Zastanawiałeś się kiedyś, jak znaleźć w Google dokładnie to, czego potrzebujesz? Masz dosyć poszukiwania interesującego Cię zagadnienia w tysiącach wyników i chciałbyś szybciej znajdować pożądane informacje?
W tym artykule pokażę Ci 8 przydatnych tricków, jak skutecznie wyszukiwać w wyszukiwarce Google.
Swoje poszukiwania zawsze zaczynaj od prostych wyrażeń, a jeśli to Twoim zdaniem niezbędne – dodaj kilka słów opisowych.
Szukając np. najbliższej stacji benzynowej zapytaj Google „gdzie jest najbliższa stacja benzynowa?” , natomiast szukając usługi lub produktu w konkretnej lokalizacji wpisz np. „kino poznań”.
Szukając rozwiązania konkretnego problemu i staraj się odpowiednio go nazwać. Zamiast wpisywać „nie działa mi pralka”, wpisz „kody błędów pralka amica comfort 800”, ponieważ prawdopodobnie ten zwrot znajdziesz na stronie pomocy technicznej danej firmy.
Jesteś zmęczony pisaniem? Wyszukuj za pomocą głosu klikając odpowiednią ikonkę w aplikacji Google lub w polu wyszukiwania Chrome.
Chcesz dowiedzieć się, skąd pochodzi obrazek lub jego część? Skorzystaj z opcji wyszukiwania obrazem.
A jeśli jakimś cudem zalałeś klawiaturę – wykorzystaj tę dostępną w wyszukiwarce Google.
• Funkcja automatycznego sprawdzania pisowni Google użyje tej najczęściej wpisywanej w wyszukiwarkę, bez względu na jej poprawny zapis;
• Wielkość liter nie ma większego znaczenia – fraza zapisana np. „Grupa Tense” przyniesie takie same rezultaty jak „grupa tense”.
Optymalizacja SEO, pozycjonowanie w Google – to nasza specjalność! Zainwestuj w skuteczną promocję online i zobacz, jak Twoja strona zdobywa nowych użytkowników. Skontaktuj się z nami już dziś!
Wyszukiwarka Google z przyjemnością natychmiast odpowie na większość Twoich pytań, wystarczy tylko znajomość kilku przydatnych funkcji. Poniżej znajdziesz niektóre z nich:
• Pogoda: wyszukiwanie słowa „pogoda” pozwoli Ci zobaczyć pogodę odpowiadającą lokalizacji ustawionej w Twoim urządzeniu. Jeżeli interesuje Cię konkretne miasto – dodaj je. Np. „pogoda Poznań”.
• Słownik: umieszczenie wyrażenia „define” przed szukanym słowem pozwala zobaczyć jego definicję.
• Obliczenia: po prostu wpisz równanie matematyczne np. 5*64531 i sprawdź wynik.
• Konwersja jednostek: przelicz euro w Twojej kieszeni na polską walutę wpisując np. „100 euro w złotych.”
Uzyskanie bardziej szczegółowych wyników wyszukiwania to tak naprawdę nic trudnego – wystarczy poznać kilka przedstawionych poniżej narzędzi.
Znaki interpunkcyjne i symbole
Google zwykle ignoruje znaki interpunkcyjne, jest wśród nich jednak kilka, które pomogą Ci znaleźć dokładniejsze wyniki. Jeżeli z kolei algorytm wyszukiwarki stwierdzi, że w danym przypadku interpunkcja nie jest wskazana, wyświetli sugerowane wyniki bez interpunkcji.
Symbol | Co znajdzie wyszukiwarka? |
+ | Strony Google+ lub grup krwi. Np. +Chrome lub A+ |
@ | Tagi społecznościowe. Np. @nick |
$ | Ceny. Np. $iphone6 |
# | Popularne hashtagi zyskujących popularność tematów. Np. #dzień_kobiet |
– | Wyniki z wykluczonymi słowami lub witrynami zawierającymi dane informacje. Przydatne dla wyrażeń z wieloma znaczeniami. Np. okazje -allegro |
„” | Wyniki z stronami zawierającymi słowa dokładnie w takiej kolejności, jak je zapisano w cudzysłowie. Np. „up and down” |
* | Wyniki zawierające nieznany lub dowolny fragment zapytania oznaczony tym symbolem. Np. Jak * Bogu tak * Kubie |
.. | Wyniki zawierające liczby z wybranego zakresu wartości. Np. 100..1000 PLN |
Operatory wyszukiwania
Chcąc bardziej doprecyzować swoje zapytanie, warto skorzystać z dostępnych operatorów, których przykłady dostępne są poniżej.
Operator | Co znajdzie wyszukiwarka? |
site: | Wyniki tylko z określonej witryny lub domeny. Np. pozycjonowanie site:grupatense.pl |
related: | Witryny podobne do danego adresu internetowego. Np. related:grupatense.pl |
OR | Strony, na których znajduje się przynajmniej jedno z podanych słów. Np. pozycjonowanie OR marketing |
info: | Informacje, które Google zebrało dla danej witryny. Np. info:grupatense.pl |
cache: | Stan strony podczas ostatniej „wizyty” robota Google. Np. cache:grupatense.pl |
filetype: | Pliki określonego typu. Np. filetype:pdf |
Pamiętaj o tym, by wyszukując przy pomocy operatorów lub znaków interpunkcyjnych nie dodawać spacji miedzy wyszukiwanymi słowami a operatorem.
Google dzieli wyszukiwane frazy na kilka podstawowych typów np. grafika, wiadomości itd. Jeżeli szukasz grafiki najlepiej będzie, jeśli rozpoczniesz wyszukiwania właśnie w tej zakładce – wyszukiwarka pokaże tylko wyniki w postaci grafik, podobnie dla wiadomości, filmów, map i innych.
Przydatną funkcją są także narzędzia wyszukiwania, dzięki którym otrzymane rezultaty możesz przefiltrować według np. języka czy daty dodania. W zależności od wyświetlanych wyników mogą pojawić się różne narzędzia wyszukiwania.
Formularz „Szukania zaawansowanego” pozwala jeszcze bardziej zawęzić wyniki wyszukiwania. Aby z niego skorzystać wystarczy przejść na stronę: www.google.com/advanced_search
Za pomocą wielu dostępnych w formularzu filtrów możesz zawęzić wyniki wyszukiwania tylko do tych spełniających konkretne parametry.
Myślę, że przedstawione w niniejszym artykule wskazówki pozwolą na jeszcze łatwiejsze i dokładniejsze przeszukiwanie Internetu i interesujących nas informacji. Korzystanie z wszystkich przydatnych narzędzi, jakie udostępnia Google, może skrócić czas dotarcia do pożądanej wiedzy oraz oduczyć nas ręcznego przeglądania kolejnych stron wyników.
Twoja droga do sukcesu e-commerce zaczyna się od profesjonalnego pozycjonowania sklepów internetowych!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.