Banery remarketingowe – format reklamy graficznej mający na celu przypomnienie użytkownikowi o produktach lub usługach, które przeglądał w niedalekiej przeszłości, a nie dokonał zakupu. Banery remarketingowe wyświetlane są użytkownikom podczas przeglądania innych stron należących do sieci reklamowej Google. Banery remarketingowe wykorzystywane są w reklamach personalizowanych, dopasowanych do zachowań użytkownika. Reklama remarketingowa należy do reklam śledzących.
Banery remarketingowe wyświetlane są użytkownikom podczas przeglądania innych stron należących do sieci reklamowej Google. Dzięki temu reklamy te mają większe szanse dotarcia do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą. Sieć reklamowa Google umożliwia twórcom reklam śledzenie aktywności użytkowników, co pozwala na wyświetlanie remarketingowych banerów tylko tym osobom, które wcześniej odwiedziły stronę z ofertą.
Banery remarketingowe wykorzystywane są w reklamach personalizowanych, dopasowanych do zachowań użytkownika. Personalizacja reklam polega na analizie danych o aktywności użytkowników w sieci oraz ich preferencjach, co pozwala na dostosowanie przekazu reklamowego do indywidualnych potrzeb. Reklama remarketingowa należy do reklam śledzących, co oznacza, że zbiera informacje o zachowaniach użytkowników w celu lepszego dopasowania treści reklam. W związku z tym, tego rodzaju reklama może budzić kontrowersje związane z prywatnością danych użytkowników.