LinkedIn to portal służący do nawiązywania relacji biznesowych. To idealne narzędzie dla osób poszukujących pracy, rekruterów oraz firm rozwijających swój biznes. Publikowane tam treści mają charakter czysto zawodowy, a ich celem jest dotarcie do ludzi o określonym wykształceniu, doświadczeniu, a nawet stanowisku. Społeczność LinkedIn w głównej mierze tworzona jest więc przez świadomych użytkowników, którzy stawiają przez sobą określone cele biznesowe oraz chcą rozwijać swoją karierę. Właśnie to sprawia, że LinkedIn jest platformą, na której warto prowadzić działania reklamowe.
Poznajcie 8 zasad LinkedIn Ads, dzięki którym Wasze kampanie reklamowe będą skuteczne!
Cel reklamowy to inaczej akcja, której wykonania oczekujemy od odbiorców kampanii. Musi być więc zgodny z Twoimi założeniami biznesowymi. Aktualnie na LinkedIn mamy do wyboru siedem celów kampanii: świadomość marki, wizyty w witrynie, interakcje, wyświetlenia wideo, generowanie potencjalnych klientów, konwersje w witrynie, pozyskiwanie kandydatów.
Przed wyborem celu reklamowego dobrze zastanów się więc nad tym, jakie efekty chcesz osiągnąć, jaki budżet możesz przeznaczyć na kampanię PPC oraz jaki ma być czas ich trwania.
Grupę docelową na LinkedIn możesz zdefiniować między innymi na podstawie lokalizacji użytkowników – stałej lub ostatniej, do której zaliczą się nie tylko osoby, które mieszkają w danym rejonie, ale też takie, które go ostatnio odwiedziły. Lokalizacją może być na przykład kraj, województwo, miasto i jego okolice. Istnieje również możliwość wykluczania lokalizacji (również stałych lub ostatnich).
Wybór języka może się okazać sprawą wcale nie taką oczywistą oraz mieć duży wpływ na grupę odbiorców. LinkedIn zaleca, by jako domyślny język wybrać angielski – dzięki temu jest szansa na dotarcie do większego grona użytkowników w danym rejonie. Nie zawsze jednak może się to jednak przełożyć na lepszą liczbę klików, interakcji lub konwersji i czasem warto pozostać przy języku lokalnym. Jak będzie w Twoim przypadku –to już musisz przetestować na przykładzie swoich kampanii.
Do ustalenia swojej grupy odbiorców możesz (a nawet powinieneś) wykorzystać również takie opcje, jak wiek, stanowisko, zainteresowania. Do swoich odbiorców możesz też docierać na podstawie branż lub firm, które reprezentują, ich wykształcenia, umiejętności, doświadczenia zawodowego. Istnieje również możliwość wykluczania osób na podstawie poszczególnych atrybutów oraz zawężania grupy odbiorców, by była jeszcze bardziej precyzyjna.
Opcji jest naprawdę wiele, dlatego warto poświęcić chwilę i na spokojnie się im przyjrzeć. Zastanów się przede wszystkim, do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem – czy to mają być prezesi firm lub osoby decyzyjne? Pracownicy z kilkuletnim doświadczeniem, a może osoby poszukujące pracy?
Przeanalizuj też, czy utworzona przez Ciebie grupa dokładnie spełnia Twoje wymagania. W tym celu warto skorzystać z funkcji „podsumowanie grupy odbiorców”, by jeszcze raz, na spokojnie przyjrzeć się wybranym przez siebie opcjom targetowania.
LinkedIn umożliwia wybór aż dziewięciu formatów reklamowych. Są to:
Jak pewnie zauważyłeś na podstawie powyższych zapisów, nie każdy cel kampanii może obsługiwać dany format reklamy. Oficjalne informacje o dostępnych formatach dla poszczególnych celów znajdziesz w serwisie LinkedIn, w zakładce Pomoc.
Tworząc LinkedIn Ads, możesz zdecydować, czy Twoja kampania będzie wyświetlać się jedynie na tym portalu, czy również poza nim, u tak zwanych zaufanych dostawców zewnętrznych, gdzie mogą być aktywne zdefiniowane przez Ciebie grupy odbiorców.
Decydując się na drugą opcję, możesz również określić, w jakich kategoriach aplikacji lub witryn nie chcesz pokazywać swoich reklam, oraz samodzielnie kontrolować miejsca wyświetlania.
Budżet reklamowy na LinkedIn można ustawiać aż na trzy sposoby – definiując budżet dzienny i całkowity albo decydując się jedynie na sprecyzowanie tylko kwoty dziennej lub tylko kwoty całkowitej.
Kampanię możesz też uruchomić od razu lub zaplanować jej start i zakończenie. Masz też możliwość wyboru strategii ustalania stawek i tym samym ustalenia, w jaki sposób będzie wydawany Twój budżet.
Uwaga! Przy budżecie dziennym rzeczywista wydana kwota może się różnić od tej, którą założyłeś. Jeśli algorytm uzna, że w niektóre dni Twoja kampania może przynieść lepsze rezultaty, jest w stanie wydać o 50% więcej od podanej kwoty. W pozostałe dni jednak system wyda mniej, dzięki czemu Twój budżet reklamowy nie zostanie przekroczony.
Gdy już uda Ci się ustalić grupę odbiorców, dobrać format reklamy, sprecyzować miejsca wyświetlania kampanii oraz ustawić budżet, zyskasz możliwość sprawdzenia prognozowanych wyników Twojej kampanii. Pamiętaj jednak o tym, że są to jedynie przewidywania, chociaż dzięki nim możesz dojść do ciekawych wniosków lub zdecydować się na wprowadzenie pewnych modyfikacji w ustawieniach Twojej reklamy. Prawdziwe rezultaty poznasz jednak dopiero po około dwóch tygodniach od uruchomienia kampanii.
Zanim zdecydujesz się na uruchomienie LinkedIn Ads, zadbaj o implementację kodu Insight Tag, który umożliwi śledzenie i mierzenie ruchu w twojej witrynie. Dzięki niemu będziesz mógł między innymi włączyć reklamę remarketingową. Pamiętaj, że każde konto reklamowe posiada swój indywidualny Insight Tag.
To jednak jeszcze nie wszystko – do kodu Insight Tag możesz dodać też kody mierzenia konwersji, które pozwolą zliczać na Twojej stronie www liczbę kliknięć w numer telefonu, wypełnienia formularza czy też liczbę dodań do koszyka.
Jeśli zależy Ci więc na prawidłowej optymalizacji swojej kampanii oraz na sprawdzeniu i stałym monitorowaniu jej skuteczności, nie możesz pominąć tego kroku.
LinkedIn Ads to doskonałe narzędzie, jeśli zależy Ci na promocji swojego biznesu oraz na pozyskaniu nowych odbiorców, klientów lub pracowników. Żaden inny system nie umożliwia tak precyzyjnego targetowania reklam, ani też żaden inny portal społecznościowy nie skupia tak świadomych, zdecydowanych na konkretne działania użytkowników.
Dla wielu branż i firm wybór LinkedIn Ads będzie najlepszy, jeśli chodzi o reklamę w internecie. Warto więc się zastanowić, czy Twój biznes również zalicza się do tego grona.
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.