25 maja Google rozpoczął wprowadzanie pierwszej w tym roku znaczącej aktualizacji rdzenia wyszukiwarki. Wpływ tej aktualizacji jest już odczuwalny. Mniejsze aktualizacje zdarzają się codziennie i pozostają niezauważalne dla użytkownika, ale główny algorytm Google aktualizuje kilka razy w roku i oficjalnie o tym informuje. Tym bardziej warto przyjrzeć się bliżej tej zmianie.
Aktualizacje algorytmu mają za zadanie lepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do zapytań użytkowników sieci. Mogą powodować wahania w pozycjach strony, które po pełnym wdrożeniu update’u powinny się ustabilizować. W związku z tym użytkownikom mogą pojawiać się inne wyniki niż dotąd w przypadku tej samej frazy wpisywanej w wyszukiwarkę.
Główne aktualizacje Google nie skupiają się na konkretnym typie stron czy obszarze. Celem zmian jest szeroko pojęta poprawa sposobu, w jaki system ocenia strony internetowe. W wyniku tych zmian strony, które były wcześniej niedoceniane, mogą znaleźć się wyżej w rankingu, a te, które dotąd zajmowały wysokie pozycje – spaść niżej.
Pełne wdrożenie majowej aktualizacji może potrwać do dwóch tygodni. W kolejnych tygodniach mogą pojawić się jeszcze poprawki do aktualizacji. Jak przy okazji każdej tego typu zmiany możemy spodziewać się wzrostów i spadków pozycji witryn. Przed negatywnymi konsekwencjami broni m.in. wysokiej jakości content na stronie. To czynnik, który zawsze jest wysoko oceniany przez roboty indeksujące. Należy jednak pamiętać, że dopiero po ogłoszeniu przez Google pełnego wdrożenia ulepszenia wyszukiwarki będziemy mogli stwierdzić, czy dana strona zyskała, czy straciła na tej zmianie. Oficjalny komunikat na ten temat możecie przeczytać na stronie Google.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.