Wróć do listy wpisów
Pozycjonowanie
Agencja SEO i SEM > Blog > Jak pozycjonować stronę za darmo w wyszukiwarce Google?

Jak pozycjonować stronę za darmo w wyszukiwarce Google?

Jak pozycjonować stronę za darmo w wyszukiwarce Google?

Jak pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie strony to proces optymalizacji, który ma na celu poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Osiągnięcie wyższych pozycji w rankingach Google przyciąga większy ruch na stronę, co może przekładać się na wyższe wskaźniki konwersji i lepsze wyniki biznesowe.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to działania mające na celu poprawę widoczności serwisu w wynikach wyszukiwarek, takich jak Google. Doskonała widoczność serwisu, wynik w TOP 10 w rankingu Google, wysoki współczynnik konwersji, duży ruch na stronie i powracający klienci – to efekty skutecznego i efektywnego pozycjonowania. O takich rezultatach marzy każdy właściciel witryny, który chce docierać do jak największej grupy odbiorców i zachęcić ich do skorzystania ze swojej oferty.

Jakie są korzyści z pozycjonowania w wyszukiwarce Google?

Po pierwsze, Google to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek na całym świecie. Zgodnie z aktualnymi danymi, z giganta z Mountain View użytkownicy korzystają aż 89,3 miliarda razy każdego miesiąca. A co ważne dla właścicieli polskich stron internetowych, Google dociera do 96,3% użytkowników sieci. Jest więc to doskonała przestrzeń do promowania swojej działalności.

baner intextowy

Jakie korzyści przynosi natomiast samo pozycjonowanie? Zapewnienie wysokiego miejsca w rankingu to przede wszystkim maksymalizacja widoczności oraz ruchu na stronie, które z kolei przekładają się na wyższy współczynnik konwersji. Warto jednocześnie pamiętać, że pozycjonowanie to także doskonały sposób na zadbanie o pozytywny wizerunek oraz świadomość marki dla serwisów, które znajdują się w TOP10. Wszystko razem sprawia, że strony o najlepszych pozycjach mogą cieszyć się większym ruchem, a ich właściciele doskonałymi efektami biznesowymi. Co więc zrobić, aby móc czerpać korzyści z obecności swojej firmy w sieci? Warto rozpocząć od wyboru odpowiednich narzędzi, dzięki którym pozycjonowanie będzie nie tylko skuteczne, ale także łatwe do przeprowadzenia nawet przez laika.

Jak pozycjonować stronę w Google za darmo?

Rozpoczynając pracę nad pozycjonowaniem swojej witryny, kluczowe jest poznanie najbardziej popularnych platform, które będą wspierać prace zarówno nad tworzeniem, jak i optymalizacją serwisu. Poniżej przedstawiamy listę darmowych narzędzi do SEO, które z pewnością okażą się przydatne w całym procesie pozycjonowania.

Google Search Console

Stanowi jedno z podstawowych narzędzi SEO o bardzo rozbudowanych funkcjonalnościach. Ta darmowa platforma od giganta z Mountain View pozwala weryfikować skuteczność prowadzonych działań poprzez możliwość sprawdzania, na jakich pozycjach w Google wyświetla się Twój serwis, a także, na jakie frazy ma najlepszą widoczność. GSC to także doskonałe narzędzie do weryfikacji profilu linków przychodzących oraz stanu indeksacji Twojej strony internetowej.

Google Analytics

To kolejne darmowe narzędzie od giganta z Mountain View, które pozwoli Ci zapoznać się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi ruchu w Twoim serwisie. Google Analytics udostępnia informacje dotyczące osób odwiedzających Twoją stronę — ich ilość, a także informacje, czy są nowymi użytkownikami, czy stałymi bywalcami.

Bing Webmaster Tools

Ta darmowa platforma została wyposażona w ogrom funkcjonalności, które z pewnością przyczynią się do skuteczności Twoich działań w ramach SEO. Pozwala weryfikować łącza przychodzące, wyszukiwać słowa kluczowe, wykonywać audyty i generować raporty.

Page Speed Insights

To darmowe narzędzie od Google, które pozwala mierzyć podstawowe wskaźniki internetowe odpowiedzialne za wydajność Twojej witryny. Umożliwia generowanie kompleksowych raportów zarówno dla stron w wersji desktopowej, jak i mobilnej.

