W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, w jakim kierunku rozwinie się content marketing w 2024 roku, zajrzymy do małego i dusznego pokoju content marketingowej wróżki. W centralnej części pomieszczenia znajduje się kryształowa kula na drewnianym stoliku, a u progu wita Cię owa tajemnicza jasnowidzka. Miłym, ale ochrypłym głosem zadaje pytanie: czy odważysz się spojrzeć w przyszłość content marketingu? Co przyniesie 2024 rok w branży? Nie daj się zaskoczyć klientom czy konkurencji i razem ze mną zajrzyj do magicznej kuli!
Z mlecznej mgły w kuli wyłaniają się dwie litery: „A” i „I”.
Poznawanie możliwości AI oraz wypracowanie najlepszej drogi współpracy pomiędzy technologią a człowiekiem to wyzwania na kolejne lata zarówno content marketingu, jak i wielu innych branż. O swoich testach z ChatGPT pisałam już w poprzednim artykule. Przeczytaj, jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak może układać się współpraca z AI w zespole content marketingowym .
Działanie czatu opiera się na ogromnych zasobach wiedzy: internecie, książkach, artykułach naukowych oraz rozmowach człowieka z komputerem. Czat wyposażony jest w model językowy, który sprawia, że wyniki wyszukiwania generuje w formie tekstu. Oczywiście ChatGPT nie jest pozbawiony wad i niedociągnięć. Jego językiem natywnym jest angielski, a nie polski – dlatego też z rodzimymi tekstami nie zawsze radzi sobie najlepiej (chociaż cały czas się uczy!). Innym znanym ograniczeniem GPT jest fakt, że czat wymyśla odpowiedzi, a z drugiej strony nie rozumie idei żartu czy ironii (doskonale za to zna ich definicje).
Niedociągnięcia jednak nie powstrzymują przed testowaniem i wykorzystywaniem AI na najróżniejsze sposoby. W grę wchodzi nie tylko generowanie gotowych tekstów, ale także zaawansowane tworzenie grafik, wideo czy audio.
Content marketingowa wskazówka: Nie bój się treści generowanych przez AI. Przetestuj, sprawdź, przyjrzyj się statystykom i wtedy zdecyduj.
Długie palce wróżki wskazują na słowo, które pojawiło się w kuli: użyteczność.
Content marketing od zawsze dzielnie wspiera SEO. Wpisy blogowe czy artykuły sponsorowane to treści, w których z powodzeniem można zawrzeć parę wartościowych fraz z tzw. długim ogonem. Jednak content marketingowe wpisy nie skupiają się wyłącznie na pozycjonowaniu – to treści głównie poradnikowe, wzbudzające zaufanie i podtrzymujące autorytet w branży. W roku 2024 ten trend z pewnością będzie podtrzymany, a może nawet przekształcony w coś więcej.
Coraz większa świadomość klientów sprawia, że nachalne reklamy i przesadny konsumpcjonizm już dawno odeszły do lamusa. Użytkownicy oczekują contentu skupionego na użyteczności przekazywanych informacji. Z pewnością docenią też każdą próbę edukacji w tematach związanych z Twoim produktem czy usługą. Dzięki temu uwiarygodnisz swoją pozycję eksperta w branży. A stąd już tylko krok do stworzenia społeczności klientów, którzy są związani z marką, chętnie kupują oraz polecają innym jej produkty.
Content marketingowa wskazówka: Postaw na poradnikowy blog firmowy i zacznij budować świadomą społeczność klientów.
Podczas seansu komuś zadzwonił telefon w kieszeni…
Z internetu korzysta nawet 5 miliardów ludzi, a 92,1 % z nich wybiera jako przeglądarkę internetową swój telefon. Powyższe liczby przedstawiają stan na 2023. Z pewnością jednak tendencja ta będzie się zwiększać w kolejnych latach. Smartfony są nieodłącznym elementem rzeczywistości, dlatego brak wersji mobilnej strony internetowej albo wadliwe jej wyświetlanie jest bardzo kosztownym faux pas.
Content marketingowa wskazówka: Zadbaj o prawidłowe wyświetlanie swojej strony internetowej na smartfonach i tabletach.
Magiczna kula wróżki zamieniła się w kulę ziemską.
Z roku na rok marketing etyczny ma coraz większe znaczenie nie tylko dla konsumentów, ale też potencjalnych kontrahentów, dostawców, współpracowników. W 2024 ten trend tylko się wzmocni. Sprawdź, jakie są najważniejsze wyznaczniki etycznego marketingu.
Również brak działań CSR-owych dla społeczności i środowiska może negatywnie odbić się na Twojej organizacji.
Content marketingowa wskazówka: Zadbaj o to, aby treści umieszczane na Twojej stronie internetowej były zgodne z zasadami etycznego marketingu.
W mlecznej materii kuli pojawił się symbol zamkniętej kłódki.
Regulacje prawne, zwłaszcza te europejskie, kierują się w stronę zaostrzania przepisów dotyczących prywatności i bezpieczeństwa. Dlatego też w 2024 roku wyzwaniem dla firm będzie znalezienie balansu pomiędzy prywatnością a personalizacją. Dane osobowe powinny być zbierane i wykorzystywane w transparentny dla użytkownika sposób.
Content marketingowa wskazówka: Zaktualizuj politykę prywatności na swojej stronie internetowej. Zweryfikuj też, czy zbierasz tylko te dane osobowe, które są niezbędne do realizacji zamówień.
W marketingowych planach na kolejny rok uwzględnij przemyślany content marketing. Dzięki użytecznym, poradnikowym tekstom zwiększysz autorytet u swoich przyszłych klientów, a etyczne podejście do marketingu pozwoli ci na zdobycie ich zaufania. Nie zapomnij o zwiększeniu bezpieczeństwa i prywatności użytkowników. Sprawdź również, jak Twoja strona wyświetla się na smartfonach. Uważnie śledź możliwości AI i nie daj zaskoczyć się konkurencji!
W Grupie TENSE zajmiemy się Twoją strategią content marketingową na 2024 rok! Dzięki naszej usłudze artykułów sponsorowanych wzmocnisz swoją markę, a blog firmowy nie tylko wesprze pozycjonowanie, ale także dostarczy contentu do recyklingu treści. A jeżeli w 2024 marzy Ci się sięgnięcie gwiazd – możemy poprowadzić dla Ciebie kampanię influencer marketingową!
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.