Podstawą skutecznej reklamy Google Ads oraz pozycjonowania strony lub sklepu internetowego są dobrze dobrane, cieszące się odpowiednią popularnością słowa kluczowe. Ich wybór to jeden z najważniejszych etapów przygotowywania każdej kampanii, dlatego do warto do tego podejść z najwyższą starannością, wykorzystując sprawdzone narzędzia. Wiele przydatnych funkcji oferuje planer słów kluczowych Google. Zastanawiasz się, jak można go wykorzystać? Poznaj 6 praktycznych porad od naszych ekspertów!
Google Ads planer słów kluczowych to narzędzie udostępnione przez twórców największej wyszukiwarki internetowej. Jak sugeruje sama nazwa, służy ono do wyszukiwania fraz oraz wyrażeń używanych przy prowadzeniu kampanii w Internecie. Dzięki AdWord Keyword Planner dowiesz się, jakie frazy związane z Twoim biznesem są chętnie używane przez internautów, poznasz słowa kluczowe oraz znajdziesz interesujące tematy do wykorzystania w treściach na Twoim serwisie.
Jeśli wiesz, jak w pełni wykorzystać potencjał planera Google, możesz optymalizować swoje działania promocyjne dzięki takim funkcjom narzędzia, jak m.in.:
Wiesz już, czym jest planer słów kluczowych Google i jak uzyskać do niego dostęp. Teraz dowiesz się, jak wykorzystać jego potencjał.
Aby znaleźć frazy do Twojej kampanii, przejdź do zakładki „Odkryj nowe słowa kluczowe”. Aplikacja oferuje kilka sposobów wyszukiwania fraz. Możesz ich szukać, wpisując np. adres strony www, nazwę branży lub interesujący Cię temat. Na pewno chcesz pozycjonować serwis na frazy, które generują odpowiednio duży ruch. AdWords Google Keyword Planner pozwoli Ci znaleźć wyrażenia, które cieszą się znaczną miesięczną liczbą wyszukań, a przy tym charakteryzują niewielką konkurencyjnością. Użycie ich w kampanii to sprawdzony sposób na pozyskanie ruchu organicznego do strony lub e-sklepu.
Jeśli celujesz w lokalnego odbiorcę, za pomocą planera słów kluczowych możesz również wyselekcjonować zapytania geolokalizacyjne, powiązane z obszarem, na którym świadczysz swoje usługi. Nie musisz nawet wpisywać w oknie wyszukiwania fraz z nazwą miejscowości – lokalizację możesz wybrać z górnego paska w menu.
Usługa Google’a umożliwia nie tylko wyszukiwanie słów kluczowych, ale również mierzenie ich popularności. To pomoże Ci wybrać najbardziej konkurencyjne lub niszowe wyrażenia. Planer pozwala porównać popularność dla maksymalnie 10 zapytań w interesującym Cię zakresie czasowym.
Aby jeszcze dokładniej porównywać potencjał fraz, skorzystaj z opcji filtrowania wyników. Możliwości jest naprawdę sporo. Poniżej znajdziesz kilka przykładów zastosowania filtrów.
Reklama kierowana na rozbudowane, wielowyrazowe frazy i zapytania, określane w marketingu internetowym jako long tail (ang. długi ogon), pozwala na precyzyjne odpowiedzi na pytanie, jakie zadaje użytkownik. Aby poznać najważniejsze long taile dla Twojej branży, wprowadź w okno wyszukiwania proste, ogólne wyrażenia.
Reklama kierowana na rozbudowane, wielowyrazowe frazy i zapytania, określane w marketingu internetowym jako long tail (ang. długi ogon), pozwala na precyzyjne odpowiedzi na pytanie, jakie zadaje użytkownik. Aby poznać najważniejsze long taile dla Twojej branży, wprowadź w okno wyszukiwania proste, ogólne wyrażenia.
Choć Google Ads Keyword Planner pomyślany został jako usługa wspierająca kampanie AdWords, stanowi również ważne wsparcie przy tworzeniu contentu na potrzeby pozycjonowania. Narzędzie pozwoli Ci znaleźć nie tylko słowa kluczowe do Twoich artykułów, ale także np. angażujące użytkowników tematy wpisów blogowych.
Wiesz już, jak znaleźć frazy i sprawdzić wyszukiwanie słów kluczowych, korzystając z zaawansowanych możliwości filtrowania danych w Google Keyword Plannerze. Czas zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce. Wprowadź swoje działania na wyższy poziom i docieraj do nowych klientów dzięki odpowiednio wyselekcjonowanym zapytaniom i frazom.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.