Screaming Frog

Stanowi profesjonalny crawler stron internetowych, służący do analizy danych znajdujących się w obrębie witryny. Podczas skanowania bada najważniejsze elementy serwisu takie jak meta dane, adresy URL, certyfikaty bezpieczeństwa i dyrektywy w pliku robots.t

Google Trends

To kolejna darmowa platforma od giganta z Mountain View, która umożliwia badanie aktualnych trendów na wybrane słowa kluczowe w wyszukiwarce. Pomaga tworzyć skuteczną strategię SEO opartą na odpowiednio dopasowanych frazach i zaplanować kampanie marketingow

pozycjonowanie

Ubersuggest

To darmowe narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych na podstawie wybranej frazy. Wpisując w Ubersuggest hasło, platforma samodzielnie podpowie powiązane wyrażenia, które mogą sprawdzić się do skutecznego pozycjonowania Twojej strony internetowej.

AnswerThePublic

Podobnie jak Ubersuggest, służy do darmowego wyszukiwania najbardziej trafnych fraz. Pozwala jeszcze trafniej i precyzyjniej ustalać hasła, które będą zgodne z intencjami użytkownika.

SEOquake

Wtyczka, którą można zaimplementować w swojej przeglądarce, umożliwiająca darmową analizę serwisów internetowych, udostępniając oraz porównując takie informacje jak ilość linków zwrotnych, PageRank, metadane i pozostałe elementy będące czynnikami rankingowymi w Google.

Tester danych strukturalnych

To darmowe narzędzie stworzone przez Google do testowania znaczników schema.org. Zadaniem platformy jest weryfikacja, które z wyników Google z elementami rozszerzonymi mogą być wygenerowane przez uporządkowane dane w Twoim serwisie.

Co można robić, nie ponosząc dodatkowych kosztów?

Pamiętaj, że pozycjonowanie to bardzo złożony proces, który często wymaga pomocy profesjonalistów SEO. Chcesz jednak do maksimum zminimalizować kwotę przeznaczoną na wsparcie agencji marketingowej? Sprawdź, co możesz zrobić, aby nie ponosić dodatkowych kosztów!

Weryfikacja fraz kluczowych

Keyword research to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania. Na etapie tworzenia serwisu należy bowiem wybrać frazy do każdej z podstron Twojej witryny. Powinny one być dopasowane tematycznie do treści, produktów lub usług, które się tam znajdują. Doskonale sprawdzą się tutaj tzw. long taile, czyli hasła składające się z kilku słów. Odpowiednie frazy pomogą Ci dobrać takie narzędzia jak Google Keyword Planner, Keyword Surfer czy Answer The Public.

Pisanie treści na stronę internetową

Jeśli Twoim celem jest minimalizowanie dodatkowych kosztów związanych ze wsparciem agencji SEO, warto zastanowić się nad samodzielnym tworzeniem contentu. Pamiętaj o odpowiednim nasyceniu treści wcześniej dobranymi słowami kluczowymi, zapewnieniu tekstom odpowiedniej struktury, a także hierarchii nagłówków, stosowaniu wypunktowań oraz wyboldowań. Content powinien być unikatowy, interesujący i użyteczny dla odbiorcy.

Marketing szeptany

Swoje zastosowanie znajdzie przede wszystkim w social mediach oraz na różnego rodzaju forach związanych z charakterem Twojej działalności. Buzz marketing polega na informowaniu odbiorców na temat marki lub jej produktów w formie niebędącej oficjalnie reklamą.

Posty gościnne

Pozwalają nie tylko budować pozytywny wizerunek Twojej marki, ale także zadbać o profil linków, który dla pozycjonowania ma niebagatelne znaczenie. Tego rodzaju wpisy powinny być publikowane na stronach związanych z charakterem Twojej działalności.

Optymalizacja techniczna strony, o ile potrafisz

Strona internetowa to jednak nie tylko same treści, ale także optymalizacja techniczna całego serwisu. SEO obejmuje zarówno content, jak i strukturę witryny oraz jej kod źródłowy. W ramach Search Engine Optimization wykonywane są takie czynności jak uruchomienie certyfikatu SSL, wdrożenie kanonicznych adresów URL, tworzenie atrybutów ALT, optymalizacja znaczników meta oraz grafik, a także weryfikacja poprawności indeksowania poszczególnych podstron i budowanie przyjaznych linków.

