Wróć do listy wpisów
HR Marketing automation
Agencja SEO i SEM > Blog > Best of Online Marketing czyli #BOOM – relacja z konferencji

Best of Online Marketing czyli #BOOM – relacja z konferencji

Best of Online Marketing czyli #BOOM – relacja z konferencji

Jesienią kalendarze marketerów są po brzegi wypełnione branżowymi konferencjami. Ponieważ to zawsze dobra okazja do odświeżenia posiadanej już wiedzy i zagłębienia się w nowe tematy i ja postanowiłam znaleźć coś dla siebie. Po takiej dawce informacji, jakiej doświadczyłam na, #BOOM czyli Best of Online Marketing (wcześniej Kongres Online Marketingu), z powodzeniem mogę wdrażać wypracowane przez ekspertów pomysły oraz wnikliwie zastanowić się nad nowościami z branży. A teraz czas na relację!

 

Marcin Maj – partner w H2O Creative | Scenariusze strategii promocji i reklamy online na 2019 rok – jak skutecznie wpłynąć na decyzje zakupowe klienta?

Marcin jest związany z Kongresem Online Marketingu prawie od samego początku, stał się również najlepiej ocenianym prelegentem. I nic w tym dziwnego. Prawie godzinna prelekcja uświadomiła uczestnikom konferencji bardzo trafne, przewidywane przez Marcina nadchodzące trendy.

Pierwszą część swojej prelekcji oparł na książce Digital Relevance autorki Ardath Albee, która wysnuła wnioski na temat zwiększania się popularności content marketingu. Poruszyła problem zalewania klientów informacjami przez marketerów, które zauważają specjaliści w branży na całym świecie. Maj z pomocą Albee ma na to radę – średniej jakości treści trzeba zamienić na skoncentrowanie się na potrzebach informacyjnych odbiorców (swoją drogą, to przecież pierwotne założenie content marketingu) i przeprowadzać ich przez całość procesu zakupowego dzięki tej metodzie.

Podczas kolejnej części wystąpienia uświadamiał, jak dużo treści obecnie tworzymy i że w konsekwencji sami w nich toniemy. Dla przykładu: oglądamy co roku średnio 20 tysięcy przekazów reklamowych. Dlatego według Marcina dużo leadów i zadowolonych klientów to za mało. Trzeba zacząć wprowadzać nową jakość w funkcjonowanie firm. Marcin wspominał również o marketingu kulturowym, efektach WOW, o emocjonalności marek i Thank you marketingu. Wszystko okraszone dobrymi przykładami i spotami, które warto było obejrzeć.

 

Julia Izmałkowa | W poszukiwaniu utraconej prawdy

Julia na scenę weszła na scenę w rytm hitu Eminema – Lose Yourself. Już wtedy wiedziałam, że prelekcja będzie swoistą petardą. Nie myliłam się.

Izmałkowa opracowała autorską metodę badań, którą stosuje w utworzonej agencji badawczej, specjalizującej się w wykorzystywaniu psychologii kłamstwa oraz etnografii dla marketingu i biznesu. Celem jej firmy jest tworzenie unikalnej komunikacji, innowacyjnych produktów oraz bardziej przyjaznej kultury organizacji.

Na #BOOM mówiła głównie prawdę o kłamstwie. Podawała wiele przykładów z kampanii (głównie z obszaru influencer marketingu), które opierały się na kłamstwie lub próbie oszukania odbiorcy. Zaznaczała wiele ważnych spraw – przez braki w narzędziach do badania influencerów, po boty piszące komentarze, aż po bezczelność w środowiskach celebryckich w social mediach.

 

Michał Sadowski | Jak zdobyć i utrzymać lojalnych klientów w Internecie?

Michał to założyciel Brand24, czyli najpopularniejszego narzędzia do monitorowania Internetu, które zna obecnie każdy marketer. Od lat prowadzi prelekcje na konferencjach takich jak #BOOM. W wielu z nich uczestniczyłam, jednak po raz pierwszy miałam okazję poznać tyle nieznanych użyteczności i trików, które daje nam jego narzędzie.

To jak działa Brand24 i co dzięki temu narzędziu możemy zyskać, powinien wiedzieć każdy marketer, jednak rzadko wykorzystujemy wszystkie jego funkcje, aby zatrzymać klienta przy swojej marce. Michał podpowiedział jak i w jakim czasie styczności klienta z naszą marką najlepiej użyć danej funkcji.

Prezentacja nie polegała tylko na przedstawieniu zalet Brand24. Poznaliśmy wiele pomysłów na zatrzymanie klientów przez działania online, jak i offline.

Artur Maciorowski | Jak stworzyć wzorcowy plan działań marketingowych? Wytyczne na 2019 rok

Artur to nie tylko redaktor prowadzący Online Marketingu – poczytnego magazynu w naszej branży, ale również dobry szkoleniowiec. Specjalizuje się w tematyce planowania działań marketingowych i właśnie o nich, w kontekście zbliżającego się 2019 roku mówił.

Prezentacja skupiała się na działaniach, jakie Artur zaleca testować w następnym roku. Sprawdzanie ich na własnym brandzie pozwala ocenić nam czy wykorzystać je w strategii. Niektóre omówione założenia to fragmentyzacja mediów i multiscreening, walka o uwagę odbiorcy, chaos komunikacyjny czy AdBlock.

Artur wysnuł również pytanie: dlaczego to, co do tej pory działało, przestaje być skuteczne? Ponieważ powinniśmy robić to lepiej i angażować się w przyszłe trendy. Do tych z pewnością należą chatboty, real time marketing (RTM) oraz działania z zakresu CSR.

