamiczny i dynamiczne pozyskiwanie), które mogą pojawiać się w sieciach wyszukiwania i reklamowej Google, YouTube oraz Gmail.
Raporty ROAS pomagają mierzyć skuteczność kampanii. Możesz także przeglądać wstępnie zdefiniowane raporty posegmentowane według określonych atrybutów produktów, takich jak kategoria, typ produktu i etykieta niestandardowa.
Dostępne są również regularne raporty, takie jak kliknięcia, wyniki i wyświetlenia.
W przypadku inteligentnych kampanii produktowych informacje raportowane na karcie „Grupy produktów” mogą różnić się od informacji na karcie „Kampania”, „Grupa reklam” lub „Reklamy”. Dzieje się tak dlatego, że w zakładce „Grupy produktów” można generować raporty wyłącznie na podstawie informacji zawartych na karcie produktu.
W przypadku inteligentnych kampanii produktowych systemy sztucznej inteligencji Google tworzą różne reklamy z pliku danych o produktach i wyświetlają je w różnych sieciach, takich jak sieć wyszukiwania i reklamowa Google, YouTube i Gmail. System testuje różne kombinacje przesłanej przez Ciebie treści graficznej i tekstowej, a następnie automatycznie wybiera i wyświetla najtrafniejsze reklamy.
Inteligentne kampanie produktowe mają bardzo duży potencjał sprzedażowy, dzięki czemu możemy zwielokrotnić swoje zyski, decydując się na uruchomienie kampanii produktowej. Inteligentne kampanie zakupowe charakteryzują się tym, że opierają się na algorytmicznym uczeniu się – jemu pozostawiamy optymalizację naszych kampanii. Po prostu definiujemy, na czym chcemy się skupić i do czego dążymy, a sam system podejmuje niezbędne kroki, aby ten cel osiągnąć. Jak pokazują wyniki, w praktyce sprawdza się to bardzo dobrze.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.