A wszystko to w zgodzie z aktualnymi wytycznymi wyszukiwarki, przy czym należy jednocześnie pamiętać, że algorytmy modyfikowane są regularnie, a wraz z nimi zmieniają się wymagania Google co do wyżej wspomnianych elementów serwisów internetowych. Dlatego, jeśli masz chęci i czas na zapoznanie się z wytycznymi wyszukiwarki, optymalizację techniczną witryny możesz wykonać samodzielnie. W przeciwnym razie konieczne będzie skorzystanie ze wsparcia specjalistów agencji SEO, którzy profesjonalnie zajmą się Twoją stroną i jej pozycjonowaniem.

pozycjonowanie

Jakie koszty musisz ponieść podczas pozycjonowania?

Mimo że część prac SEO możesz wykonać samodzielnie, nie zapominaj, że tworząc własną stronę internetową, musisz ponieść pewne koszty. Poniżej przedstawiamy listę elementów, bez których witryna nie będzie mogła działać i przynosić oczekiwanych efektów.

Hosting i domena

Hosting to możliwość udostępnienia Twojej strony internetowej w sieci, a domena to adres www do Twojego serwisu. Bez nich żadna strona internetowa nie może zaistnieć. Dla pozycjonowania znaczenie ma wiek oraz historia domeny.

Linki zewnętrzne

Ich pozyskanie z wiarygodnych, dopasowanych tematycznie i wysokiej jakości źródeł jest niezwykle ważne dla dobrych efektów pozycjonowania. Linki zewnętrzne można pozyskać w sposób darmowy, udzielając się na forach internetowych czy pisząc posty gościnne. Największą wartość mają jednak tematyczne, wysokiej jakości linki pochodzące z odpowiednich źródeł, gdzie publikowanie treści jest odpłatne.

Czas to też pieniądz

Czas poświęcony na pozycjonowanie Twojej strony internetowej to także koszt. Optymalizacja to bardzo złożony proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy i dostępu do profesjonalnych narzędzi. Samodzielne pozycjonowanie może okazać się czasochłonne i skomplikowane, dlatego większość właścicieli stron decyduje się na pomoc profesjonalistów.

Jak pozycjonować stronę w Google za darmo?

Jeśli zastanawiasz się, jak pozycjonować stronę w Google za darmo, oto kilka kroków, które możesz podjąć:

  • Optymalizacja treści: Twórz wartościowe i unikalne treści, które odpowiadają na pytania użytkowników.
  • Wykorzystanie darmowych narzędzi SEO: Google Search Console, Google Analytics, Bing Webmaster Tools, Page Speed Insights, Google Trends, Ubersuggest, AnswerThePublic, SEOquake.
  • Budowanie linków: Udzielaj się na forach, pisz posty gościnne, uczestnicz w social mediach.
  • Optymalizacja techniczna: Zadbaj o szybkie ładowanie strony, responsywność, certyfikat SSL, poprawne indeksowanie stron.

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google może być skomplikowane, ale stosując powyższe wskazówki, można osiągnąć dobre rezultaty bez ponoszenia dużych kosztów.

Podsumowując — pozycjonowanie za darmo nie istnieje

Jak widzisz, nie da się całkowicie uniknąć ponoszenia kosztów związanych z pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. Zarówno sam hosting i domena, jak i link building stanowią jedne z najważniejszych i jednocześnie najbardziej kosztownych elementów tworzenia witryn, które chcą zaistnieć w sieci i cieszyć się doskonałą widocznością. Pamiętaj jednocześnie, że SEO to szereg złożonych działań — zarówno, jeśli chodzi o sam content, jak i sprawy techniczne — wymaga specjalistycznej wiedzy. Mówiąc wprost: pozycjonowanie za darmo nie istnieje i choć można minimalizować jego koszty, czasami lepiej skorzystać ze wsparcia agencji marketingowej, która w sposób kompleksowy i profesjonalny zajmie się budowaniem pozycji Twojej strony w Google.

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Zapisz się do newslettera i odbieraj regularną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata reklamy internetowej!

Wypełnij formularz

Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.