 

Artur Jabłoński | Jak skutecznie sprzedawać w mediach społecznościowych w sektorze B2B i B2C? Social selling krok po kroku

Artur Jabłoński, jako konsultant ds. e-marketingu i szkoleniowiec, specjalizuje się w projektowaniu i prowadzeniu efektywnych kampanii reklamowych w Internecie. Dla mnie najlepszy prelegent z zakresu reklamy na Facebooku.

W prelekcjach Artura uczestniczyłam niejednokrotnie. Tym razem skupił się na tezie: tworzenie prostych reklam, dobra kreacja i content, są lepsze niż przesuwanie ręcznie stawek za kampanię. Równie ważne są twierdzenia, że wykluczenia w Facebook Ads są istotniejsze niż ustawienia zainteresowań.

Po tezach przyszedł czas na argumenty i wiele dobrych praktyk w rodzajach ustawianych kampanii. Powinniśmy obracać się w 3 typach: remarketing, lookalike i zainteresowania. Ważne jest również wykorzystywanie automatyzacji, pixela Facebooka, tworzenie katalogów produktów i usunięcie tych niekonwertujących.

Łukasz Kosuniak | Jak w pełni wykorzystać automatyzację marketingu do zwiększenia sprzedaży?

Łukasz to doświadczony praktyk w zakresie prowadzenia działań automatyzacji marketingu i autor książki “Abc Marketingu B2B”, której fanką jestem. Wiele lat doświadczenia w branży pozwoliło Łukaszowi przedstawić nam metody na narzędzia, które sam przetestował i wie, które warto stosować.

Zaczęliśmy od omówienia procesu wdrożenia marketing automation (MA). Na początku konieczne jest zdefiniowanie person i ścieżek zakupowych, ról i ich odpowiedzialności oraz czynnika KPI. Kolejnym etapem będzie rozpisanie procesów oraz zebranie odpowiednich danych i treści. Na końcu musimy zdecydować jak wystartować, rozwijać założenia i je kontrolować, aby móc uruchomić MA.

Łukasz wprowadził nas również w tematy doboru systemu MA, podzielił potrzeby na małe, średnie firmy i duże organizacje. No i najważniejsze: bez dobrego CRM nie ma marketing automation! :)

Paweł Tkaczyk | Jak zbudować silną markę w Internecie? Skuteczne praktyki i rekomendacje dla marketerów i właścicieli firm

Paweł “zarabiam na życie opowiadaniem historii” Tkaczyk jest niekwestionowanym autorytetem w temacie budowania silnej marki osobistej, nowoczesnego marketingu i psychologii konsumenta. Jako praktyk od wielu lat wspomaga marki w ustalaniu strategii komunikacji oraz strategię promocji.

Tym razem spojrzał krytycznie na potrzeby konsumenta i wyszedł od segmentacji rynku. Paweł wskazał, że trzeba pamiętać o tym, że między podobnym popytem a podobną potrzebą nie można stawiać znaku równości. Ludzie kupują te same produkty z różnych powodów. I odwrotnie – różne produkty kupują napędzani tą samą potrzebą. Sprawdziliśmy to na kilku przedstawionych przez Pawła przykładach.

Kolejnym krokiem do budowania silnej marki w Internecie według Pawła jest znajdowanie odpowiedzi na pytanie “Dlaczego?”. Dlaczego klient wybrał naszą usługę? Dlaczego klient wszedł do naszego sklepu? Dlaczego klient przeczytał nasz wpis na blogu? Żeby znaleźć odpowiedź, trzeba pytać, czyli przeprowadzić badania.

 

Barbara Stawarz-Garcia | Jak krok po kroku samodzielnie planować i prowadzić kampanie content marketingowe? Od pomysłu do realizacji

Barbara prowadzi agencję specjalizującą się w usługach content marketingowych. Jest również trenerem i wykładowcą na najlepszych uczelniach w Polsce. Jej książka „Content marketing po polsku” wprowadziła w temat wielu przyszłych marketingowców.

Podczas prelekcji Barbara udzieliła wielu wskazówek, przedstawiła badania i udostępnia gotowe zalecenia do stosowania w content marketingu (CM). Na początku omówiliśmy trzy filary CM – search, social i web. Po omówieniu algorytmów i dobrych praktyk od Google, przez długość treści, po wyszukiwanie głosowe, przeszliśmy do planowania działań CM krok po kroku.

Najważniejszym punktem jest to, że strategia CM powinna być udokumentowana. Najpierw musimy skupić się na analizie, później na planowaniu i strategii. Kolejnym krokiem jest kreacja i marketing, a w późniejszym etapie doskonalenie i zarządzanie.

Igor Farafonow | W jaki sposób zaprojektować stronę internetową, która sprzedaje? Praktyczne rekomendacje dla marketerów i właścicieli sklepów internetowych

Igor Farafonow to branży znany rzemieślnik i artysta stron www. Posiada doświadczenie jako członek społeczności eksperckiej Google Expert w zakresie UX/UI. Na co dzień pomaga przedsiębiorcom polepszać funkcjonalność stron internetowych. Igor projektuje również narzędzia SaaSowe, serwisy społecznościowe, aplikacje mobilne oraz systemy e-commerce.

Igor wprowadził nas w temat użyteczności stron internetowej. Mówił o podnoszeniu konwersji bez zwiększania wydatków na ruch oraz przedstawił sprawdzone sposoby na polepszenie ich funkcjonalności. A to wszystko na przejrzystych case study.

To, co zapamiętam po prelekcji Igora, to twierdzenie, że UX nie jest projektowaniem płaskich ekranów z ładnymi zdjęciami, tylko koordynacją ruchu na stronie, która jest zorientowana na analizę klientów. To poniekąd hybryda dobrej oprawy graficznej i konstrukcji działania.

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Zapisz się do newslettera i odbieraj regularną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata reklamy internetowej!

Wypełnij formularz

Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.